Edebiyat Evi Editörüne Sitem.

 

Siteye üye oluşumdan beri, sitenin özüne yani, edebiyat kurallarına uygun yazılar yazmaya çalıştım. Bu kurallara uymamayı marifet sayanlara karşı eleştirilerde bulundum. Edebi kaliteye önem verilmesini savundum. Uygulamalarımla önayak olmak istedim. Gördüm ki, boşa kürek çekmişim. Doğru bildiklerimden ödün vermeyen birisiyim. Bu eleştiri yazısını niye yazdığıma gelince:

İstanbul’un önde gelen üniversitelerinden birisinde öğretim görevlisi olan bir editör, on sene kadar önce yazdığım bir roman üzerine şunu yazmıştı. “Yazmadan önce yazmayı öğrenmeniz gerekir!” Bu konuya dayalı olarak “Edebi Aydınlık” adlı dört-beş bölüm olarak yazılmış bir yazı dizisinin ilk bölümünü siteye astım. Sağ olsunlar, güne koymuşlar. Bu gece gördüm ki, güne koyma devam etmekte. Bir başka güne konan yazı ise, “Yazmadan önce yazmayı öğrenmenin önemini ” adeta çöplüğe atar nitelikte. Bu uygulama ibretlik ise eyvallah. Değilse, “Lütfen yazımı günden alın.” Bu tavrım, asla bir başkasını aşağılamaya yönelik değildir. Sadece edebiyata verilen değerdir. Siteye yazı yazanların, yazım kurallarına uymasına yöneliktir. 

Saygılarımla.

Veysel Başer

 

( Editöre Sitem başlıklı yazı Veysel Başer tarafından 19.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.