Ne zaman yolda boş bir teneke görsem çocukluğum aklıma gelir devamlı. Şöyle gerilip gerilip okkalı bir tekme savurmak geçer içimden. Sanki çocuklukta yapmadım mı; Yaptım yapmasına da ama yine de o günleri unutmamak için patlatırım o tenekeye tekmeyi, tabi kimselere de zarar vermeden...


En çok da kukalı saklambaç oyunu oynarken yazın telef etmişizdir birçok tenekeyi. Laf tenekeden açılmışken şimdi de aklıma geçmişten Teneke Trampet adlı filim geldi. Ünlü Alman Yazar Günter Grass'ın bin dokuz yüz ellili yıllarda keleme aldığı, Nazi Almanya'sını anlattığı ve daha sona sinemaya uyarlanıp filmi de çekilen eseridir ki 1979 Yılında da Oscar Ödülü almıştır. Yayınlandığı yıllarda dünyada büyük yankılar yapmıştır hem roman hem de film...


Bazen büyük peynir tenekeleri olurdu mahalle bakkallarında, hoş şimdi ne doğru düzgün mahalleler kaldı, ne bakkallar, ne de peynir tenekeleri. Bütün eş dost Rezidans denen yerlere taşınma sevdasında, bakkallar ise bir bir kapanıyor daha teşekküllü marketler açıldıkça. Niye gitsin ki vatandaş bakkala, markete hem çeşit fazla hem de bakkala nazaran daha ucuz. Sağ olsun vahşi kapitalizm küçük esnafa darbe üstüne darbe vururken gözünden bir damla yaş dahi akmıyor.


Mahallenin zibidi veletleri bazen de kedilerin kuyruğuna boş tenekeler, konserve kutuları bağlarlardı ve ben bunları gördükçe içten içe hep üzülürdüm. Şimdinin çocukları zaten sokaklarda oyun oynamayı ve sokak oyunlarını da unuttular nerede ise, onlar için varsa yoksa bilgisayar. Halbuki o sokaktan geçerken boş tenekelere okkalı bir tekme savurmanın tadına bir varsalar sokaktan eve gelmezler anne ve babaları çağırana kadar...


Sanırım, ülkemizin yetiştirdiği büyük edebiyatçılardan Yaşar Kemal'in de ''Teneke'' adlı bir romanı var yıllar önce yazmış olduğu. Yaşar Kemal'in çoğu eserini okuyanlar bilir, toplumsal sorunları ağırlıklı olarak masaya yatırır yazdıklarında Yaşar Kemal üstat...


İlkokulda tembel çocuklara da takarlar bazen teneke kelimesinin önüne tembel sözcüğü getirerek. Çok incitici bir sesleniştir bir çocuk için aslında ve etiket bir çocuğun üzerine yapıştı mı öylece kalır öğrencilik hayatı boyunca. Bir de güzel atasözümüz var ki günümüzün birçok insanına da cuk diye oturuyor aslında ''Boş teneke çok ses çıkarır derler.'' Düşünün bakalım bir bu ata sözüne günümüzde, hangi insanlar, hangi büyüklerimiz uyuyor. Vallahi bunu ben demedim atalar söylemiş. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...
 
( Boş Teneke başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.