ŞAİRLER SARIKAYA DA BULUŞTU

               Sarıkaya da şiir etkinliği vardı. Programı Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği organize etmişti. Yozgat merkezden birkaç dostumla bu etkinliğe katılacaktım ancak arkadaşların mazereti çıkınca yalnız katılmak zorunda kaldım. Sarıkayalı dostlarıma olan saygımdan bu programa katılmaz zorundayım diye düşündüm.

               Sarıkaya Şairler Derneğine ulaştığımda birçok arkadaşımızın geldiğini ve şenliğe hazırlandığını gördüm. Buradan ziyaret turuna çıktık. Önce Sarıkaya Kaymakamını ziyaret ettik. Kaymakam Yasin Özcan bizi hoş karşılayıp özel ilgi gösterdi. Burada kaymakam beye mini bir şiir dinletisi takdim ettik. Sonra Sarıkaya Belediyesine geçtik ve Başkan Ömer Açıkel’i makamında ziyaret ettik. Başkanın şairlere ilgisi bizleri oldukça memnun etti. Birkaç arkadaşımız hem şiirlerini hem de eserlerini başkana takdim ettiler.

              Kurum ziyaretlerinin ardından etkinliğin yapılacağı Yukarısarıkaya Kasabasına hareket ettik. Kasaba da Muhtar Hasan Yoldaşer’ ekibiyle karşıladı bizleri. Aynı günün akşamı Belediye misafirhanesinde kasaba halkıyla kaynaşarak özel bir akşam muhabbeti gerçekleştirdik. Sazlı sözlü muhabbete Yukarısarıkaya Belediye eski başkanı Durak Turan Düz,  Ankara dan gelen Sunucu hemşerimiz Rifat Çakır ve eşi, Fotoğraf sanatçısı Orhan Çınar,  Ozan  Kadir Tuncer, Sanatçı Mahmut Yıldız,  Gazeteci Tarık Yılmaz, İhsan Çelikkaya, Mustafa Teker  de  katılarak  onur konuğumuz oldular. Hoş samimi ve şiir dolu unutulmaz bir gece geçirdik.

             Asıl program cumartesi günüydü. Cumartesi ise yoğun bir yağmur havasıyla uyandık. Arkadaşlarımızı kasaba halkı paylaşmış evelerinde konuk etmişlerdi. Bir manada şairlerin  kasaba halkıyla kaynaşması sağlanmıştı. Güzel diyalogların yaşandığını ve  unutulmaz dostlukların anılara dönüştüğünü gördük. Yukarısarıkaya halkının misafirperver ve sıcak dostluklarına tanık olduğumuzu ifade etmek isterim.

               Hava muhalefeti nedeniyle şiir etkinliğini eski belediye binası koridorunda gerçekleştirmek zorunda kaldık. Kısa özlü güzel bir program oldu diyebilirim. Etkinliğe: Sarıkaya Belediye Başkanı Ömer Açıkel, Yozgat Belediye Başkan Yardımcısı Talip Karslıoğlu, Kasabanın Eski Başkanı Durak Turan Düz, İl Dernekler Müdürü Hakkı Yurtlu, İl Kültür ve Turizm Şube Müdürü Ahmet Elmalı,  Dernek Başkanı Adem Bulut, Kayseri Dernek Başkanı Bilal Böyük, Ladin Grup Şirketler Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Böyük, Muhtar Hasan Yoldaşer ve kasaba halkı katılarak programın canlı ve coşkulu geçmesini sağladılar.

                 Sarıkaya şiir etkinliğine; Şairler: Ali Özkanlı, Duran Tamer, Şehmus Çiçek, Bolat Ünsal, Çiğdem Karakuzu, Gülden Taş, Ayşe Paslanmaz, Asuman Yiğitoğlu, Funda Gökçen, Ayşen Akdemir, Zehra Demirtaş, Ümmiye Yılmaz Erçevik, Hilmi Can, Şahin Gültekin, Asuman Yiğitoğlu, Arif Baran katılarak şiirlerini yorumladılar.

                 Bu güzel etkinliği organize eden, alın teri döken arkadaşlarımıza; Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir’e, Başkan Yardımcısı Kaşif Kani Ertürk’e, Yönetim Kurulu Üyesi Osman Eser’e, Sarıkaya Belediye Başkanı Sayın Ömer Açıkel’e, Yukarısarıkaya Muhtarı Hasan Yoldaşer’e, ekibine- Erdal Ayne, Hasan Aktekin-  Cevdettin Atik’e,  bize gönüllerini ve sofralarını açan tüm kasaba halkına teşekkür ediyor, şükranlarımızı sunuyoruz. Ellerine, emeklerine, alın terlerine sağlık.

            Sayın Başkanımızın da vaat ettiği gibi daha güzel salonlarda, daha güzel mekanlarda ve daha etkin programlarla Sarıkaya da buluşmak ümidiyle selam ve saygılarımızı sunuyoruz. Kaplıcalar diyarı Sarıkaya da şair ve yazarların en güzel ortamlarda ağırlanması ilçenin tanıtımına şüphesiz ki çok büyük  katkısı olacaktır.

Makale: Ahmet SARGIN

Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

 

                                     SARIKAYA DA ŞİİR ETKİNLİĞİ

              Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneğince düzenlenen Şiir Etkinliği İlçe merkezinde Kaymakam Yasin Özcan ve Belediye Başkanı Ömer Açıkel’ii makamlarında ziyaretleri ile başladı. Yukarısarıkaya Kasabasında gerçekleştirildi. Hava muhalefeti nedeniyle kapalı mekânda gerçekleştirilen şiir etkinliğine yurdun değişik illerinden yaklaşık 60 şair yazar davet edildi. Ancak özel mazeretleri nedenle programa katılamayanlar dışında  25  şair ve yazar  katılarak programın renkli geçmesini sağladılar.

            Sarıkaya Şairler  ve Yazarlar Derneğinin düzenlediği programa katılan şair ve yazarlar öncelikle Sarıkaya Kaymakamı Yasin Özcan’ı makamında ziyaret edip kaymakama mini bir şiir programı takdim ettiler. Kaymakam Özcan da şairlerin talebi üzerine bir şairin kitabından şiiri kendi yorumuyla okudu. Daha sonra konuk şairler  Sarıkaya Belediye Başkanı Ömer Açıkel’i ziyaret edip hoş bir şiir muhabbetinde bulundular. Başkan Açıkel’in ilgisi şairleri oldukça mutlu etti.

            Akşam saatlerinde şiir etkinliğinin yapılacağı Yukarısarıkaya Kasabasına hareket eden şairler burada muhtar Hasan Yoldaşer tarafından karşılanarak programın gerçekleştirileceği mekâna götürüldüler. Şairler aynı gün akşamı belediye misafirhanesinde buluşarak sazlı sözlü muhteşem bir buluşma gerçekleştirdiler. Akşam eğlencesine Yukarısarıkaya eski Belediye Başkanı Durak Turan Düz, Gazeteci  sunucu yazar Rifat Çakır, Aşık Kadir Ozan, Fotoğraf sanatçısı Orhan Çınar, Gazeteci Tarık Yılmaz ve konuk şair ve yazarlar katıldı. Yukarısarıkaya Kasabası halkı tarafından evlerinde otantik ortamda misafir edilen şair ve yazarlar ertesi gün gerçekleştirecekleri şiir etkinliği için eski belediye başkanı tarafından kullanılan konağa geçtiler.

                Kasaba meydanında gerçekleştirilmesi planlanan şiir etkinliği yağmur ve hava muhalefeti nedeniyle kapalı mekânda gerçekleştirmek zorunda kaldılar. Halen muhtarlıkça kullanılan ve Beldenin eski belediye başkanlığı binasında yapılan programa Sarıkaya Belediye Başkanı Ömer Açıkel, Yozgat Belediye Başkan Yardımcısı Talip Karslıoğlu, İl Dernekler Müdürü Hakkı Yurtlu, İl Kültür ve Turizm Şube Müdürü Ahmet Elmalı, Yukarısarıkaya Kalkınma ve Güzelleştirme Derneği Başkanı Adem Bulut, Ladin Grup Şirketler Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Böyük , Yukarısarıkaya Kayseri Dernek Başkanı Bilal Böyük, Yozgat İş Adamları Derneği Başkanı Ayhan Çelik  ve çok sayıda köy halkı katılarak programın renkli geçmesini sağladılar. Hava muhalefeti nedeniyle kısa tutulan programda şairler şiirlerini yorumladı.      

            Programda konuşan Sarıkaya Belediye Başkanı Ömer Açıkel,  “ Gelecek yıl inşallah kültür merkezinin açılışını yapacağız ve sizi daha güzel mekânlarda ağırlayacağız, ilçemize gelerek bir şeref verdiniz “ dedi ve şairlere teşekkür etti. Programın organizesi adına Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir de hava muhalefeti sebebiyle konuklardan özür dileyerek katılımlarına teşekkür edip belge ve plaket takdiminde bulundu.

                               SARGIN DAN TEŞEKKÜR

            Sarıkaya Şiir Etkinliğine Yozgat merkez den katılan Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci şair yazar Ahmet Sargın:” Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneğince gerçekleştirilen Şiir Etkinliği oldukça güzel ve otantik ortam için  hazırlanmıştı, hava muhalefetine takılan program her şeye rağmen güzel geçti ve emeği geçenlere teşekkür ederiz. Özellikle Sarıkaya Belediye Başkanı Ömer Açıkel’e, Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir’e, Başkan Yardımcısı Kaşif Kani Ertürk’ e, Osman Eser ağabeyimize, Yukarısarıkaya Muhtarı Hasan Yoldaşer’e ve kasaba halkına teşekkür ediyoruz, Türk misafirperverliğinin en güzel örneğini sergilediler” dedi ve emeği geçenlere teşekkür etti.

Haber ve Yorum. Ahmet SARGIN

( Yozgat Sarıkaya Şiir Etkinliği başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 1.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.