Sohbet ne demek ola ki geçmişe duyulan özlemin adı olmuş. Muhabbet ne getire ki, çağın bizden götürdükleri onun getirdiklerinin yanında önemsiz kalıyor.

 

Adına bahar dediklerimiz bize hep paha biçilemez acılar bıraktı. Sohbet etmek dahi bulunamayan bir dost yüzünden askıda kalıyor.

 

Şarkılar yarım kalıyor. Şiirler öksüz. Baharlar çiçeksiz kalıyor. Ölüm âşıklar için ön söz.

 

Sohbet insanın bir muhatabını bulabilmesidir. Öyle ya muhatabı olmayan ne baki kalmış ki.

 

Zamanın birinde bir genç büyük bir şeyhin yanına gelmiş. Ondan ilham almak, tavsiyelerine kulak kesilmek için can havliyle onun ağzından çıkacak sözlere bakıyormuş. Ne şeyh konuşuyor ne genç aradığına cevap buluyormuş. Tam genç bulunduğu yeri terk edeceksen şeyh;

 

Şeyh: Nereye gidersin evladım. Daha susmam bitmedi ki.

Genç: Ben sizden feyz alırım umuduyla geldim. Görüyorum ki sizde benim gibi susuyorsunuz.

Şeyh: Öyle ya sende de iki kulak iki göz var bende de öyle. Hem farkımız ne ola ki.

Genç: Üstünlük takvada gizli derler. Bir farkınız olmalı elbet.

Şeyh: Farkım ben bunak bir ihtiyarım sense gençsin.

 Genç: Ya sen olgun olduğun kadar gençsen?

Şeyh: Sessizlik yaradı sana evladım.

Genç: Estağfurullah şeyhim. Lakin sohbetinizden yararlanmak isteriz.

Şeyh: Sükûnetimizden anlamayan konuşmamızdan ne anlaya ki?

Genç: Müsaadeniz ile şeyhim.

Şeyh: Müsaadesi ile genç.

 

Buradan çıkarılacak sonuç, sohbet etmek için konuşmak gerekmez. Konuşmadan da sohbet edilebilir. Lakin sohbetsiz konuşulamaz.

 

Sanat dünya üzerinde sohbet adına en güzel kaynaktır. Öyle ki pantomim de bir sohbet şeklidir. Sözden ziyade halden anlamak için en iyi yoldur. Lakin sohbeti sohbet yapan içinde barındırdıklarıdır.

 

İlimden irfandan nasibini almamış her söz beyhude bir çabadan ibarettir. Söz bir tarlada ekim ise sohbet hasılattır. Sohbet etmek lazımdır. Allah kelamı ile gönüllere huzur vermeli yoksa sonumuz hüsran…

 

Dili güzel olmak yetmez kalbi güzel olmak gerekir. Sohbet dilde değil gönülde başlar. Gönülden gelmeyen her söz akılda geçicidir. Gönülden yapıldı mıydı sohbet işte o zaman tadına doyum olmaz.

 

 

( Gönül Sözü başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 28.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.