Benim adım nokta idi (.) nokta. İşaretimi, şeklimi zaten herkes biliyor. İlk noktam yani dedemin dedesinin dedesinin dedesinin de dedesi Eski Yunan'da ortaya çıkmış. Biz yetişemedik haliyle göremedik onu, bizden çoook çok önceleri çağlarını yaşamışlar ve bitti dedikleri yerde bitmiş, aynı şimdiki zamanda olduğu gibi. (.) Bitti dendi mi, daha fazla açıklamaya gerek yok. Daha sonraları benim kankam (,) Virgül kardeş ortaya çıkınca, ben de yalnızlıktan az buçuk kurtulur oldum. Onu da milattan önce yani MÖ diye yazılır ama siz onu sakın İnek kardeşin bir cümlesi sanmayın. O zaman ki İstanbul yani Konstantinapolis de Alksandır adlı bir gramerci, yaptığı sistemli çalışmalar sonucunda, virgül (,) ve noktalı virgül (;) işaretlerini bulmuş ve bana kardeş getirmiştir. Ona ne kadar minnet duysam azdır, nihayetinde beni yalnızlıktan kurtarmış, imla dünyamı alabildiğine renklendirmiştir...



Bazen ben (.) koyarım ve orada bitiririm her şeyi. Kimi zaman da , (virgül) kardeş tam nokta koyulacak yerde, atar pençesini oraya ve bir şans daha verir hem cümleye hem de yaşanacaklara. Bir zaman ikimiz altlı üstlü bir araya geliriz bu virgül kardeş ile o zaman da adımız haliyle ;(noktalı virgül) olur. Ama hep ben üstteyim (.) nokta olarak. Bakın, olarak cümlesinden sonra bile beni koydular oraya, oraya dan sonrada haliyle (,) sahne de yerini aldı... Bazen de peş peşe üç tane noktayı eşit aralıklar ile koyup nokta kardeşliğini başlatırlar. Siz duydunuz mu bilmiyorum, ben de yeni öğrendim. Bir de noktalı virgül (;) dövmesi varmış. Onun da açıklaması şöyle ''Birçok insan kendi cümlelerinin ve öykülerinin henüz bitmediğini hatırlamak için vücutlarını noktalı virgül ile işaretlemeyi seçti. Hâlâ buradalar ve işleri daha iyiye götürmek için hâlâ vakitleri var. Fikrin özü geçmiş mücadele ve zorluklara rağmen, bulunduğunuz noktada durmanız gerekmediğinden çıkıyor. Devam ederek cümle, yeni bir başlangıç ve son elde ediyor.''



Tarihe (.) nokta koyanlar vardır bir de. Ben onları her zaman baş tacı yaparım. Bunların en başında tabi ki yaratıcımız olan Allah cc. gelir. Daha sonra da Kâinatın Efendisi bizim peygamberimiz Hazreti Muhammed sav gelecektir. Buraya konulan noktayı ise kimsenin kaldırmaya gücü yetmeyecektir. Hakeza Gazi Mustafa Kemal Atatürk de tarihe önce nokta koyup sonra yeni bir parantez açan şahsiyetlerin başında gelmektedir. Bizim ise Türk Milleti olarak, önce Allah'a, sonra Hazreti Muhammed'e, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ile diğer İslam ve Türk büyüklerine olan sevgimiz tabi ki - sonsuzdan + sonsuza kadar uzanan bir seyir izleyecektir...



Bazı vatan hainleri noktalanır milletimizin yüreğinde. Hatta sonra parantez içine alınıp, bir daha da o parantezden çıkıp milletin gönlünde yer etmelerine imkân ve ihtimal yoktur. Bazı polis noktalarına, günün gelişen olaylarına zaman zaman parantezler açılır, zaman zaman parantezler kapatılır ya da virgül kullanılarak değişik şekillerde yorumlanmaya çalışılır. Bir muhterem arkadaş da şöyle buyurmuş nokta ve virgül hakkında ''Nokta koyduysan bir kere, çevirmeyeceksin onu virgüle, ne soru kalmalı, ne de tek bir soru işareti geriye.''



Noktalı Virgüldür onun adı ''Soslu makarna tamlaması gibidir. Virgül noktasızda işaretlik görevini idame edebilir ama nokta ayrı bir hava katar. Daha güçlü gösterir görsel açıdan birbirlerine yakışırlar.'' İmlanın en birinci işareti (.) Kral ise virgül de (,) mutlaka onun yanına yakışacak ve kraliçe olacaktır. Haliyle noktalı virgülde de her zaman Kral (.) üstte, Kraliçe (,) ise alta (;) beraberce noktalı virgül olarak anılacak ve mutlu bir şekilde kelimelerde cümlelerde yaşayacaklardır... Bir de şunu unutmadan bilgi dağarcığımıza ekleyelim (;) noktalı virgülden sonra da mutlaka küçük harf ile cümleye devam edilir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine... 

( Noktalı Virgül başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.