ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNİ ZİYARET SÜRÜYOR

 

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi  16 Mayıs 2016

……………………………………………

 

       Gaziantepimizin cadde ve  sokaklarındaki afişlerde de gördüğünüz gibi. Şahinbey Belediyesi, Gaziantep Gazilerini, Çanakkale  Şehitleri ile buluşturmaya devam ediyor. Okullarımızın yüzlerce öğrencileri, her gün Çanakkaleye  uçak ile  gidip, şehitlerimizin ayak bastığı kutsal toprakları görüp, şehitliklerimizi ziyaret edip, birer fatiha  okuduktan sonra, akşam vakti Gaziantepimize uçak ile dönüyorlar. Bu buluşmaya, Sayın Şahinbey Belediye Başkanımız Mehmet Tahmazoğlu sayesinde oluyor. Ben de katıldım. Şehitlerimize birer fatiha okumak, sükürler olsun, bana da nasıp oldu.

       Gaziantep Şahinbey Belediyesinin “Gaziantep Gazilerini, Çanakkale Şehitleri ile Buluşturma” programına katılmak üzere,  186 kişilik Anadolu  Jetine  02 Mayıs  2016 tarihinde, Pazartesi günü sabahın saat 07.00 sinde bindik. Daha öncede yazmıştım. Almış olduğum yanlış bilgileri de, burada düzeltiyorum. (Organizatör Şükrü Aciroğlu) ile birlikte , Coşkun Ulutaş, Ensar İpekçioğlu, Turgut Taner, Şıh Mehmet Karaalp, Talat Bektaşoğlu, Ahmet Özmut, Hüseyin Uyanık, Ekrem Gülpınar, Ekrem Bilgili, Fahri Çınaroğlu,  Fahri Bulut, Mehmet Muhittin Beşe, Mehmet Ali Yıldırım, Mustafa Gümüşoğlu ve  emekli, hanım öğretmen kardeşlerimiz. Benim ile beraber, tam 45 kişi, Çanakkale’ye indik. Üzerinde kocaman harflerle “ŞAHİNBEY BELEDİYESİ” yazılı ve  1.2.3.4. diye numaralanmış  dört tane otöbüs, bizleri bekliyordu. Biz 3 Numaralı otöbüs ile gemiye binerek, Ecebat’a geçtik. Daha sonra Kilitbahir Kalesi ve Köyü, Sarı Kule Namazgah Tabyası, Rumeli Mecidiye ve tabyası, Seyit Onbaşı ve Niğdeli Ali, Zığın Dere Sargy  Yeri Şehitliği, (Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün,  bir şarapnal  parçasının, göğsündeki cep saatine isabet edip, gazi olduğu  yer), Çanakkale Şehit Abidesi, Çimenli Kalesi ve  Müzesi, Nusret Mayın Gemisi, Kabatepe Mevkii Savaş Hattı,  57. Alay şehitliği ve Hüseyin Avni  Bey şehitliği, Yahya Çavuş Anıtı Ve Şehitliği, Conk Bayırı, nı, ziyaret edip akşam otele djndük.

 Sabahleyin, gezinin, ikinci gününde. 03 Mayıs 2016 Salı  günü,Adile Naşit Gündüz Bakım  Evi”, yattığımız Kepez Mesleki ve Teknik Anadolu  Lisesi Uygulama Oteli'nin karşısında. Adile Naşit‘in, büyütülmüş resmi  ve resim tablosundaki  yazı  "Hoş geldiniz  Kuzucuklarım" diye  gülücükler atıyordu . Ben orada resim de çektirdim. Facebook sayfamda var.

      Gezinin 3. Günü, 04 Mayıs  2016. Aynalı Çarşıyı, Turuva Atını ziyaret edip, Çanakkale Boğazını, Marmara Denizinin, Akdeniz’e  kavuştuğu yere  kadar, boğazı gezdik ama, güzellikleri anlatmaya inanın gücüm yetmiyor. Buralar gerçekten, uğruna ölmeyi deyecek yerlerdir. Çanakkalenin bir çok yerlerini de  gezdikten sonra, yine 186 kişilik Anadolu Jet Uçağı ile, saat 02.00 de, Perşembe Günü Gaziantep Hava Limanına  indik. Gezip gördüğümüz yerleri aramızda bulunan hemşehrimiz Mehmet Muhittin Beşe, sağ olsun resimleyip, facebook sayfasından, bizlerle paylaştı. Ben Şahinbey Belediye Başkanımız, Sayın Mehmet TAHMAZOĞLU’na, bir defa daha teşekkür ediyor, selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Tahmezoğlu, Belediyemize geldiği gündenberi tartışılmaz hizmetler getirdi. Hizmet yarışında çok hızlı maşallah. Allah hızını kesmez inşallah.  Birgün bunları da yazmak aklımdan çok geçiyor. Yalınız kendisi ile görüşüp, bilgileri tam almalıyım.  Ayrıca Türk Milletine tarihini unutturmamaya çalışıyor. Çanakkalede Gazi Şehrin 517 şehit verdiğini ben, Çanakkale’ye gitmeseydim öğrenemezdim. Orada şehit düşen Antepli Sirkeci Ali’den haberim olmazdı. Bütün şehitlerimizin ruhları şad olsun, nurlar içinde yatsınlar diye dua ediyorum. Rahmetli dedem Çarko Ahmet de şehitler arasında ama, ne yeri belli, nede yurdu. Meyden muharebesinde öldüğünü düşünüyorum. Rahmetli İsmail Düver Dede, şehit düştüğü yeri gördüğünü söylerdi. Keklikci Ayvaz ile birlikte.

       Sevgili okurlarım, beni unutmayın.Sizlerle bu sohbet köşemde yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu

günler, hep ve hepimizin olsun 
( Çanakkale Şehitlerini Ziyaret Sürüyor başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.