Evet zararın neresinden dönülse kârdır sözünün tam da merkezi Nilgün Marmara.


Tarihi karıştırdığımda ki tarihte bugün ne olmuş adı altında onlarca ünlü yahut ünsüz yazar, şair, ressam ve ardında değer bırakan nice insanları okuyorum.
Bazen bu okuduklarım arasında ismini görünce kâlbimin ezildiği ve yutkunamadığım isimler oluyor illâki oluyor ama inanın o ismi araştırdığımda da sebebi ortaya çıkıyor.
Ya ortak hüzünler, ya haksızlık edilerek yaşayan bir birey yahut, yahut..kesinlikle yüzlerce sebep-benzerlik şimdiki benlere, bizlere.

Tezer Özlü (d. 10 Eylül 1943, Simav, Kütahya - ö. 18 Şubat 1986, Zürih, İsviçre)
Didem Madak (d. 8 Nisan 1970, İzmir - ö. 24 Temmuz 2011, İstanbul)

ve Nilgün Marmara.
Marmara yürekli, fırtınalı kâlbin sahibinin sözüleyin kuş koysunlar yolunuza inşallah...


Nilgün Marmara (d. 13 Şubat 1958, İstanbul - ö. 13 Ekim 1987, İstanbul), Türk şair.

"Bundan 26 sene önce, 13 Ekim 1987’de, 29 yasındayken, o zamanın şair ve yazarlarının toplanma mekâni olan Kızıltoprak’taki evinin penceresinden ölüme atlayarak “bütün arka bahçelerini” gördüğü bu “iki adımlık yerküre”ye veda etti -Ece Ayhan’ın deyişiyle- “dünyayla yaralı” şair, yazar ve kadın Nilgün Marmara. Yaşamının son zamanlarına kadar, kocası ve şairler ve yazarlarla çevrili entelektüel arkadaş çevresi dahil kimseye yazdıklarını göstermeden ve hatta şiir yazdığını bile söylemeden yazan Nilgün Marmara intiharından sonra yine bu çevrelerce çok konuşuldu, hâlâ da konuşuluyor elbette."
Nur olsun mekanı diyorum.
İntihar şart mıydı inanın söz bulamıyorum ama hissediyorum ki neresinden döndüyse hayatın kâr yaptı kendi deyişiyle.

Neden araştırıyorum bilmiyorum geçmişte ölen şairleri neden ilgimi çekiyor, bunun yerine gidip de bir arkadaşımla bir cafe de kahve içip manzaranın tadını çıkaramaz mıyım yahut alt komşumuzun gününde kısır tabağı elimde üst komşunun(o an orda değil) dedikodusunu yapamz mıyım.
-yapamam efendim, yapmadım yapmak da nasip olmasın.
Bugün günlerden salı, yağmur var bu Allahın gurbetinde ve tüm sevdiklerimden uzağım. Kiminden kilometrelerce kiminden günlerce kiminden ise bir dünya boyu uzak ki ancak boyut değiştirip onun dünyasına geçiş yaparsam kavuşma ihtimalim var bu da elbet bin de bir ihtimal. Olsun ihtimali dahi güzel anneye kavuşmanın. Ha anne dedim de tüm annelerin ellerinden yaşamayanların da toprağından öpüyorum.

Onların da yoluna kuş koysunlar, çiçekler açsın, dertler yıldız olsun uzaktan baksın hepsinede, daha ne diyeyim ki bir Farid Farjad tınısında susayım en güzeli ben, bu isimden herhangi bir fon açıp dinleyin mesela iyi gelecek eminim tüm eksiklere.

Her ney’se..

Bu yazıyı ne kadar kısa tutarsam benim kârıma biliyorum.
Bir ulu sessizlik ki şuan sormayın, iğne atsam kulağımın zarına dokunacak sesi o yüzden keman sesini sevdim bugün ve yağmuru ve gidenleri ve kalıpta eksiğime su serpen her bir şeyi.

-Ey sessizlik seni de seviyorum.

Ve Ekimde yiten diğer bazı isimleri de liste olarak bırakayım buraya belki okuyan bir yürek araştırma gereği duyar belki bir duâya vesile olurum, kimbilir.


"1 Ekim 1931Ressam Ruhi Arel,
1 Ekim 1950 Şair Ali Faik Ozansoy.
1 Ekim 2012 ’Samanyolu’ şarkısı ile bir döneme damgasını vuran ünlü sanatçı Berkant yaşamını yitirdi.
2 Ekim 1953 Milli Eğitim eski Bakanı Reşat Şemsettin Sirer.
2 Ekim 1963 Kurtuluş Savaşı komutanlarından Refet Bele.
2Ekim 1973 Besteci ve operet sanatçısı Cemal Sahir Kehribarcıoğlu.
3Ekim 1984 Yazar Muazzez Tahsin Berkant.
6 Ekim 1932 Şair Tokadizade Şekip Bey.
6 Ekim 1964 Karikatürist Kosma Togo.
6 Ekim 1968 Şair, yazar ve psikolog Sabri Esat Siyavuşgil.
7 Ekim 2015 Şair ve yazar Sennur Sezer, İstanbul’daki evinde hayatını kaybetti.
9 Ekim 1989 Yazar Yusuf Atılgan.
9 Ekim 1993 Ressam ve sanat eğitimcisi Cemal Bingöl.
10 Ekim 1995 Sinema sanatçısı Kadir Savun ve şair, yazar Şemsi Belli.
11 Ekim 1985 Şair ve ressam Metin Eloğlu.
12 Ekim 1924 "Penguin Adası"nın yazarı, Fransız romancı Antole France.

13 Ekim 1956Şair Cahit Sıtkı Tarancı.

13 Ekim 1987 Şair Nilgün Marmara.
13 Ekim 1994 Ressam ve heykeltraş Selim Turan.
14 Ekim 1931 Ressam Mehmet Ruhi.
14 Ekim 1969 Şair Mustafa Seyit Sutüven.
14 Ekim 2014 Yazar Hüseyin Üzmez hayatını kaybetti.
15 Ekim 1958 Şair Asaf Halet Çelebi.
17 Ekim 1889"Ne Yapmalı" adlı romanıyla Rus devrimci kültüründe derin izler bırakan yazar Nikolay Gavriloviç Çernişevskiy.
18 Ekim 1949 Şair Enis Behiç Koryürek.
18 Ekim 1957 Gazeteci ve yazar Hüseyin Cahit Yalçın.
18 Ekim 1964 Ressam Halil Dikmen.
18 Ekim 1996 Yazar Kemallettin Tuğcu.
20 Ekim 1985 Şair Sabri Altınel.
21 Ekim 1984 şair Cigerxwin.
24 Ekim 1969 Şair Behçet Kemal Çağlar.
26 Ekim 1967 Şair ve yazar Ali Canip Yöntem
28 Ekim 1978 Edebiyat tarihçisi ve yazar Agah Sırrı Levend.
29 Ekim 1949 Şair ve yazar İbrahim Alaettin Gövsa.
30 Ekim 1993 Dilbilimci Ömer Asım Aksoy.
31 Ekim 1993 Edebiyat eleştirmeni Profesör Berna Moran."


... Değerlerimizi unutmamamız temennisi ve duâsı ile.


Ekim18/2016
Z.Nâr
( Tarihin Ekim Dökümü / “Hayatın Neresinden Dönülse Kârdır” başlıklı yazı Nar-ı Çiçek tarafından 18.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.