Soğuk  mu  soğuk,  ayaz  mı  ayaz  bir  gış  mevsiminde  gara  garga  bembeyez  garla  üzerinde  yiyecek  bi  dene  solcan  bile  bulamamış,  aclıgtan  nerdeyse  gebereyazmış idi  ki  son  anda  can  havlıyla  gendini   Havana abanın evindeki  mıtfak  camının  önüne  addırıveedi.  Başladı  camı  dıkırdatmaya.


-Huuuu.  Havana  aba. Hava  ayaz  mı  ayaz.  Ellerim  ceplerimde.  Bi  türgü  dudduuruveemişim,  duyuon  deel  mi?

Havana  aba  mıtfakda zeytinyağlı  enginaa  yapıveemegteydi.  Gulaklarına  daktığı  gulaglıktan  da  türkü  dinleyiveemekdeydi: ‘’ Hop diri diri  dat diri dit diri dom  ben  yarimi  seviyom. Hop diri diri  dat diri dit diri dom .  Ben  Kezbana  öleyon’’

Gara  garga can  havlıyla  camı  bi  daha  dıgladıveedi.

-Len  Hanavana  aba.  Öleyon  len  açlıgtan.  Şu  mıtfagtan  bi  dilim  peynir  ver  de  aç  garnımı  doyuruverem..

Gara  garga  camı  ikince  defa  dıgladıveence Havana  aba  görüvedi  onu. Gulaglıkları  çıkarıvedi  ve  soodu?

-Ne  deyon  len  gara  cavır?

Gara  garga  tegrar  ediveedi:

-Len  az  bi şey  peynir  ve  sevabuna.

Havana  aba  öfkeyle  bağırdı.

-Len  gara  deyyus.  Sen  bileyon  mu  bi  dıgım  peynir  dediğin  gaç  kilo  sütten  yapılıyo?  Ben  o  inegleri  sağana  gada  gac  dene  inek  yellenmesine  gatlanıveryon?  De  get  hadı  gafamı  gızdırma  benim.

Görünen  oydu  ki Havana  aba  peynir  meynir  veemeycekti.  Gafayı  çalışdırıveemek  ilazımdı.  Hemen  bi  şeytanlık  düşündü  gara  garga.

-Len  Havana  aba  hele  camı  aç  bak  sene  ne  deycen?  Çok  önemli.

Havana  aba  öfkeyle  pencereyi  açdı.

-De  bagalım neymiş  önemli  olan?

-Valla  benden  duymuş  olma  emme  senin  kümesin  etrafında  hain  dilgi  dolanıp  duru.

‘’Dilgi’’  lafını  duyan  Havana  abanın  gözleri  gocaman  gocaman  açıldı.

-Len  gümesin  etrafında  dilgi  dolanıp durusa  bizim Garabaş  ne  b.ok  yeyo?  Niçin  havlameyo  bile.

Gara  garga  baktı  işler  sarpa  sarıyo  hemen  bir  yalan  daha  gıvırıveedi.

-Valla  onu  bunu  bilmen  Havana  aba.  Senin  Garabaş  kim  bilir  yine  hangi  gancık  itin  peşinde. Ortalıkta  görünmeyo.

Garabaş  eski gulağı kesiklerden  olduğu  için  namıssız  bir  gancık  it  görüvediğinde ipini,  zincirini  gırıp  onun  peşine  düşeedi.  Bunu  sık  sık  yapıveediğinden  Havana  aba  ‘’ Anasını  soyunu  gıran  götüresice  dilki’’  deyip  duvardaki  çifteydi  gapıveediği  gibi  kümese  doğru  seğirdiveedi.

Havana  abanın  kümese  doğru  seğirdivediğini  gören  gara  garga hemen  açık  pencereden  içeri  dalıp  mıftağa  giriveedi  ve  buzdolabını  acıp  içinden  bi  galıp  peyniri  gapıveediği  gibi  pırrr  diye  uçup  az  ilerideki  bir  ceviz  ağacının  dalına  gonuveedi.

Bu  arada  essahtan  da  hain  dilgi  kümesin  yanına  geliveemiş idi  emme  Havana  abanın  elinde  tüfegi  görünce  ‘’ Aman  ooolum.  Zaman  kötü  gurtar  g.tü’’  diyerek  gaçmaya  başladı.

Bir  hayli  goştuktan  sonra nihayet  nefes  nefese  gara  garganın  tünediği  ceviz  ağacının  altına gelveedi. İşte  o  anda  geliveeemişdi  gara  garga  da.

Hain  dilgi,  gara  garganın    gagasında  goca  bir  galıp  peyniri  görünce  gözleri  ışıldadı.  ‘’ Heh  heh  heeeee.  Şu  salağa  bi  la fon ten  nımarası  çekiverem de  tavık  yiyemedik,  bari  peynir  yiyelim’’  diye  geçirdi  aklından  ve  seslendi  gara  gargaya.

-Len  Hasba ( Hasibe  ).  Gıııızzzz.  Bu  ne  gözellik  böyle.

Gara  garga  ağzındaki  peyniri  bir  dalın  üzerine  koyup  cevap  veedi.

- Bene  bag  bene.  Ben  senin  bildiğin  gargalardan  değilim.  Asılmayalım  lütfen.

Hanin  dilgi  sesini  yumuşataragtan  cuvap  veedi.:

-Len  ayıb  ediyon.  Ben  bilmez miyin  senin  ne  gada  ehl-i  namus  bi  garga  olduğunu?  Valla  asılmeyon.  Emme  gözele  gözel  demeg  de  suvapdır.

Gara  garga,  bir  garga  olsa  da  neticede  iltifattan  hangi  garı  hoşlanmaz  ki. O  da  nezaketle  cuvap  veedi.

-Mersi  dilgi  emmi. Çok  mültefit  oluveedim  sözlerinden.

Tilgi  içinden  ‘’  Ohhh  beee.  Garıyı  tava  getiriveedik.  Şimdi  dalavereye  devam  etmeli ‘’ dedikden  sonra  tekrar  seslendi.

- Len  Hasba,  hele  bene  bir  türkü  çığırıvee  de  o  gözel  sesinle  mest  olam.

Gara  garga  tegrar  öfgeleniveedi.

-Len  goca  deyyus.  Sene  ne  diye  tüükü  çığrıverecen?  Bubam  mısın,  gocam  mısın?

İşler  yine  sarpa  sarıpduruudu. Hain  dilgi hemen  sagsıyı  çalışdırıveedi.

-Gız  unuttun  mu?  Geçen  yaz  senin  Ellez ( İlyas )  dedenle  gaavede  okey  oynamışdık  ya.  Ben  senin  dedenin  yagın  kankisiyin  len.  Benden  udanmana  sebep  yok.  Hadi  çığrıve  bir  türkü.

Gara  garga  ‘’Ey  madem’’  dedi  ve  başladı  çığırmeye.

‘’ Garabaş goyunumu güde güde getirdim (hopdeyyy)/Getirdim de gabardıcın (kaba ardıcın) dibine yatırdım/Ayşem sağdı ben bakırı( Kova-bakraç) götürdüm./Ablası gözel gendi garabaş koyunum

Çöz de al Mustavali( Mustafa  Ali) çöz de al/Çöz de al Mustavali çöz de al.

Türkü  gözel  olmasına  gözeldi  emme  bi  deeslik(terslik)  vaadı. Peynirin  aşağı  düşmesi  geregeyoodu  emme  ootada  peynir  meynir  yoktu. ‘’ tabii  yaaa.  Peynir  gara  garganın  ağzındayken  dürkü  çığrıveemesi  gerekiyodu  ki  aşaa  düşsün.  Yoksa  bu  bed  sesli  garganın  çığırtısını  dinnemek  değildi  ki  dilginin  amacı.

Bir  şeyler  yapıp  gara  garganın  peyniri  gagaları  arasına  almasını  ve o  şekilde  türkü  söylemesini  sağlaması  gerekiyoodu.

Gafasını  yugarı  galdırıp  yine  seslendi.

-Len  Hasba…Gözel  çığırdın  emme  bag  ne  deycen?

Gara  garga  merag  ediveemişdi.  Sordu:

-Len  Salıf  ( Salih)  Emmi.  Emme  de  isteğin  bitmedi  ha.  Bıragmadın  şurada  iki  logma  peynir  yiyeyim.  De  bagalım  ne  deyceseen.

Salıf  Emmi..Pardon  Hain  dilgi  pis  pis  sırıttı.

-Gız  Hasba.  Gözel  çığırıyon  emme  bu  çığırmada  hüner  yog,  marifet  yog,  sanat  yog. 

Gara  garga  daha  da meraglanmıştı. Giremi
( Grammy)  ödülü  için  ülke  temsilcisi  olmeyi  düşünüp duran  birinin  çığırmasında  sanat  yoktu  ha?

-Allahh  Allah.  De  bagalım sanat  olmesi  için  ne  yapmamız  icap edipduruu?

 Hain  dilgi  cuvab  veriveedii.

-Sanat  olmesi  için  ağzında  peynir  vaaken  söylemen  gerekir.

Gara  garga ‘’ Gak  gag  gak’’  güldü  buna.

-Len  Salıf  Emmi  sen  eyce  gafayı  yedin  heral. Ülen  bizim  Emine  bacı  (  Eminem’i  kastediyor)  a
azında  peynirle  mi  aldı  giremi  ödülünü?

Hain  dilgi  hemen  cuvabı  yedişdiriveedi.

-Ben  gire  mi  çıka  mı  bilmen. Sen  hiç  görüpduruveemedin mi  bizim  aşıgları.  Ne  edip 
durula?   Ağızlaaana  doplu  iine  dakıp  öyle  çığırmazla  mı?  Hatta  buna ‘’ leb  değmez ‘’ denmez  mi?  İşte  sanat  deye  buna  derin  ben.  Haydi  sen  de  yabıvee   de  görelim.

Gara  garga  yine  gülüpduruveedi  gak  gak  gakkk.

- Len  Salıf  Emmi.  Ben  aşıg  mıyın? 

Hanin  dilgi,  gara  garganın  zayıf  tarafını  yakaladığını  umarak  son  bir  hamle  daha yapıveedi..

-Gızım.  Bene  bag.  Beni  eyi  dinle. Hindi ( şimdi)   sen  cavır  diyarında  dürkü  çığrıcen  ya

-Eeeee?

-E  si .  Deyon gi  şimdi  orlerde  şöyle  damamen  farklı  bir şeyler  yapveesen.
O dandik ( Otantik )   bir  şeylee  yanı…  Mesela  bizim  leb  değmezi  cavırlara  danıdıveesen?  Gafadan  birinci  olun mu,  olman  mı?

Gara  garga ‘’ Ülen  hariga  bir  fikir bu’’  dedikten  sonra  hain  dilginin  bütün  ümitlerini  yıkan  bir  laf  ediveedi.

-Ben  hemen  gidip Havana  aba’dan  bir  doplu  iğne  alıp  çalışmalara  başlayıverem. Çok  deşekkürlee  Salıf  Emmi.

Hain  dilgi  daha  ‘’  Ülen  du
r,  peynirle  çalışsan  da  oluu’’  Diyemeden  gara  garga  uçup  gitti.  Adı  gurnaza  çıgıveemiş  olen  hain  dilgi ‘’ Öf  ülen  öfff.  Netceez  şimdi? Hasba  getti.  Peynir  dalda  öylece  durup duru.  O  peyniri  ordan  nasıl  indirceez’’  diye  söylenmeye  başladı.

Gara  garga  Giremi  Hayallarıyla  Havana  aba’dan  bi  dene  doplu iine  almag  için  giddiğinde  ve  hain  dilgi gara  gara  o  peyniri  ağacdan  nasıl  indireceeni  düşünüüken  ağacın  govuğundan  bir  sincap  cıkıveedi  ve içerideki  garısına  sesleniveedi.

- Len  Keziban !  Dopla  gız  çocukları.  Burada  bi  galıp  beyaz  peynir  va.  Yiyip  garnımızı  douruverelim  bi  gözelce.

Garı  sincap  da  sesleniveedi.

- Len  Sülmen,  Alı(Ali) ,  Rauk ( Rauf), Zalha (  Zeliha),  Hatmana ( Fatma  Ana)  Goşun  len.  Bubanız  çığrıyo. Bi  galıp  beyaz  peynir  vaamış.

Kısaca  o  bi  galıp  beyaz  peynir  sincap  ailesine  nasip  oluveedi.

Eeee  gelelim  gıssadan  h
isseye.

1- Hiç  bir  zaman  hayı
n  dilgi  gibi  hıyanat  yapmeyceen.  Hiç  gimseye  hayınlık  düşünmeyceen. Ayrıca  ekmeeni  genin  gazenecen.  Muhannata  muhtaç  olmeyceen.

2- Hiç  bir  zaman  gara  garga  gibi  ihtiraslı  olmeyceen. Gerekdiğinde  payleşmeyi  bilceen. Olmeycek  işle  peşinde  goşmeyceeen.

3- Gocaman  Irabbımdan  ümidi kesmeyceen.  Bu  meselde  de  görüldüğü  gibi  Yüce  Irabbım sincaplara  hiç  beglemedikleri  bir  anda  rızıglaanı  gönderdi  deel  mi?

4-  La Fon Ten  denen  herife  inanmeyceen.  Ne  vaasa  bizim  Türk  hikayecilerinde  vaadır.
( Gara Garga İlen Hayın Dilginin Hikeyesi başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.