KİTAP İNCELEMESİ

Kitabın Adı                              : Beyaz Zambaklar Ülkesi
Üst Başlık                               : Fin Halkının Uyanışı
Yazarı                               : Grigoriy Petrov

Çevirenler                              : Süer Eker – Bilge Gökter
Yayınevi                                  :
Elma Yayınevi

Yayıncı                                   : www.elmayayinevi.com

Sayfa Sayısı                                       : 168
Katagori                                  :
Gerçek halk hikayeleri / Toplumsal ve bireysel gelişim
Baskı                                        :
1. Baskı Ağustos 2015 Ankara
ISBN                                        :
978 605 5286 85 9
Okuma başlangıç                  :
12.11.2016
Okuma Bitiş                                       :
16.11.2016

İnceleme Yazısı                    : Ali Rıza MALKOÇ  www.arm.web.tr
Okuyana yeni kitap Önerisi :
Yeniden İnsan İnsana /  Doğan Cüceloğlu

 

 

            Daha önce aynı eseri, farklı bir yayınevinin çevirisinden okudum. Bu eseri daha doyurucu, detaylı ve akademik bulduğumu öncelikle belirtmeliyim.

Çok kalın kitapları okumaya cesaret edemeyen, hatta okuma alışkanlığı az olanları cezbedecek bir vurgu ile kaleme alınmış. 4-5 günde rahatlıkla okuyup, ufuk ve bakış açınıza

yeni yeni ölçüler kazandırmış olacaksınız. Gelişmiş bir toplumun bireyi okursa, yaşam şartlarına şükreder ve bu durumunu nasıl muhafaza edeceğini öğrenir.

Gelişmekte olan bir toplumun bireyi okursa, bu girdaptan nasıl çıkılacağının dersini alır.

Finlandiya’nın zorlukları nasıl yendiğini, yaşanmış ibretlik halk hikayelerini, hayranlıkla okuyacaksınız.

Bu kitabı ayrıca Atatürk’ün askeri lise öğrencilerine tavsiye etmesi, anlamlı ve değerlidir.

Savaş ve doğal afetlerle boğuşurken, sistematik şekilde eğitim ve kalkınma hamleleriyle

gelişen, Japonya, Almanya, G. Kore, Hollanda ve Tayvan başarı öykülerinden sonra,

bu eser, mücadele, hayal ve ümit dünyanızı daha da genişletecektir.

 

Yaşlı, genç, öğrenci,öğretmen, işçi, işveren… bence herkesin okuması gereken ilk on kitap arasına girmelidir.

Denizden sadece balık tutarak istifade edecekseniz; bir yem ve olta yeterli olur.

Ama idealiniz inci ve mercan çıkarmak ise, uzun soluklu bir dalgıç olmanız gerekli.

İşte bu eser, bir meşaleyi ateşleyen kıvılcım gibi, kimyasal reaksiyonun hızını artıran katalizör gibi görev yapmaktadır.

Anlatımlar çok dikkatli incelendiğinde, yaşam boyu okuruna rehberlik edecek, sosyolojik ve psikolojik tahlil ve analizler olduğu görülecektir.

 

Kısaca bağımsızlık, kalkınma, sağlıklı yaşam umutlarının tükendiği, zor bir coğrafyada,

Azim ve kararlılıkla, alkol bağımlılığı, sömürge toplum, maneviyatsızlık, geri kalmışlık, tembellik, karamsarlık, ümitsizlik, görgüsüzlük ile nasıl topyekün mücadele edildiğine şahit olacaksınız.

Toplumun yapı taşları, zincirin halkası gibi, bireylerdir. İnancı ve düşüncesi ne olursa olsun,

Hepsi aynı başarı ideallerine katkı sağlıyorsa millet ruhu oluşur.

Bu bağlamda, bu ve buna benzer eserler, kalkınmada yol haritamızı belirlemede ve tamamlayıcı başka kitaplar okumada, yerinde bir reçetedir.

Kitabın gönlümüzle buluşmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Başka bir kitap inceleme yazısında buluşmak dileğiyle..

 

Ali Rıza Malkoç

www.arm.web.tr

 

 

 

 

 

 

 

( Kitap Tinceleme Yazısı... Beyaz Zambaklar Ülkesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 17.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.