Kedi Cumhuriyeti


Mahallemizin adı gurur kaynağımızdır ha, onu söyleyeyim en baştan, duydunuz mu siz de hak vereceksiniz bana. Sıkı durun söylüyorum İstiklâl Mahallesi. Bir zaman önce arka sokaklarda dolu insan otururdu, şimdilerde evlerin hepsi boşaldı, haliyle kapı bacaları açık, camları kırık birçoğunun, dolayısı ile kedi ve köpeklere çok güzel barınak oluyor...

Hâlihazırda beslediğimiz on beş yirmi tane kedimiz var, bir iki tane de uysal köpek. Kedi ve köpek kardeşler didişmeden gül gibi geçinip gidiyorlar. Şu meşhur Çakır'ımızın dört tane kendi gibi asil yavrusu var. Yaşar Amcalarının bakkal dükkânında, beş kuruş kira vermedikleri gibi, yan gelip yatıyorlar gerine gerine, renkli rüya bile görüyorlardır kim bilir?

Bir tatlı, bir sevimli oldular ki evlere şenlik. Birini bir elime, diğerini omzuma alıyorum, parmaklarımı, kulaklarımı yalayıp duruyorlar. ''Az yavaş koçlar beni dondurma zannettiniz galiba'' diyorum hiç tınmıyorlar. O zamanda kendime dönüp ''Eee Ahmet sen kaşındın çek bakalım ceremesini''diyorum. Bazen ucuz sosislerden alıyoruz, çoğu zamanda yakında ki lüks lokantanın yemek artıklarını iki üç lira verip önlerine seriyoruz. Bakkalda ki bazı arkadaşlar homur homur burunlarından soluyup ''Abi biz yiyemiyoruz lokantadan şu halimizle sen şunların yediğine bak'' deyip bize sitem ediyorlar. Hatta kedi taklidi yapıp miyavvv miyavvv deyip başlarını omzumuza sürten arkadaşlarımız, ''dünya da kedi olmak varmış'' diyen arkadaşlarımızda var. Onlara cevap hazır ''Geçen gün Çakır'ın eline verdim beş lira lokantaya git yemek al dedim lokantacı vermemiş sen git de sahabın gelsin demiş'' diye cevabını yapıştırıveriyorum...

Ah! Bir de ezilmeseler şu arabaların altında. Geçen sene beş altı tanesini envanterden düştük. Bir kaç tanede eşe dosta verdiğimiz oldu. İstanbul'u bilmem, Ankara'da Kedi Seven Sokak diye bir sokağımız dahi var. İşte böyle bizim Kedi Cumhuriyeti. Sokağın başına yazılar astık ''Dikkat kedi var Allah'ını seven yavaş geçsin'' diye. Kararlıyız bu sene Kedi Cumhuriyetinin vatandaşlarını ve özlük haklarını korumaya...

( Dar Gelirli Küçükesnaf Hikayeleri - 5 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.