Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 6.01.2017
Okunma Sayısı : 1243
Yorum Sayısı : 0
TÜM KOMŞU ÜLKELERLE BARIŞIK YAŞAMAK ZORUNDAYIZ....

Evet bunu başarmalıyız.Tüm plan ve hedeflerimizi bu niyet ile belirlediğimizde, ihracat, turizm, ulaşım ve diğer karşılıklı yatırımlar da ivme kazanacaktır.
Niye kavgalı olacağız ki?..
Kavgalı olmamızı isteyenler, güçten düşmemizi hayal edenlerdir.
Dostça tuttuğumuz eli, öpmek zorunda değiliz ki?..
Devlet aklı, diplomatik gerçekler, barışa kurgulanmamız gerektiğini işaret ediyor.
"Nikah memuru, geline aşık olmaz" diye bir söz duymuştum.yani işini yapar, duygusal davranamaz.
İsrail, ırak, yunanistan, iran, suriye. Ermenistan, Rusya ile olan dış ilişkilerimizde, bugüne kadar yapılan hataları, siyasi malzeme ve hırs kozu olarak ortaya sürekli saçmanın, millet ve ülke menfaatine bir faydası var mı?...

Aynı coğrafyanın insanını, birbirine kırdırmak istiyorlar?.
Bunu anlamak için kahin olmaya, yüksek lisans yapmaya da gerek yok.
Üç beş yerinde kitap okuyan, bu şifreyi çözer.
Duygusallığı ve siyasi ikbal hesabını bir yana bırakırsak:
İsraille barışmak, yerinde bir karardır.
Rusya ile arayı düzeltmek, akıllı bir iştir
Suriye ile de eski duruma dönmekle ne kaybederiz ki?...

Abd'nin 16.başkanı, abraham lincoln'in bir anısı ile, bölge barışına bir katkımız olsun:
Lincoln, dış ilişki ve konuşmalarında. İtidalli, yumuşak bir dil kullanınca, çevresindekiler uyarır:
"Düşmanlarımızı yok etmek varken, onlara dostça yaklaşmanızı anlayamıyoruz" derler.
Başkan ise, bilgece cevabını tebessümle söyler:
" düşmanlarımı, dosta çevirmekle,onları zaten yok etmiş olmuyor muyum?"

Atatürk,bugünler için söylemiş:
Yurtta barış, dünyada barış 
06.01.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Komşularımızla Barışık Yaşamak Zorundayız başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 6.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.