FENER

    Adam elinde fenerle gidiyordu.Yolu aydınlıktı.

Önü ışıklar içindeydi.Arkasından çocukları geliyordu.

    Ani bir rüzgar esti.

Fener söndü.Her taraf karanlıklar içinde kaldı.

    Adam birden irkildi.Aklına ölüm geldi.

---Ölüm galiba karanlık gibi bir şey, dedi.

   Düşünmeye başladı!..

   Çocuklardan biri feneri tekrar yaktı.Önü aydınlandı.

Adamın yüzünü sevinç ve mutluluk kapladı.

--- Cennet bu ışık gibi galiba, dedi.Işıklar içindesin.Her yeri görüyorsun.Sevinç ve mutluluk duyuyorsun.

     Yürümeye devam ettiler.

      Çocukları büyükten küçüğe doğru sıra ile arkasından geliyordu.

Birden derin derin düşünmeye başladı.Neden sonra elindeki feneri bir arkasındakine verdi.

---Sıra ile herkes arkasındakine versin,dedi.

     Dediğini yaptılar.

Herkes feneri bir ardındakine uzattı.Fenerin ışığı bir arkadakinin önünü aydınlatıyordu.En sona vardığında arka aydınlık,ön karanlık olmuştu.

      Adam durdu.

---Herkes yanıma gelsin,dedi.

    Çocuklar toplandılar.En sonuncu çocuk feneri getirmiş,ortalarına koymuştu.Şimdi herkes birbirlerinin yüzünü rahatça görüyorlardı.

     Adam;

---Bakın evlatlarım,dedi…

     Şunu asla unutmayın;Herkes önündeki ışık kadar yolunu görür.Karanlığı Cehennem sayarsak,aydınlık Cennet gibidir.Ölüm karanlık.Işık hayır yapılan aydınlık gibidir.Ölümden korkmayın ama Cehennemden korkun.Gideceğiniz yer Cennet olsun.Onun için ise çok hayır yapmalısınız ve yolunuzdan ışıklar hiç eksik olmasın.Ancak bu sayede huzura erersiniz.

     Atalar boşuna dememiş;”Ne verirsen elinle o gider hep seninle!”

     Aydınlıklarla yolunuza devam etmek istiyorsanız;Hayır yapın yolunuz daima aydınlık olsun.

   Bakın ışık saçan şu fenere,kimin elinde ise onun önünü aydınlatıyor.Diğerleri ışığı görseler bile aydınlıkta yürüyemiyorlar.

    Onun için ışığı hiç elinizden bırakmayın.

     Yolunuz ve dört yanınız hep ışıklar içinde olsun.

    Evlatları;

---Doğru,dediler!

   Yapacağımız hayırlar daima yolumuzu aydınlatacak. Fenerin, herkesin yolunu aydınlattığı gibi yaptığımız hayırlar da bizim yolumuzu aydınlatacak.

   Herkes hayrını kendi yapsın.

   Kendi ışığını kendi yaksın!

   Babalarına teşekkür ederek yollarına devam ettiler.

 

Kemal DOĞANAY

     

( Çocuklara Masallar-9 başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 5.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.