KİTAP İNCELEMESİ (8)

Kitabın Adı                             : Kürk Mantolu Madonna
Üst Başlık                               : Yok
Yazarı                               : Sebahattin Ali ( 1907 – 1948)

Çevirenler                              : Türkçe
Yayınevi                                  :
Yapı Kredi Yayınları

Yayıncı                                   : www.ykykultur.com.tr

Sayfa Sayısı                                       : 160
Kategori                                  :
Roman
Baskı                                        :
82. Baskı Eylül 2016  İstanbul
ISBN                                        :
978 975 363 802 7
Okuma başlangıç                 :
24.11.2016
Okuma Bitiş                                       :
26.11.2016

İnceleme Yazısı                    : Ali Rıza MALKOÇ  www.arm.web.tr
Okuyana yeni kitap Önerisi :
Eşekli Kütüphaneci / Fakir Baykurt / Literatür Yayınları/ 147 Sayfa

 

Romanda kısaca, hayata ve insanlara pozitif bakan, sabırlı, zorluklara dayanıklı bir şahsiyet canlandırılmış ve sonu ayrılıkla biten bir aşk hikâyesi var.

Olağanüstü akıcı bir dil, yerli yerinde, kalbimizde farkı kapılar açan betimlemeler, öngörülerle örülmüş.

Adeta 75 yıl önce bu topraklarda insan psikolojisinin, toplum sosyolojisinin temeli atılmış.

Ne kürk, ne manto, ne Madonna yani. O, ulaşılması gereken simgesel bir değer gibi.

         İnsani duygularla yola çıkılmış, vicdani haykırışlar serpiştirilmiş, toplumsal tespit, tahlil ve analizlerle

yüklü, beynimizin, kalbimizin belki de fazla harekete geçmemiş hücrelerine kan pompalayan, insani duygular aşılayan bir eser. Zarif bir duruş, naif bir anlatım, yaşam dolu bir içerik.

Sevgi, aşk, sadakat, hüzün, özlem dolu cümlelerle, aşkın ve sevginin felsefesi işlenmiş cümlelerde.

         Bir kişiye, çevresinde insanca muamele yapılmadığını düşünün. Bu kişi çevresini suçlayamaz, buna cesaret edemez, neleri kazanıp neleri kaybedeceğini çok iyi bilir.

Bunun yerine, kendine rakip gördüğü kişileri ya da hiç alakasız şahsiyetleri suçlayarak tatmin olur, kendini avutur. Bu bilimsel olarak tespit edilmiş bir davranış bozukluğudur. Bu konu, eserde çok güzel örneklendirilmiştir.

         Bir bina yapmaksa niyetimiz çabamız; önce temel atıp duvarları öreriz. Duvarlar önce kalın sıvayla, sonra ince sıva, peşinden alçılama, zımparalama, astar boya ve sonunda odamızın almasını istediğimiz renkli boyayı süreriz değil mi? Yani duvardan sonra en az altı işlem sırası var. Yemek, tatlı, çay, meyve sıralaması gibi.

         İşte deneyim, olgunluk, insan kalbi, gönlü, beyni de buna benzer şekilleniyor. Eğitimin, okumanın, öğrenmenin, dinlemenin de bir sırası olursa kalıcı bir anlam kazanıyor. Eserde bu havayı, deneyimi görüyor okur.

Bu kadar güzel duygu ve düşüncelerle yaşamı tasvir eden, özlemleri hep insanı yüceltmekle yoğrulmuş bu yazarın, zindan ve ölümle cezalandırılması da, sebebi açıklanamaz tarihsel bir tezat olarak zihnimizde yer etmiştir.

         Bu roman, bizleri sevgiye, aşka, çevremize, topluma, insanlığa daha çok yakınlaştıracağını ümit ediyorum.

         Başka bir kitap tanıtım yazısında buluşmak dileğiyle

 

Ali Rıza Malkoç

04.12.2016 Samsun

www.arm.web.tr

#armozdeyis

( Kitap İnceleme 8 Kürk Mantolu Madonna Sebahattin Ali başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 4.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.