Bu kız yine hamile, ya her sene her sene de olmaz ki Çakır olmaz ki. Çakır bizim mahallenin sevimli kedisi, ama ne sevimli bir bilseniz. Her doğumda da üçten aşağı çıkartmaz kerata, ülen biraz az doğur ya, nasıl bakalım üç kuruşluk dar gelirli küçük esnaflarız biz Çakırım. Ama öyle olur olmaz yerlerde de doğurmaz ha bu uyanık kedi biraz. Askerliğini jandarma yapanlar gibi...


Evvelki sene üç tane doğurduydu, geçen senede iki tane çıkarttı, bakalım bu sene kaç tane fırtlatacak kerata. Üç garantide daha fazlası da olabilir belli olmaz.


Geçen sene bir arkadaşın deposunda doğurdu, ondan önceki senede Yaşar'ın Bakkal'ında, seneye de kim bilir bakarsın bizim dükkânda doğurur. Bizim işyerinde ki mahallenin bebeleri ile her gün besleriz hemen hemen o gün kimin cebinde para varsa sevabına doyurur bu yavruları analarını işte böyle bizim işyerinin muhabbetleri...


Çakır bu önüne ne koysan yiyor, öyle ev kedileri gibi önündeki yemeklere mırın kırın etmez naz yapmaz asla. Bütün esnaf arkadaşlarda çok severler, bazı sevmeyenlerde var, itici tipler, ama onlar bırak kedileri kendilerini de sevmiyorlar zaten. Bu zıpır Çakır'ın hamile kalmadığı sene yok, üst mahallede de kardeşi var, ara ara, o sokaktan geçerken ona da Çakır'ın selamını söylüyorum. Muuuavvv, miaaaav diye sesler çıkarıyor, kedidili ile aldım selamı aleykümselâm mı diyor, yoksa sen de ona selam söyle mi diyor bir türlü çözemedim daha...


Doğumuna az kaldı Çakırın, Bakkal Yaşar'a takılıyorum ara ara''Oğlum bu Çakır geçen gün bana Yaşar Abimin bakkalından başka yerde doğurmam dedi, kulağıma fısıldadı''diyorum, Yaşar da yatıyor yerlere gülmekten. Hadi oğlum iyisin diyorum yine bu sıralar, Çakır'ın doğurduğu dükkânda bolluk bereket olurmuş, dükkânın rızkı artarmış. Yaşar da cevap hazır''rızık artmasına artar da, abi bu doğurdu mu üç tane hepsini besle besle rızık da tükenip gidecek, sermayeyi hem kediye hem de çakıra yükleyeceğiz.''


Bakıyorum sokakta yirmi tane kedi, aşağı yukarı kedilerin yarısı erkek. Hangisi ki acaba Çakırın yavrularının babası, ya Çakır doğurduktan sonra atıp giderse yavruları, ya bakmazsa, amaaan bunlarda kedi işte ya, diğer canlıların rızkını nasıl veriyorsa Allah Çakır'ın yavrularının da verir, benimde dert ettiğim şeye bak. Yeter ki doğduktan sonra öbür yavrular gibi arabaların altında kalıp da telef olmasın garipler. O zaman üzülüyoruz işte gerçekten mahallenin bebeleri ile hem de bayağı üzülüyoruz...


Ülen Çakır biraz anlasaydın sana Arif Damar'ın ''Kedi Aklı'' şiirini okurdum şimdi ama neyse boşver, ben okuyacağım sen de bana trene bakar gibi bakacaksın. İyisi mi öyle kalsın aklımda benim şiir...

( Bu Kız Yine Hamile başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.