Yaşananlar her zaman derin izler bırakıyor insan hayatında. Hepimiz iş güç sahibi insanlarız. Kimimiz emekli de olsa, ailesine helal rızk yedirme gayreti içerisinde hâlâ da çalışıyor. Bizler, mesleklerimiz ne olursa olsun, işlerimizi her şartta ve zamanda iyi, hakkını vererek yapmak durumundayız. Biz işimizi iyi yapmadığımız takdirde, tek tek bireyler olarak içinde yaşadığımız ülke de bundan nasiplenecek, toplum bir kargaşa, kaos ortamına ister istemez sürüklenecektir.


Yıllardır düşünür dururum. Niye özellikle yurdumuzun Güneydoğusunda terör ve anarşi olayları çok fazla olmaktadır? Tabi ki burada tutup da bir çok neden sıralayabiliriz lakin geçmiş senelerden beri iş başında olan hükumetler, devlet adamları herkeslerden daha çok vebal altındadır. Zamanında işgal ettikleri makamlarda doğru işler yapmadıkları içindir ki en fazla terör olayları bu bölgemizde gerçekleşmektedir. İnsan vicdanı ile baş başadır her zaman. Vicdan azaldığı zaman ya da sekteye uğradığında, önemli makamlarda olan insanlar bulundukları toplumlara da haliyle zarar vermekte ve tamir edilmesi çok zor yaralar açabilmektedirler... Bir özlü söz de ''Bir kuruluşun sahip olduğu yeri doldurulamaz tek sermaye insanların bilgisi ve yeteneğidir.'' der. Bu cümle ülkeler ve tabi bizim ülkemiz içinde geçerlidir her durum ve zamanda...


Türkiye Cumhuriyeti Devleti içinde hepimizin farklı farklı görev ve sorumlulukları var. Bizler eğer bu görev ve sorumluluklarımızı hakkı ile yerine getirir isek ruhumuzda, kişiliğimizde ancak o zaman huzura erer. Ben esnaf tüccar olarak hiç bir zaman hakkım olmayan bir parayı müşterilerimden almadı isem, yastığa başımı koydum mu uyurum. Sen öğretmenim hiç bir öğrencine kin gütmeyip herkese eşit davrandıysan ve hakkı olan notları verdi isen sen de rahat uyursun o gece. Sen askerim polisim, o çok zor görevlerinde vatan sevgisini hiç bir zaman aklından çıkarmadı isen, canını, kanını her zaman için hiç düşünmeden akıtmaya hazırsan, sen de rahat uyursun. Sen Belediye de çalışan zabıtam, sen maliye de memurum, sen işçim, sen köylüm, işlerinizi hakkı ile yaptığınız/yaptığımız zaman gözümüze uyku girmemesi diye de bir problemimiz asla ve asla olmayacaktır bu topraklar üzerinde...


Bizler rahat yataklarımızda uyurken, tatlı rüyalar görürken , sınırlarda vatanı bekleyip uyumayan Mehmetçiklerimiz de var tabi ki... Allah onlardan da razı olsun bin kere yüz bin kere... Onlarda ancak görevlerini tamamladıkları zaman, çocuklarına helal lokma yedirdikleri zaman rahat uyuyacaklardır.


Elle tutulur, yenilir yutulur bir şey de değil bu vicdan denen, her insanda da olmayan duygu yoğunluğu. Uykularımıza kan doğrayanların hepsi, vicdansızlar olarak anılacaklardır. Askerime polisime silah sıkanlar. Telefon dolandırıcıları, bankalardan kredi alıp da ödemeyenler. Yaşlı insanlara, anne ve babalarına kötü davrananlar, onları insan yerine koymayanlar. Hayvanlar eziyet edip de aç susuz bırakanlar, şiddet uygulayanlar. Bu düşüncesiz insanların uyuyup uyumamak ile ilgili bir sorunları yoktur tabi ki vicdan denen nesne bunlarda olmadığı için lakin onların da uykuları ahirette kaçacak, orada da hesabını sonuna kadar Rablerine vereceklerdir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Gece Yastığa Başınızı Koyunca Rahat Uyuyor Musunuz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.