Padişah-ı alem olmak bir kuru kavga imiş,
Bir veliye bende olmak cümleden a’la imiş.
                                                          Yavuz Sultan Selim Han
Bu zahiri Alemin,padişahı olmanın kuru,boş,faydasız ve gereksiz bir kavga olduğunu bir mürşid-i kamil'e bağlı olmak bütün dünya,makamlarından daha yüce bir makam ve zenginliktir.Zahiri anlamı açık.Herkes tarafından kolayca anlaşılabilir.Neden,bir veliye,Kamil bir mürşide bağlanmak bu kadar önemli olsun.Allah,bize akıl irade vermiş,Peygamber,Kitap göndermiş eğri ve 
doğru yolu göstermiş,niçin illa da bir mürşit,şart mıdır? Ben,ilahi emirleri tutar,Allah yoluna tek başıma giderim benim aklım izanım iradem var diyenler çoktur.Oysa,mürşitsiz bu yollar tehlikeli tuzaklarla doludur.
Mürşit bir vesiledir.Ki Kur’an dahi Mürşid-i Kamil’i gösterir.Doktora gerek yoktur,bizde tıp kitaplarını alır okur kendi rahatsızlıklarımızı tedavi edebiliriz.diyebilirmiyiz.Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.
şeklinde bir söz tasavvuf ehli arasında yaygın olarak  söyleniyor.Böyle bir sözü tamamen gerçekçi bulmuyoruz.Ama,şu da bir gerçektir ki şeytan,Mürşide intisap etmeyen insanlara daha çok musallat olur.Nefsi terbiye etmesini bilemez,nefis-şeytan kendisini bilmeden Hak yoldan saptırır.Mürşitle manevi sefer,sağlam ve rotası çizilmiş,pusulası doğru usta 
bir kaptanla yolculuğa benzer.Kendi başına çıkılan manevi yolculuk ise ummanı yüzerek geçmeye çalışmak kadar büyük bir çılgınlıktır.Bu tehlikeyi gören büyük Osmanlı padişahı Yavuz 
Sultan Selim,mürşide intisabın önemine dikkat çekiyor ve böyle bir şansın kaçırılmamasını,bir devlet kuşu dünya ve içindeki tüm makam ve zenginliklerden, daha büyük bir şans olarak değerlendirilmesi gerektiğine işaret ediyor.Büyük Osmanlı ve Türk padişahı Fatih Sultan Mehmet Han ise ancak mürşidinin izin vermemesi üzerine padişahlığı bırakıp Hak yoluna sulük etmekten vazgeçmiş,ancak mürşidine olan rabıtasını kurbiyetini,saygı sevgi ve bağlılığını asla ihmal etmemiş,İstanbulun fethi kendisine nasibi müyesser olunca mürşidi olan Ak Şemseddin K.S.'in keşfi ve manevi kerameti sonucu istanbul surları yakınında meşhur islam sahabisi Eyüp El Ensari KS.hazretlerinin mübarek naaşını bulup çıkarmış,bu gün Eyüp Sultan diye milyonlarca kişinin ziyaret ettiği ziyaretgaha defn edilmesini,sağlamıştır.Allah u teala şefaatlerine nail eylesin.
Yüce Allah doğruyu söyler,hidayete erdiren yalnız O'dur.
( Padişah I Alem Olmak Bir Kuru Kavga İmiş başlıklı yazı şiirinprensi tarafından 21.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.