Miladı yılı, Güneş takvimine göre ayarlanmış olup, yedi gün bir hafta, dört hafta bir Ay, dört mevsimle dönüşen senenin üç yüz atmış beş gününe tamamlayan (Resmi olarak kabul edilen) başta Hristiyan âleminin ve bizler olmak üzere birçok Dünya ülkelerinin kullandığı Miladi takvim senesidir.

Ülkemizde uygulanan miladi takvimle Resmi tatil günleri ve Namaz saatlerimiz buna göre düzenlenmiştir. Namazlarımızı güneş (Miladi) takvime göre kılmaya çalışırız; Oruçlarımızı da, Ay takvimi olan Hicri takvime göre tutmaya çalışırız. Müslüman millet olarak bizler, her iki takvimi de kullanırız.

Miladi takvimin kullanılmasında dinen sıkıntısı yoktur. Önemli olan vakti, vaktince ibadetlerimizi yerine getirmek “bizlere” ön esastır.

Yanlış olunan, Hristiyan dünyasının örf ve adetlerine onlar gibi iştirak ederek “Müslüman kimliğimize aykırı düşen” kutlama denen rezaleti Müslüman bilinen zavallı kişilerin uygulama sıkıntısıdır. Yoksa, İslam dini hiç bir dine mensup kişilerin özel yaşantısına karşı değildir; herkesin inancı kendinedir. Kimse kimseyi inancından dolayı öteleyemez! Asıl burada değinmek istediğimiz uyarı, "Müslümanım" deyip te, gayri Müslümlerin kültürünü kendine benimseyen münafık samimiyetsiz Müslüman görünümlü kişileredir!                                   

Efendimiz Aleyhi Selam, nerede yabancı bir Din milletinin geleneğini görmüşse, onlara benzememeye büyük gayret göstermiştir. Çünkü bir hadis-i Şerifinde şöyle der (malumunuz) “Kim bir toplumun örf ve adetleri üzere taklit eder yaşarsa, o’ Millet onlardandır!” Bu hadis doğrultusun da, bizlerde Müslüman bir Millet olarak, yabancı milletlerin Kültürlerini kendimize adapte ederek onlardan biri'imişiz gibi yaşamamalıyız! Bundan inancımızın ışığı Peygamberimizin (As.) sünneti gereği Müslüman gibi yaşayarak kendimizin de, başkalarından farklı bir kültür geleneği olması gereken Müslüman kimliğimizin nişan alametidir. Bizlerin dini kültürümüzde, başka toplumların “Yılbaşı, şu günü, bu günü” günlere özel isimler verilerek onların adetlerini özenerek yaşamak yoktur!

Her Müslümanın yaşadığı “kendine göre” sayılı bir ömür hayat yolu vardır. Bizler için yaşamın her anı, her günü, her Ay’ı, her geçen Yıl’ı, kendine verilen bir ömür nimetinin emanetidir. Geçen her yılın, günlerin, saatlerin ve saniyenin Müslümanlar için, kazançlı bir veli nimet olduğu gibi, kendini içinde bir muhasebeye tutma zaman dilimleridir.

Acaba seneye, Ay’a, hafta ya, yarına, Akşam’a Sabah’a çıkacak ömrümüz var mıdır? Bu yaşadığımız fani dünya hayatında kime ne iyilik yaptık, kime ne kötülük yaptık, bizler vakti gelince, her birimiz geldiğimiz yere ilahi huzura tekrar döneceğiz!  Öbür âleme giderken, yanımızda, (Günah, Sevap) azık olarak çantamızda, elimizdeki sermaye nedir? Yarına ne hazırladık? Orada, hangi yılbaşlarını, hangi özel günleri kutlayacağız? Kendiliğinden hazırlanan bizlere âhiret dünyasında hiçbir şey yok!

Çünkü ne kazanır götürürsek, şimdi buradan hazır ederek oraya onları göndermemiz lazım.

Müslümanın hayatı korku ve ümit içinde geçmelidir. Yabancı din mensupları gibi, dünyayı kendimize Cennet edipte, âhireti yok sayıp kedimizi ateistçe aldatmayalım. “ Dünya hayatı, Mümin’e Cehennem, Kâfire Cennet “ diyenler boşuna dememiştir. Çünkü “Cennet ucuz değil, Cehennem de boşuna değil!”

Müslümanın sosyal yaşantısında kendine has eğlenme tarzı vardır; ecnebiye ( ilmi) benzese de, özel yaşantısı benzemez ve asla benzememelidir !...

Yeni gelecek Miladi yılın başta Müslüman âlemine olmak üzere, bütün insanlığa barışla selamet, huzurla bereket ve hayırla güzellikler getirmesini Cenab-ı ALLAH ‘tan dilerim. Vesselam…

30.12.2016

Aydın Suyak

( Hangi Yılbaşı başlıklı yazı Aydede tarafından 30.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.