tarih 17 nisan 1940.bugün se 17 nisan 2016=geçen zaman 74 yıllık bir gecikme daha.matbaadan sonra.
                                güneşi balçıkla sıvamaya,ancak beynamazın gücü yeter.o da başarır

1-daha çok arayacak,biraz aklı olanlar,                       2-işte bunlardan biri,tarihe ismi kalan,
üretim artsın diye sanatı yaratanlar.                             ankara köylerinden,küçücük Hasanoğlan.
teknikten de anlamaz,çağ dışında kalanlar                   dostum sandıklarıydı,onu beyninden vuran
karanlığın içinden,aydın köyler doğmuştu.                   kovulan karanlıklar aydınlığı boğmuşru.

3-"Bu köylü adam olmaz",doğru demiş atalar,            4-besmeleyle tadıldı,çölün arap hurması,
     fi tarihinden beri,süregelir hatalar.                            dış yüzünü kablayan,A merikan sarması.
     ağalar yem torbası,halkı onu tutarlar                        eğitim ordusuna,kurmuşlardı kumbası
     akılların üstüne ölü toprak yağmıştı.                          cehalet kurşunları,mermi gibi ağmıştı.

5-verimli topraklarsa,kuru diken tarlası,                     6-sömürücü ellerse,aşırmanın ustası,      
    ırmaklar boşa akar,böyla almış mirası.                       padişaha gidiyor,altın dolu torbası.
    yeşillikler sürgünde,mera yok kör olası                       aklın kıymelisiyse,konuşmadan susması.
    çobanlar inek diye,öküzleri sağmıştı.                          çağın eğitimler, sümen altı olmuştu.

7-uygarlık bekçileri,tehlikeyi sezmişti,                          8-beyinleri  parlatan,ışındı Enstitüler,       
   ulu Atatürk'ümüz,beyinlerı gezmişti.                              yetişmaya başladı,köyümüzden ünlüler.
   bizzat yaşadığından.Osmanlıdan bezmişti                     öğrenmek istiyorsan,haydı araştır kimler
   hantal yönetimlerse,safahata uymuştu.                          okumayan köylüleri çoğu okur olmuştu.

9-bu müthiş sağanağa,hoş bakmadı batılı,                    10-türkiye karanlığı bu nurla aydınlandı,
   bilim öğreniyordu,köy çocuğu yatılı.                                gaflet uykusundaki,hâlâ da uyuyandı.
   hemen nifakı soktu,demoğojinin kılı                                 yeni yetişen gençlik,zorbalara dayandı
   mide bulandıran ses,yobazları sarmıştı.,                         akıllı köylülerse,en doğruyu bulmuştu.

11-karanlık ufukları,enstitü aydınlattı                                Bu şiirin özünü kavramanız için Köy Enstü-
     ordan mezun olanlar,toruna akıl kattı.                         leri hakkında birazcık bilginiz olması lâzım.
     Tanrı Türk köylüsüne,bu Çiçek'i koklattı                      ve zamanımızın eğitim sistemini.sorgulayınız.
     siyaset ateşiyle,aklımız da dolmuştu.                            yaşadığımız felâketin köküne ulaşabilirsiniz.
------------------------------------------------3411-------------------------19/02/2016---------------------------------------
( Köy Enstitülerinin Kuruluşu Ve Yok Edilişi başlıklı yazı Özçiçek tarafından 16.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.