* Rahmani şeyleri akıllı; şeytani şeyleri ise zekiler üretir çoğunlukla. Akıla vicdan, zekaya ise ego refakat eder çünkü.

*Akıl ve vicdan sahibimi ; yoksa zeka, nefis ve ego üçlüsü mü?

*Bir konu hakkında iddianızı başkasının sözleriyle değil ; şahsi fikirlerinizle desteklemeniz okura değişik kapılar açar.

*Karşınızda kendisini çok kültürlü sanan ve de cahil olanlarla asla tartışmayınız.

*Sevgi, şefkat ve merhamet gösterildiğinde bunu tefrik edemiyerek başka kanallara çekmek ; hata ve günahlara davetiyedir.

*Herkesin bir hayatı ve özel inşa ettiği hapishanesi vardır. İstediği zaman girer istediğinde çıkar yaşar. Kimseye gardiyan olmanın gereği yoktur.

*Cazibeli ve çekici olmak güzelliğe bağlı değildir.

*Güzellik, çirkinlik... gibi görselliğe dayalı kavramlar görecelidir. Kişiye göre değişir. Asıl ve kalıcı olan şahsiyettir.

*Çiftlik sahibi iseniz öküzünü de , ineğinize de; tarlanıza da bakmak zorundasınız. Hemde şükrederek !

*Güven tesis edilemeyen ilişkiler uzun sürmez.

*Günümüzde merhametli ve şefkatli olmak artık risk taşımaktadır.

*Merhametin miadı dolmuştur. Kullanmayınız.

*Eylül ya ; tam zamanı işte hüzünle sevişmenin.

*Gönlüne aldığı misafire iyi bakmalı insan.

*Rica, ısrar ve zorla yerine getirilen isteklerin bir ederi yoktur.

*Verilen sözler tutulmazsa gözden gönülden düşmek kaçınılmazdır.

* İpi gevşetin ama ucunu asla kaçırmayın. Bu çocuklarımızın şahsi gelişmelerine, özgüven duymalarına ve başarılı olmalarına büyük katkı sağlayacaktır.

*İnsan sevmediğini kaybetmekten korkmaz. Çünkü kaybedeceği birşey yoktur. Ama sevdiklerinize sımsıkı sarılın.

*Sevmediğinizden değil sevdiğinizden korkun.

*Karşınızdakini vesveselerde bırakmayınız.

 *Nerede fren yapacağını bilmeli insan.

 *Herkes maskeli değildir. Ama illa vardır diye insanların yüzüne dalarsanız sadece tenini yırtarsanız. Canı yananda bu defa sizi tekmeler.

*Günlük uğraşlarımızda hep yararlara tutsak yaşadığımızdan ; değerli ve güzel şeyleri görmekten mahrumuz.

 

 

( Yaşam Heybemden - 48 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 4.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.