Uzay boyutunda

Elektromağnetik

Zaman soyutunda

Dalga dalga, yığışım.

İçselliğine, iç içe

 

Bir tanesi senin manyetizman

Açılmışım varyabılımla

Rezonansa

Duyarga bandımda

Neler geçmekte

Tutulmadan hepsi

Dekupe

 

İşte şimdi bir anda

Devrelerim lineer

Rezonans, kuplaş

Amplifikatörde

Gümrah gümrah

Dönüşümler

 

Genlik süzücüde

İstendiğe belirme

Ses-ses, renk-renk, gümrah

 

Şimdi anladın mı?

Frekansta uyuşum

Zorunluluk algıya

Frekans dışı

Sadece elektro dalga

Algısızca.

 

(15.01.1992)

 

Elektromanyetizma: Ses, resim gibi bilgilerin elektrik darbelerine çevrilerek, manyetik zarfa bindirilip uzaya salınması.

Varyabıl: Almaçlarda frekans seçimini sağlayan ve almacı belli bir frekansa duyarlı kılan ayarlanabilir, kapasite değiştirebilir, kondansatör.

Rezonans: Frekans uyuşum durumu. Belli frekansa ayarlı devre bu değerin altı ve üstü frekansları sönümlendirir, kısa devre yapar, dekuple eder.

Bant: belli titreşim aralığına düzgüleşmiş elektronik devre.

Dekuple: bantlarda tınlaşım dışı titreşimleri, bastırmak, sönümletmek için şaseye aktarma işi.

Kuplaş: Bağlantı, aktarma. İstenen elektronik dalgayı bir sonraki üniteye uygunlaştırarak aktarma.

Amplifikatör: Yükselteç devresi. Rezonans frekanslarını büyütüp, şekillendirir.

Genlik süzücü: elektromanyetizmadaki işaret bilgileri manyetik zarfından ayıran kat.

 

Bayram Kaya

( Elektronik Sevi başlıklı yazı Bayram KAYA tarafından 14.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.