Analistler ittifakın birliğinden ayrışan parça unsurları tekrar birleştirmekle (sentez etmekle) ittifakı süreci ve ittifakı sürecin aşamalarını kavrayıp, bağıntılıya bilen insanlardır.

 

Kült merkezinin melez çevresi açılıp kapanma yapan, kendi iç salınımlarıyla büyümeye başladı. Büyüyen salınımlarıyla kült merkezinin melezi çevresi zaman mekân uzaklığı oluşla kült merkezinden giderek ıradı.

 

Melezlerin kült merkeziyle bire bir yüz yüze olan denetilme, yönetilme ve ritüelime olucu süreçleri vardı. Melezlerin kült merkeziyle iç içe olan süreçleri de önce gevşedi. Sonra da somut olan bu tür bağ girişmeleri somut olmaktan koptu.

 

Kült merkezi ile somut bir bağ ve bağıntısı olmadan da kişilerdeki ittifak bilinçli vicdan ve ittifakı tasavvuru yol haritası da pek bir işe yaramıyordu. Bu nedenle ittifakı basınçlı bilinç ve ittifakı vicdanları melezleri ittifaka doğru çekmekle, kişileri ittifakın merkezine yönelimli yapıyordu.

 

Kişilerde oluşan ittifakı kaynaklı bilinç ve vicdani oluşma, birinci türden oluşmadır. Bu oluşma kişileri ittifak merkezi olan kült merkezlerine doğru çeker. Bu çekiliriyle kişilerde ikinci türden soyut çekim alanı doğmuştu. Bu çekim her iki çekim alanının şiddetini iki kat artırmıştı.

 

Yani kült merkezden uzaklaşma, ters orantı oluşla merkeze bağlı melezlerde özneli özlemin alan şiddetine dönüşmüştü. Bu türden alan şiddeti, kült merkezine yönelmenin, gönül bağıydı. Manevi ve soyut bağdı.

 

Kült merkezlerinde bire bir, yüz yüze; kanlı canlı olan iletim ve yönetime dek somutluğun baskı ve basınçları uzaklaşan merkezle görünmez dağların ardında kalmakla soyut şeyler olmuştu.

 

Bu yeni durum, somut ittifak içi iman bağına göre görünmez ilikti Bu görünmez ilik gaibe imandı. Gaibe iman kişilerde çok farklı fantezileri oluşmaydı. Fanteziler üzerlerine yeni modülasyon bindirilmeğe de çok uygundu.

 

İşte kült merkezinde somut olan bu sürecin kült merkezi uzağında soyut olması vardı. Bu soyutluktan kaynaklı şiddeti artmış iki alan gerilimi üzerine bindirilmiş olan (modüle edilen) imlerin de alan gerilimleri artmıştı.

 

Alan gerilimlerinin araya aldığı uzaklaşan bu zaman mekân farklı gerilim şiddetlerinin üzeri ittifakı iman ve ittifakı tevhit ile yeniden inşa olacaktı. Merkez de bu yeni durumun farkındaydı. Bu fark ediş susuz olmanın su içmeye dönüşe fark edilişi gibiydi. Merkez yeni seçenekli tutumlar ortaya koymak zorundaydı.

 

Merkezden uzak kalanlar her ne kadar gönül bağı özlemle tutuşsalar da gözden ırak olan gönül bağından da ırak olabilirlerdi. Merkezden ıramanın zafiyetiyle iman bağında oluşacak yönetimden uzak kalmanın ya da ittifaka ant içmenin baskı ve basıncında uzak kalışın zayıflaması ile imanda gevşemeler ortaya konmuştu.

 

Somut olan kült merkezli bağlılığa izafeten ve kült merkezli denetime atıfla; ırama alanları içinde de kült merkezine bağlı temsili ve merkez adına merkezin gölgesi olundu. Merkez adına merkezin halifesi olundu. Merkez adına ve halef selef olmanın sembolik kontrol edilmeleri, ortaya kondu.

 

Bunlar içinde merkezden gelen direktifler (yönergeler) doğrultusunda yönetilme, denetilme ve ritüelini olma ayinleri ırama alanları içinde de ortaya kondu.

 

Temsilciler kült merkezinin, baskı ve basıncını; daima bu ırama alanı içindekiler üzerinde, duyurtuyordular. Irama (uzaklaşma) alanı içindekiler bu tür temsilci aracıları ile kült merkezine dolaylı biçimde iletimlere ritüelime oldular.

( Somut Olan Şeyler Soyut Oluyorlardı 3 başlıklı yazı Bayram KAYA tarafından 23.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.