MERHABA YAĞMUR

 

     Merhaba yağmur, merhaba yağmur damlaları!  Dilimin ilk hecesi de sen, son hecesi de sensin. Dualarım semadan yağmur tanesi gibi dökülürken, birbirinden farklı her bir kar tanesi berraklığıyla kucakladı bedenimi. Gözlerimin yaşı senin yağmurdaki o mutluluk damlalarınla tatlı bir oyuna dalıverdi. Gözlerim nemli, yüreğim hassas, nisan yağmurlarında şiir tüttürüyorum. İçimde biriktirdiğim şiirler, boğazımda düğümlenen sözler; yağmurun toprağı yıkayışı gibi hüznümü de yıkayıp gitsin istedim. Aşk; bir yürekten bir yüreğe tevafuk ile akıyorsa, sen de sulanmak aşkıyla yanıp tutuşan çöldeki canlılara yağmur damlalarını aşkla serpiver şimdi.


 

     Baştan aşağı şiir koksun tabiat, yağmurdan sonra mis gibi taze toprak kokusu dağılsın etrafa. Sen yokken toprak bile huzursuz, sensizken mutsuz kokuyor. Yalnızlığın rengi olur mu bilmem. Yağmurdan sonra ıslanan toprağın kokusu yoksa memleketimde, Türkiye’m yalnızlığın rengi gibi kokuyor. Ağaçlara kundaklasam seni, çiçeklerin taç yapraklarına sarıp sarmalasam suyunu yudumlar gibi.


     Yüzlerde tebessüm, çocuklarda çamur banyosu keyfi, yetişkinlerde yağmur duasına çıkıp da yağmuru bekleme hasreti gizli. Doğa seninle güzel, yaşamın sırrı senin damlalarında misafir. Kana kana su içmeyi, avuç avuç taze suyu tatmayı, yağmur altında ıpıslak olmayı düşlüyor insan kimi zaman. Sen gelince coşuyor kelimeler, yağmur damlaların nazlı nazlı yere serpilirken şiir yazmanın ilhamı şekilleniyor. Yağmurda ıslanmak, şemsiye altında şiir yazmak ve yağmur altında toprak kokusuna bulanmak… Yağmurdur insanı şair yapan, tabiattır tüm duyguları coşturan. Çöller seninle muştulandı ve kelebekler seninle aşka boyandı. Gitme, kal buralarda sevgili yağmur.

( Merhaba Yağmur başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 20.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.