KADIN ERKEK HUKUKU ÜZERİNDEN ALGI YANILTMASI YAPILARAK İSLAM İTİBARSIZLAŞTIRILMAK İSTENİYOR

Yanıltıcı sorular:

1. SORU: Neden bir erkek, iki kadın şahit oluyor?

2. SORU: Mirasta kadın neden üçte bir pay alıyor?

3. SORU: Bir erkek dört kadın ile evlenebiliyorsa neden bir kadın dört erkekle evlenmesin?

4. SORU: Neden kadınlar peygamber ya da devlet başkanı olamıyor?

5. SORU: Neden kadına iş hayatı için izin verilmiyor?

1. SORUYA CEVAP: Şahitlik meselesinde Allah hem kadını hem de şahitlik edilecek kişiyi korudu.

Allah ayette: “ …Erkeklerinizden iki kişiyi şahit tutun. İki erkek yoksa, kabul edeceğiniz şahitlerden bir erkek ile iki kadın da olabilir. Biri yanılırsa, diğeri hatırlatır. Şahitler çağrıldıklarında gelmezlik etmesinler. Borç, ister büyük, ister küçük olsun, vâdesi ile birlikte yazmaktan üşenmeyin. Böylesi Allah katında daha doğru, şahitlik için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha uygun olur…” (Bakara 2/282) diyor.

Dikkat edilirse Allah burada karşıdaki kişinin haklarını koruyor! Kadınlardan iki demesinin sebebi sadece yanılma ve unutma riskine karşı kadınların birbirine destek olmasını istiyor ve şehitlik hususunda karşı tarafa karşı onları koruyor..!!

Şahitlikte kadınlar ezilmesin, kimse onlara eziyet etmesin diye kadınlar arasındaki birliğin öneminden bahsediyor. Çünkü erkeklerin yapısında kadına karşı önyargı var, bu yapıyı bilen yaratıcımız olan Allah kadını koruyor!! Fakat birileri olayı tamamen çarpıtıyor.

Dünyada kadını cinsel metea olarak gören en büyük ideoloji sol ideolojidir, solu çok iyi tanıyan biri olarak söylüyorum: Çoğu erkekler sol zihniyetin içindeki kadınlarla oturup kalkmak için solcu oluyorlar çünkü solda, kadın herkesin ortak malıdır, zihniyeti var ve ikna etme şartıyla herkes birbirleriyle olabiliyor, nikah ve evlilik gereksiz faydasız bir iştir, derler.

Fakat bazıları çocuk ve aile olmayı yaratılış gereği hisseder ve mecburi evlenirler ..! çünkü yaratılış gerçeğinden kimse kaçamıyor..!

Sonuçta onların iddialarından çok Allah'ın kadının yaratılışı ve narin, naif yapısından dolayı birbirlerine destek olmasını istiyor! Yoksa kadın ile erkek arasında ayırım yapmıyor! Bilakis Pozitif ayrımcılık ile kadını erkeklerden koruyor..!

2. SORUYA CEVAP: Mirasta kadına üçte bir pay verme meselesi.

Allah ayette: "Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır; şayet bir ise yarısı onundur. Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri, çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur, anasına üçte bir düşer. Kardeşleri varsa, altıda biri annesinindir; babalarınız ve oğullarınızdan menfaatçe hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır." (Nisa 11) der.

Bu ayette eşitlikten çok ihtiyaca önem vermiş ve tavsiyeler de adalet prensibini öne çıkarmış..!

Çünkü İslam hukukunda aileyi geçindirme işini anneye veya kadına değil; babaya veya erkeğe yüklemiştir! Hatta çocuğunu doğuran anne isterse öz evlâdına anne sütünü bile vermez, çünkü sorumluluk babaya aittir..! Baba bu sorumluluk içinde anneye baskı bile yapamaz!

Bir ailede yeme içme giyinme ve barındırma babaya aittir. Annenin hiçbir sorumluluğu yoktur, kadın isterse çocuğa süt verir, isterse yemek yapar, isterse ev işlerini yapar! Baba ona baskı yapamaz, anne sadece eşi birlikte yaşar, eşi ile olan yükümlülüklerini yerine getirir, keyfine bakar..! Hatta anne yaptığı her iş için babadan ücret talep edebilir! Allah yine burada da kadını koruyor!

İslam hukukunda bu ailevi yükümlülük içinde mirasta kadından çok erkeğe biraz daha fazla pay verilmesini bu yüzden Allah emrediyor.

Bir de şöyle düşünelim evli kadın kendi ailesinden bir pay alıyor, erkek ise kendi ailesinden iki pay alıyor..! Sonuçta yine aynı hesaba çıkıyor, diyebiliriz..!

Bizim geleneğimizde kadın, erkeğin yükümlülüklerini çok iyi bildiği için de miras hakkından kimi yerlerde gönüllü olarak da vazgeçebiliyor!

Ayete dikkat edilirse ailede erkek olmazsa veya kadın sayısı fazla olsa duruma göre kadına yarı pay ya da üçte iki pay da var, deniliyor..! Sosyal adalet bu işte, İSLAM sosyal adaleti canlı tutar ve buna göre davranır, sol zihniyet eşitlik adı altında maalesef kadınlarımızı aldatıyor.

Sosyal adaleti gözeten Allah, (cc) Nisa 176. ayette ise farklı duruma göre kadına daha fazla pay ayırdığını da görüyoruz.

NİSA 176: - "Senden fetva istiyorlar. De ki: "Allah, size "kelâle" (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

3. SORUYA CEVAP bile verilmez diye düşünüyorum fakat neden bir erkeğin en fazla 4 kadınla evlenebilir, sorusuna cevap verilebilir. 3. SORUNUN TÜREVİNE CEVAP:

Allah ayette: "Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın. Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur." der. (Nisa 3

Bu ayeti anlamak için 7. yy.ın ortamını iyi bilmek gerekir. Öncelikle Arap putperest toplumunda çok evlilik revaçtaydı. Hatta 5, 10, 15'e kadar evlilik bile yapan vardı..! Bu ortamda ilk bakışta çok evliliğe Allah bir sınır getirip sayıyı aşağıya çekiyor! Dikkat edin sınırsız evliliğe sınır getiriyor ve bunu maksimum 4'e indiriyor..!

Tabi bu dört sınırını tavsiye etmiyor, Allah'ın bize tavsiyesi tek evliliktir, sizin için hayırlı olan adalete uygun olan tek evliliktir, diyor Allah..!

İslam hukukunda birden fazla evliliğin olması için öncelikle o toplumun kadın sayısının erkekten fazla olması gerekir! Sayı eşit ya da kadın sayısı az ise zaten birden fazla evlilik için izin verilmez, bunun için yargıçtan özel izin almalıdır..!

Dört sayısı ruhsat içindir, yani acil durumlarda kullanılabilen bir ruhsat, olur ki hanımında direkt veya dolaylı bir sıkıntı olursa, var olan hanımını sakın boşama, ona sahip çık, çok istersen sıkıntını gidermen için başka birini alabilirsin fakat adaleti gözet, adaletli olamazsan bu evliliği yapma, diyor!

Bunu dışında sosyolojik durumlarda savaşta erkek ölünce dul kadın fazla olur, fuhuşa kadınlar sürüklenmesin diye birden fazla evlilik sosyolojik olarak gerekli olabilir..! Birçok savaşta kadınların ve kız çocuklarının nasıl fuhuşa zorlandığını biliyoruz!

Ya da biyolojik sebepler olabilir..! Kadın kısır olursa, kadınını yine sakın boşama, istersen git başka bir evlilik yap adaleti gözet fakat unutma ki eğer erkek kısır olursa kadının da kocasını boşama hakkı vardır, bunu da sakın aklından çıkarma.

Sonuçta İslam hukukunda bizim için hayırlı olan tek evliliktir ve bize tavsiye olunan da budur..!

Çok evliliğe İslam sınır koymuş ve bunu dört ile sınırlandırmıştır. Birden fazla evlilik de bir ruhsattır, eğer adaleti gözetemezsek Allah bu evliliği de yasaklıyor bize zaten.!

4. ve 5. SORUYA CEVAP: Allah burada yine bir kadının gücünün yetmeyeceği bir görevi kadına vermeyerek yine onu koruyor!

Kadının narin yapısı, annelik görevi ve doğurganlığı bu zor görevleri yapmaya müsait değil fakat gücünün yettiği bir işte müdür de olabilir yönetici de olabilir..! Yeter ki yapacağı işte kadına zulüm ve haksızlık olmasın. Her kadın aile yapısını bozmayacak şekilde gücü yettiği her işi yapabilir..!

Bu cevap aynı zaman da 5. iddiayı da yalanlıyor! Çünkü İslam kadın çalışmaz demez, kadına uygun ve gücü nispetinde her iş verilebilir fakat peygamberlik ya da devlet başkanlığı gibi benzeri görevleri kadına vermek kadın fıtratına uygun olmayan işlerdendir ve ona bu görevleri vermek ona zulüm ve haksızlık olur..!

Bir anne evladına nasıl ağır iş vermeyip evladını koruyorsa Allah da kadın olan kullarını koruyor, mesele bu!

Sonuçta İslam hükümlerinde Allah (cc), her durumda kadını korumuş ve erkeklere karşı ezdirmemiştir.

DOĞRU ve HAKKI GÖRÜP ANLAMAK İSTEYENE SELAM OLSUN...


                                                                                                       EDEBİYAT ÖĞRETMENİM: FELAT YAŞA

                                                                                                        

( Yanıltıcı Sorular başlıklı yazı bergül_barış tarafından 19.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.