Pazartesi Sendromu diye bir illet hastalık var güzel yurdumda. Daha tıp ilmi çaresini bulamadı her ne hikmetse, bulacak gibi de gözükmüyor ilerleyen yıllarda. Cumartesi ve pazar günleri tatilde yan gelip yatan arkadaşlar, pazartesi işe başladılar mı acayip şekilde bunalıyorlar sıkıntıya gark oluyorlar. O gün işe başlamasalar da keşke yüz binlerce lira borçları olsa, o hesap yani. Sırtında yüz kilo taşıt ya da savaşa gönder ama o gün işe başlatma...



Ne yapacaksınız hayat bu iki gün dinlendiniz diye tembelliğe fazla alışmayın. Bankacısınız veya devlet dairesinde memursunuz. Vatandaş karşınıza geldi sizden işini yapmanızı istiyor ''Vallahi kardeşim bu gün pazartesi hiç içimden çalışmak gelmiyor hem pazartesi sendrom um da var gittiğim psikolog da öyle söyledi pazartesileri iyi olmak istiyorsam işleri ağırdan almam gerekiyormuş.'' Tamam da adam da ''Benim de pazartesi sendromu olanlara karşı acayip gıcıklığım ve alerjim var.'' derse ne olacak hadi gel de çık işin içinden...



İster misiniz diğer günlerde pazartesiye nazire yapsınlar. Pazartesinin sendromu var da bizim niye sendromumuz yok, bizim neyimiz eksik bu pazartesinden diye. Salı Sendromu, Çarşamba Sendromu diye de millet çalışmasını yavaşlatırsa hiç şaşmayalım...



Ha bir de bayram ertesi sendromları var az kalsın unutuyordum. Ramazan Bayramı ertesi, Ramazan Bayramı sendromu, Kurban Bayramı ertesi Kurban Bayramı sendromu. Bu ne ya biz toplum olarak hep sendromlu muyuz. İlacı yok mu bunun, bu meretin tedavisi yok mu. Aslında ta seneler önce gözleri çakmak çakmak bakan sarı saçlı mavi gözlü büyüğümüz ki, siz onu mutlaka yüreğinizin bir köşesinde sevgi ile saklıyorsunuz Mustafa Kemal Atatürk demiş ki ''Tek bir şeye ihtiyacımız var o da çalışkan olmak.'' Ayrıca yüce kitabımız Kur'anı Kerim'de hem ahiret saadeti hem de dünya saadeti için ''Herkese çalıştığının karşılığı vardır.''diyor.(Necm-39)



Hatırlayın ilkokul kitaplarında ki Cin Ali'yi ne kadar çalışkan bir çocuktu. Topu atardı topu tutardı, okula giderdi. Pazartesi sabahı bir güzel bol su ile yüzünüzü yıkayın ve yeni hafta kim bilir bana ne sürprizler hazırlamıştır diye de kalbinizden geçirin. Güzel şeyler düşünün kader bu belli olmaz güzellikler çıkarıverir karşınıza bir an da. Sevgi ve saygılar hepinize...

( Sendromlar Çeşit Çeşit başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.