* Susmaktan iyidir yermek, tenkit etmek. Canı yanan olsa da bir gün anladığında minnettar kalacaktır.

* Bir insanın duygusal yönüne tesir ederseniz karşınızdakini daha net kanalize edebilirsiniz.

* Ana fikir bazen teferruatta gizlidir

* Dinlediğiniz ezan sesi; az ileride ne kentler kurar huşu ile kulakların eşliğinde...

* Biri tarafından her halinizle onay görüyorsanız bu bir nimettir.

* Hayatınızda önemli yer işgal eden değerli gördüğünüz kişilere ABİ ve ABLA sıfatları daima onure edici muhteşem hitap şeklidir.. O bakımdan bu iki kelimeyi gelişi güzel kullanmamak gerekir.

* Eyvallahsız yaşamak kimseyi hakir görmek, beğenmemek değildir. Ancak karşınızdakine çeki düzen vermektir.

* Hiç kimse hem gelin hem güvey olamaz.

* Kişinin rayiçini kendisi değil toplum belirler.

* Karşındaki kim ve ne olursa olsun ; senin gördüğün ve verdiğin değer kadardır.

* Gönlü olsun aman üzülmesin diye ; ısrar,baskı, rica ile eylemlerde bulunursanız sel gidip kum kaldığında pişmanlık duyarsınız. İçinizden iradenizden ne gelirse onu yapın.

* Sen yanlış yapma yeter. Karşındakini boşver. Ne halt yerse yesin.

* Bir insanın devamlı fikir ve vaatlerini değiştirmesi şahsiyetinin henüz oluşma safhasında olduğunun göstergesidir.

* Başkalarının görüş ve ağızlarına göre biri hakkında hüküm vermek yerine şahsi mülahazalara müracaat edilmelidir.

* Bir insanın kendince kendisini dorukta ve emsalsiz görmesi ukalalıktır. Buna fertler karar verirse anlam ve değer kazanır.

* Kendinizi çatlak ve çizili görmemek için sahip olduğunuz çatlak ve çizikli aynanızı değiştirin.

* Psikosomatik rahatsızlıklara düçar olan kişilerin düşünce zincirlerindeki olumsuzluklar olayları bitaraf olarak değerlendirmelerine imkan vermez. O nedenlede hep hüsnü kuruntularla senaryolar yaratır ve oynarlar.

* Hakaret içermeyen tenkitler kişinin tekamülüne katkı sağlar.

* Küçük bir beynin ve cahilin hüsnü kuruntusu ile ürettiği şizoitsel argümanlara itibar etmek kişiyi yanlış tasarruflara iter.

* Harcadığınız emek ve zaman neticede beyhude ise; karşınızdakini değil kendi seçiminizi sorgulayın.

* Kuyruk acısı ve tarafgillikle hareket edenlerin savlarının kıymet-i harbiyesi yoktur.

* Kabul görmüş söylemlerinize bile hep muhalefet şerhi koyan zihniyet basitliktir.

* Hep bildikleri sanıp kendilerini kabul ettirmeye çalışanların ; tecrübe ve bilgi karşısısında susmaları pes etmek değil saygı ifadesidir.

* Akıllı , zeki ve maharetli olmak ayrı ayrı kavramlardır.

* Her yaş ve kademedeki insanlarla hep kavgalı iseniz; yarın tek kalacağınızı göz ardı etmeyin.

* Çoğu insan bomba gibi. Çekmeyin fitilini.

* Aşırı koruyuculuk kişide özgüven oluşumuna engeldir.

( Yaşam Heybemden - 51 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 5.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.