Açlıkla sınanan Afrika'nın çarpıklığına Müslümanlar sebep değildir, Onları sömüren zalimlerin aç gözlülükleridir bu. Bir Müslüman zengin kişi zekâtını veriyorsa, israf etmemek şartıyla, istediğini yer. Düşünsenize, bazıları çocuğum olsun diyor olmuyor ve zengin, bazılarının oluyor Afrika'daki gibi böyle aç, sefil ve fakir yaşıyor. Kişinin fıtratına göre sınav veriliyor işte... Allah her şeyi görüyor ve biliyor... Allah kimseyi dertsiz ve başıboş bırakmıyor... Onun adaletinden asla şüphe etmiyorum.

 

Müslüman iyi günde kötü günde adaletli olmak zorundadır. Acı çektiğinde, acı gidecek diye uğrunda imanından taviz vererek kimseye kul olamaz.  Bu özellikler yalnızca küfür ehlinde vardır. Onlar yalnızca dünya için yaşadıkları için güçlü olduklarında adaleti unuturlar ve sömürürler. Bu sömürüden dolayı da hesap vermezler. Kendi ülkelerinde, bunun hesabını öylesi sorarlar ki, affedilemezler. Lafın özü, küfür ehli kendi yandaşları dışındakilerini, alınıp satılan mal gibi görürler. Mal kırılabilir, çürüyebilir, kokabilir, yok olabilir… Ne olacak ki, başka mal bulurlar. Zararları olsa da geçicidir. Bu yüzden, açlıkla sınanan Afrika insanını ne kadar resimleseniz, videoya alsanız bir sonuç elde edemezsiniz. Onlar ölür, onu sömüren yatlarda, saraylarda, modern ülkelerde lüks içinde yaşar. Adeta acı üzerine kurulan bir lükstür bu.

 

İslam, adaleti ırk, din, dil ayırımı yapmadan vermeye çalışır. Osmanlı bu yüzden uzun süre yaşadı. Ne zaman adaletten uzaklaştı, alaşağı ettiler. Ona bağlı devletleri bu adaletsizliği bahane ederek isyana zorladılar. Bize ise sadece Anadolu’yu verdiler. Eğer modern ve refah seviyesini yakalayacak İslam’ı temsil edecek ülke olacaksak; adaleti, liyakatli yöneticilerle herkese eşit şekilde yeniden verecek bir yönetim şeklini icat etmemiz gerekiyor.

 

Müslüman tüketim topluluğu değildir. Aksine israfı reddeden, paylaşımcı ve alçak gönüllüdür. Çalışıp çok üretendir. Bu yüzden zekât farzdır, olmazsa olmazdır. Dileyen, daha fazlasını verir ve sadaka, fitre yolu da açıktır… Allah bize rahmet eder, bizde onun kullarına!

 

İslam’ı yaşamayan, ancak olsa olsa zalim olur, bugün Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyindeki 5 büyük zalim gibi!

 

Saffet Kuramaz 

( Dünya Beşten Büyüktür başlıklı yazı safdeha tarafından 30.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.