-PART 2-

Zaman durdu sanki onun için. Sanki bir suç işlemişti ve bu suçun pişmanlığıyla terliyordu. Ormandan gelen adam onun içindekileri hissetmiş gibi hiçbir şey demeden yoluna devam etti. Kalkıp arkasından adamı incelemeye başladı. Eski bir alışkanlıktı onun için. Yaşlı birine benziyordu. Beli bükülmüş saçlarında yer yer beyazlıklar vardı. Ancak anlam veremediği bir heybet vardı onda ve bu onu korkutmuştu. Eski özgüveni olsaydı kendinde eğer bu kadarcık bir yaşlı insandan korkup tedirgin olmazdı. Artık zamanın play tuşuna basmalıydı biri.  Zira yaşlı adam çoktan gözden kaybolmuştu. Ama o hala boş patika yola bakıyordu.

Öğle saati olmasına rağmen hava yavaş yavaş kararmaya başladı. Kararmanın sebebini ise ağaç yapraklarına çarpan yağmur damlalarının sesleri açıklıyordu. Bizimkisi kendine gelince oda şehre doğru yürümeye başladı. Ormanın içinden çıkıp yağmur damlaları yüzüne daha sert vurmaya başlayınca daha hızlı yürümesi gerektiğini düşündü. Hatta belki de koşmalıydı. Normalde yağmur altında ıslanmayı çok severdi. Sık sık ıslak eve geldiği için arkadaşı tarafından azarlanırdı. Yağmur eski bir anıydı onun için artık ve bu yüzden yağmurla savaş veriyordu adeta. Savaşın galibi ise çoktan belliydi.

Sonunda otele vardı. Vardı ama gelene kadar tamamen ıslanmıştı ve başka elbisesi de yoktu giyecek. Bu kadar çaresiz kalmasına çok sinirlendi ve bu yüzden homurdana homurdana merdivenleri hızlıca çıktı. Resepsiyonda ki adam ona bir şey söylemek için seslenmişti ama o sinirle ve hızla onu görmedi. Odanın kapısına vardı çoktan. Hışımla içeri girmeyi düşünüyordu. Odanın kapısının açık olduğunu çok geç fark etti ve olanca hızıyla odaya daldı. Ensesinden aşağıya o soğuk pişmanlık terleri yolculuğa başlamıştı. Yukarında aşağıya doğru gelen kılıç darbesinden zar zor kurtuldu. Şaşkınlık hâkimdi üstünde, ikinci bir saldırıdan kurtulamayacağını düşünüyordu. Çünkü korku ve çaresizlik vücudunu ele geçirmiş, hareket etmesine izin vermiyordu.

‘ Artık gözlerini açsan diyorum. Kendimi kötü hissetmeye başladım hani. Eğer seni öldürmek isteseydim zaten çoktan ölmüş olurdun.’

Yavaşça gözlerini açıp ayakları üzerine doğruldu. Ve ikinci bir şok daha yaşadı zihninde. Şuan kendisine saldıranın orman da yanında durup hiçbir şey demeden yoluna devam eden ihtiyardı.

‘ Sen o ihtiyarsın? ’

‘ İhtiyar mı? Bak şimdi kalbimi kırdın. O kadar da yaşlı değilim bence.’

‘ Bana neden saldırdın, beni nereden tanıyorsun, beni nasıl buldun, neden...’

‘ Ağır ol evlat. Birincisi seni tanımayan yok ikincisi kimse senin öldüğüne de inanmıyor. Sen nasıl bir insansın hala anlamış değilim. Hem seni bıraktığım yerde buldum. Bu çok normal değil mi?’

‘ Ne yani, sen bana not bırakan kişi misin?’

‘ Evet.’

‘ Neden beni kurtardın?’

‘ Dedim ya, kimse senin öldüğüne inanmıyor. O kadar insanın inancı boşa mı gitsin.’

‘ Ben daha kendi değer verdiğim insanları kurtaramamışken başkalarının bana umut bağlaması çok saçma.’

‘ Sen arkadaşlarından bahsediyorsun sanırım. Sorun şu ki düşmanların da senin öldüğüne inanmıyor. Aslında bu iyi bir şey, çünkü senin arkadaşlarını hayatta tutan şey senin öldüğüne tam olarak inanmıyor olmaları. Garip, değil mi? Senden neden bu kadar çok korkuyorlar hala anlamış değilim. Az önce neredeyse ölecektin. Yani eğer kendimi geri çekmeseydim. Üstelik sana bıraktığım elbiselere ve en önemlisi kılıca elini sürmemişsin. Yani daha hiçbir şeyi keşfetmemişsin.  O zaman beraber keşfedeceğiz.’

Sözünü bitirir bitirmez kılıcını ona doğrulttu ve ona bıraktığı kılıcı masanın üstünden almasını istedi. Yavaşça masada duran kılıcı eline aldı. İçinde garip bir his belirmeye başladı, sanki elindeki kılıçtan yüreğine doğru yıkıcı bir güç akıyordu. Ne yapacağını bilemediğinden daha fazla korkmaya başladı. İhtiyar onu rahatlatmak için konuşmaya başladı tekrardan.

‘ Kılıcı kınından çekmeden mi kapışacağız. Bu arada neden kimse senin ismini bilmiyor da herkes senden o diye bahsediyor. Havalı gözükmek için güzel bir yol ama anlamsız.’

‘ Demek arkadaşlarım ismimi kimseye söylememiş. Bu zamanda bir isim taşımak zor bir şey bilirsin. Ben bu zorluğu çekmek istemedim. O yüzden altında ezilmeyeceğim daha hafif bir takma isim kullanıyorum.’

‘ Neymiş o takma isim?’

‘ ismi meçhul’

Takma ismini söylerken siyah kınından kılıcı çıkarmaya başladı. Kılıç kınından sıyrıldıkça yüreğinde artan gerilim ve hisler kelimelere dökemeyeceği kadar yaşanmamıştı daha önce. Sanki binlerce yıla dahi sığdıramayacağı bir hasret vardı kılıçla arasında. Ve sonunda kılıcı tamamen kınından çıkardı. Siyah mı yoksa yeşil mi olduğu ayırt edilemeyecek kadar koyu bir kılıç… Hiç parlamıyordu ama dikkatlice bakınca sanki içten içe yanıyordu. Savurmaya korktu çünkü içinden yeşil alevler çıkmasından korkuyordu.

‘ Madem kılıcını da çektin görelim bakalım sizin hüneriniz neymiş.’

‘ Sizin derken?’

Daha fazla konuşmasına fırsat vermeden saldırmaya başladı. Art arda gelen saldırılar karşısında sadece savunma yapabiliyordu. Zaten çok ta uzun sürmedi bu kapışma, beşinci hamleden sonra elindeki kılıcı daha fazla tutamadı ve odanın diğer tarafına fırladı kılıç elinden.

‘ Yaraların daha iyileşmemiş, öğrenmen gereken çok şey var. Ve benim de sana yardım edebilmem için senin hakkında öğrenmem gereken çok şey var. Bu arada benim adım Alagan, Algan da desen olur. Ama sen hala ismini söylemedin.’

‘ Memnun oldum, dedim ya İsmi Meçhul.’

‘ Ne yani sen de mi bilmiyorsun ismini!!!’

‘ Off, neden kimse anlamıyor anlamıyorum. İsmi meçhul ismin kendisi, İsmi meçhul isim zaten.’

‘ Sen çok garip bir insansın, senle çok eğleneceğiz sanırım.’

Kısa süreli bir sessizliğin ardından İsmi meçhul konuşmaya karar verdi. Bütün merak ve hüzün bulutları sanki başına toplanmıştı. Haftalardır süren sessizliği bitmişti sonunda. Artık daha yeni tanışmışta olsa konuşabileceği biri vardı. Ve üstelik onu anlayabiliyordu. En azından o öyle düşünüyordu. Bütün korku ve heyecanını derin bir iç çekerek dizginlemeye çalıştı önce. Ve sonra cevabından çok korktuğu o soruyu sordu sakince.

‘ Alagan, arkadaşlarım neredeler?’

‘…’

DEVAM EDECEK

                                        İsm-i Mechul

( Kağıt Topraklar 2 başlıklı yazı ism-i mechul tarafından 17.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.