Ulu Tanrımızın sən elçisisən, 

Yaxşını, yamanı gözəl seçirsən. 

Qəlbimdən keçəni sənki bilirsən. 

Baxmadınmı sən odlanan qəlbimə, 

Niyə belə qəddar oldun ömrümə?!

 



“Meleğim” şiirinden bir kıtayla selamladığımız şairimiz Azerbaycanlı şaire kıymetli dostum Saadet Cabbarlı ile birlikteyiz. 


1965 yılında Ağdam’ın Başkervend kentinde dünyaya gelen şaire bir süre Qazaxstan’da yaşamış. Eşi Qurbanov Çingiz ile mutlu evliliklerini Bakü’de sürdürmekte… Üç çocuk sahibi olan Cabbarlı, çocukluğundan beri şiirle severek ilgilendi. Bu sevgisi ona “Saadet Yolları” , Vatanda Vatansız”,  “Ürek Deyir Sevme Daha” ve “Vefasız Sevgi”  isimli dört esere imza attırdı. Şaire “Qızıl Qələm” (Kızıl Kalem) mükâfatına ve diplomasına layık görüldü. Azerbaycan Respublikasının Yazarlar Birliği üyesidir.


Onun şiirlerini radyoda zevkle okuduğum günlerde mütevazıkişiliği, tatlı dili ve güzide dostluğu ile beni kendisine hayran bıraktı.


Size de bu güzel yürekli dostumu tanıtmak istedim, bakalım neler konuşmuşuz?


 

“Hoş geldiniz sevgili Saadet Hanım. Öncelikle teşekkür ediyorum vakit ayırdığınız için. Çocukluğunuzdan beri şiiri sevdiğinizi biliyoruz. Size şiiri kim sevdirdi? Ailenizde şiir yazan var mıydı? Yoksa okul mu size şiiri sevdirdi?”


 


Ben de sizlere teşekkür ediyorum, benim Meleğim. Evet, ben çocukluğumdan sevdim şiiri. Hayat sevdirdi şiiri bana. Evet, ailemde de şiir yazan vardı. Okul da bana şiiri daha çok sevdirdi.

 

“Şiir yazmaya ne zaman başladınız?”


 

1980 yılından beri şiir yazmaktayım.


Görüntünün olası içeriği: bulut, gökyüzü, yazı ve açık hava


“Daha çok heceli şiir yazıyorsunuz. Ben de hece şiirini çok sevenlerdenim. Serbest şiirleriniz de var mı?”

 


Evet, serbest yazdığımda oluyor. Kısacık paylaşayım dilerseniz...

Səni tapdım, sevdim,

Qəlbimə yatdın,

Ülvi sevgimi oyatdın,

Düşdüm məhəbbətin sirli qoynuna.

Bir dünyanın içində 

Neçə sirlı  dünya tapdım.

Məhəbbətimi...


 


“Azerbaycan da edebiyata, yazara şaire verilen değer nedir?”

 

Azerbaycan da edebiyata,  yazara şaire çok değer verilir.

 

 

“Azerbaycan da kitap okuma oranı nedir? Siz iyi bir okur musunuz? Azerbaycan şairlerinden en sevdiğiniz yazarlar kimlerdir?

 

Şiiri çok sevirəm. Şiirlərini seve seve okuduğum yazarlar:

Neriman Hesenzade, Behtiyar Vahabzade, Semed Vurğun, Nüsret Kesemenli, Fikret Qoca, Zelimxan Yaqub...

 

 

“Zelimhan Yakup’un şiirlerinden oluşan bir esere ben de sahibim. Peki, ilk kitabınız nasıl yayınlandı? İsmine nasıl karar verdiniz?”

 

Ben 30 yıl gurbet ülkede yaşadım. Vatana dönerken ilk önce kendi hayatımdan yazdığım şiirlerimi yayımlamayı, bu sebepten de ismini kendi ismimle bağlı “SAADET YOLLARI” olmasını karar verdim.


 

Otomatik alternatif metin yok.

 


İkinci kitabınız Vatanda Vatansız isminde. Bu kitapta daha çok vatan şiirleri mi var?”

 


Evet, ikinci kitabımı vatanda olmama rağmen gariplik hissettim ve o yüzden “Vatanda Vatansız” ismi verdim.  Kitabımda Vatan hasreti şiirler daha çoktur.

 


“Kitaplarınızı okuyanlar ne dediler? Bizimle paylaşır mısınız?”


Görüntünün olası içeriği: yazı


Beğendiler, kitabım hakkında güzel şeyler ilettiler. Şair Vidadi Ağdamlı şöyle dedi:

 

“Mən bacım qədər sevdiyim şairə Səadət Cabbarlının  “Vətəndə Vetensiz” kitabını oxuyarkən dərin fikrə getdim. (Bacım kadar sevdiğim Saadet Cabbarlının kitabını okurken derin fikirlere daldım) Ömrünün çox hissəsini Qazaxstanda keçirən şairə qəlbindən keçən bütün hisslərini qələmə almış, onları gözəl çalarlarla işləmişdir. (Ömrünün büyük bölümünü Kazakistan’da geçiren şairemiz kalbinden geçen bütün duygularını kaleme alıp onları güzel mısralara dökmüştür.) Şairə Qazaxstanda olarkən hər an qəlbi vətən həsrətiylə döyünür, qəribçilik çəkir və yazır; (Şaire Kazakistan’dayken vatan hasretiyle yanmış, hasretlik çekmiş ve yazmış)

 

Qəriblik dara çəkirqoymur rahat.

Gözlərim yollarda qəlbim narahat.

Sanki, durub zaman dayanıb həyat.

Mənimçün yaşamır çağlayan həyat.


Görüntünün olası içeriği: 5 kişi

 


“Yeni bir kitap çalışması üzerinde çalışıyorsunuz. Nasıl gidiyor hazırlıklar, kitap ne zaman yayınlanacak tahminen?”

 


Evet, kısa bir süre sonra beşinci kitabım yayımlanacak, inşallah.

 

Sizden okurlarımız için bir şiir istesek?

 

Gençliğim şiirimi paylaşayım o halde.

 

Ötüb gənclik ilim qərib ellərdə,

Bilən bilir bilməyənə söyləyim.

Heç bilmədim necə keçdi gəncliyim.

Mən nələr itirdim, nələr qazandım.

Bu fani dünyada çox qərib qaldım.

 

Cavan yaşlarımdan bir qərib oldum,                                                                         

Vətən həsrətiylə yandım, qovruldum.

Kimlərə sığındım didergin oldum,                                                                                                                         

Nələr gəldi bu başıma, alovsuz yandım.

Bu fani dünyada çox qərib qaldım.

Bu qərib könlümü sıxıbdı dövran,

Evimi taladı fələk də yaman.

Heç bilmədim, günəş doğsu hayandan,

Yatmadım, hər gecə sübhü mən açdım.

Bu fani dünyada çox qərib qaldım.

 

Vətən deyib, Vətən adın ucaltdım,

Yad eldə öz elimi tanıtdım.

Səadətəm, əlli yaşıma çatdım,

Mən nələr itirdim, nələr qazamdım.

Bu fani dünyada çox qərib qaldım.


Görüntünün olası içeriği: açık hava


Okurlarımıza iletmek istediğiniz bir husus var mı?


 

Okurlarımıza söylemek istediğim; Vatanı sevin, anne, babalarınızı, azizlerinizi sevin. Yaşayın, sevin, gülün. Kıymet vermeyi başarın. Bunlar hayatınızdan eksik olmasın.                            

Allah her zaman sizlerle olsun.


 

Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum Saadet Hanım, yolun açık okurun bol olsun. Allah yar ve yardımcın olsun.

 


Ben size derin teşekkür ediyorum, 

Allah Sizi kazadan, beladan, her türlü kötülükten korusun. Amin.

Allah’a emanet olun.


 

( Şaire Saadet Cabbarlı İle Kalemi Üzerine… başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 30.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.