Bilim ve Sanat Evrenseldir. Evrenselde Kalmalıdır. Bu alanda sunulan her hizmet, buluş,  toplum yararına yapılan hizmet ve buluştur.. Siyasi düşünceler, emeller, kişisel görüşler, kişilik... bunlara dahil edilmemelidir. Bakıyorum çok güzel bir türkü, şarkı, şiir, buluş var ortada insanlar vay efendim onu yazan söyleyen solcu, sağcı, vay efendim kişiliği beş para etmez. Size ne ya kişiliğinden karekterinden görüşünden sanatı sanat olarak algılayın... Bunların evrenselliğini kabul edin etmiyorsanız bile Saygı duyun. 

Sakın alınmayın ama Şair ve Şiir yazan arkadaşlar şu an bende bu alanda bulunan biri olarak bu alanda örnek vereceğim Çok usta kalem ve yer etmiş Şair, Şaire arkadaşlar var ortaya konan bir yazı  ve şiir var fakat bir o kadar da eleştiri, şahsiyete, dokunan sözler var yorumlar da... Vay efendim şiirimi okumasın, beğenmesin şu kişi şiir yazamıyor, vay efendim yüreği yok yüreksiz vs ... Size ne ya şiir yazamıyor olabilir okur okumaz, beğenir beğenmez Siz eserinizi ortaya koyarsınız begenilmez beginilir yada usta Şair oldunuz diye yüreğini sorgulamak Size mi düşüyor.. Eser yazılıp halkın beğenisine sunulduktan sonra O Siz den çıkmıştır. Halkın malı olmuştur... Sanatçı eserleriyle konuşmalı ve Şanatçının  eserleri konuşmalıdır....

Yada bakıyorum vay efendim o sanatçı Sağcı eserleri dinlenmez... Arkadaşlar Müzik Evrenseldir. Ortaya çıkan eser ( türkü, şarkı..) evrensel olup yazanın kişilik ve görüşünü değil eserini çağrıştırmalıdır.. Selam vermez oturup yemek yemez vs yapabilirsiniz ama eserlerine saygı duymalı ve kişiliğinden ayrı tutulmalıdır..


Bu tür konuşmaları Bilimin Sanatın her alanın da ne yazık ki üzülerek görmekte duymakta ve izlemekteyiz. Sanatçı, sanatla uğraşan insan birleştirici, güzellikleri.. gören  yüreklere kazıyan dokunan Gönlü Güzel İnsandır... Bilim ve Sanatın dili Sevgi, Saygı, İnsanlık, hoşgörü...dür. Öyleyse Sanatçının amacı da bunu yaymak, yaygınlaştırmak, pekiştirmek olmalıdır. Eserlerini  Halka sunarken, paylaşırken... Övgüye, beğenilmeye takdir görmeye açık oldugu gibi aksine de açık olmalıdır.. Halk da Sanatçı da her kesimden her kesime saygıyı elden bırakmamalıdır..

Bilim, Sanat, Sanatçı, Spor... Evrenseldir... Halkın Malıdır.. Sevgiyi hak edip etmezler ama  Saygıyı her zaman her daim hak edenlerdir...

Eserler ortaya konur ve halka sunulur... Herkes beğenir, begenmez, okur okumaz, alır almaz ama ne olursa olsun bu olmadı böyle değil diye kişiliklere dokunulamaz. O zaman eser o kitlelere sunulmalıdır...

Bilim, Sanat, Sanatçı, Spor... Evrenseldir... Halkın Malıdır.. Sevgiyi hak edip etmezler ama  Saygıyı her zaman her daim hak edenlerdir... Bilim ve Sanatla Kişisel Duyguları birbirine  lütfen karıştırmayalım. Sapla Samanı ayıralım...Ve lütfen biz biz olalım her daim Saygıyla kalalım... Saygılarımla
( Bilim Sanat Sanatçı Ve Halk Ilişkisi Hakkın Da başlıklı yazı Kara kız tarafından 19.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.