Okumak insanın gelişmesini olumlu yönde etkileyen hayatımızda çok önemli bir yeri olan bir faaliyettir.Bireysel olarak etkilediği gibi toplumu da gelişmişlik biçiminden fazlasıyla ilgilendirmektedir.

Bundan elli yıl sonraya gittiğimde  kağıdın , kalemin tarihte kaldığı matbaanın , kırtasiyelerin , kütüphanelerin kapandığı bir teknolojik diyarda kendimi buluyorum.Etrafım ; herkesin elinde bulunan küçük teknolojik cihazlardan ibaret.Kitaplar adeta yerini teknolojik aletlere bırakıp çoktan dünyadan göçmüşlerdir.Nine ve dedeler torunlarına masal değil de kitabın , kalemin nasıl olduğunu anlatıyorlardı.Etrafları radyasyonla çevrili olan bu insanlar ; yaşamlarına tek bir kitap okumadan veda eder olmuşlardı.Çocuklar masal dinlemek yerine teknolojik oyunlarla uykuya dalar olmuş.Kitabın sayfalarını çevirme zevkini algılamadan kitap okuyan bir iki kişiden başka kitabın ‘ k ‘ sini ağzına alan yoktu.Nasrettin Hoca fıkralarını , Cin Ali Tatilde ‘ yi okumadan çocukluk geçirmiş çocuklar kendilerini şanslı olarak görüyorladı.

Halbuki şanslı olan şimdinin çocukları olan yarının dede ve neneleri olan biziz  ama bunun farkında olanların sayısı ne yazık ki on kişiyi aşmıyordu.Umarım elli yıl sonra benim düşündüğüm gibi kitap yok olup gitmez.

 

BERGÜL BARIŞ

( Gelecekte Kitap başlıklı yazı bergül_barış tarafından 19.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.