DÜRÜSTLÜĞE DAİR

 

     Tüm kirlerden arınmış, her şeyi olduğu gibi ortaya seren soyut bir kelimedir dürüstlük. Adavete direnip abesliği yok ederek kendi gibi olmaya çalışır. Dürüst duygular, adı gibi dürüst insanlara elbise olur. Bedbaht, bedbin duyguları örtüp de dürüstlüğü gün yüzüne çıkarsam diyorum. Parlak simalara selâm verip baki bir huzura yöneltsem sizleri.

     Boşa harcanan nefesleri bilkülliye eritip yerine ikamesi olmayan muhabbeti versem sevdiklerime. Hoş sohbeti, boş sohbete tercih etmek gibi. Biçâre gönlüm, kötülükleri toplamamalı bilâkis iyiliğe yer vermeli usulca. Bahtiyar kişiliğe bürünüp dürüst duyguları çerçevelemek ne güzeldir. İçindekini saklamadan, gizli saklı iş yapmadan edebiyle, yüz kızartmadan kendini ifade edebilmektir dürüstlük. Dürüstün en dürüstü olup vicdanını saygıyla ifade edebilmektir. Aynaya bakın ya da. Ayna sizi olduğu gibi gösteren, en dürüst komşunuzdur. Sizi aynen yansıtan, tertemiz bir gölge gibi dürüsttür.

 

( Dürüstlüğe Dair başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 14.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.