-Yâ Rab...

Ey âlemlerin İlâh’ı olan ALLÂH’ım, sana şükürler olsun. Sevgili habibin Muhammed Mustafa ya, sayısız dua dolu selamlar olsun…

Şu, günlerin en hayırlısı olan Cumâ’nın hatırı hürmetine eğer ki, gerek biler gerek bilmeyerek, sana ve başkasına herhangi bir haksızlık edip hata yaptık isek, kulluk aczi yetimizle, senin ulûhiyetinde ki büyüklüğü tarif etmemiz mümkün değil; ancak sen kendini bildiğin ve yücelttiğin gibisin… Sen bizleri af etmen, ancak yüce şanın büyüklüğündendir. Çünkü kullarına karşı çok af edicisin,  suçunu bilenleri bağışlayıcı ve merhamet sahibisin… Sana iman edipte, sonra cayanlardan ve inkârlarında ısrar eden asilerden eyleme. Şu yalan dünyada, bizleri zor imtihanlardan geçerken yardım et; zaafa düşüp sonra huzurunda mahcup olmayalım. Şüphesiz ki sen, dilediğine hidayete ulaştıransın…

-Yâ Rab… Bulunduğumuz her ortamda bizlere gönül huzuru ver. Görünür ve görünmez bütün düşmanlarımın kötülüğünden, bir tek sana sığınırım. Hakkımızdan kim ne düşünüyorsa, gönlündekini onlara ver… Bizlere hayırlı, Eş ve neslimizi sağlıklı mutlu, sıcak yuvalar kurmamızı ve bir ömür boyu ağız tadı ile geçinip birlikte doyasıya yaşamayı nasip eyle. Dertlilere deva, haslarımıza şifa, borçlularımıza eda, darda kalıp maddi ve manevi sıkıntı çekenlere, iki âlemde genişlik refahı ver. Her kesin sorununa, kesin çözüm olacak bir sensin. Bütün dünya insanlığına ve bize, güzellikler adına ne varsa, üstün azizliğin ve bitmez cömertliğinde ki, keremine sığınıyoruz; bize ihsan eyle. Muhakkak ki sen, kullarını sevindirmeyi seversin…

-Yâ Rab...  Bedenimize sıhhat, ruhumuza iman zenginliği ver. Sabreden, şükreden, zikreden, Salihlerden, Şehitlerden, samimi sevdiklerin den ve onlar gibi olanlardan eyle… Bizleri dünya ve âhirette, namerde, merdin insafına düşüp de, bizleri onlara kula Kul olarak muhtaç eyleme. Bizlere dünya ve âhiret için “Maddi manevi” ne verirsen, hesabını verebileceğimizin hayırlı olanını ver; çünkü hesabını veremeyeceğimizin ve hayırsız olanları verme… Dünya ve ahiret kazançlarımız da, bizlere kolaylıklar lütfeyle, amellerimizi ziyan edip ellerimizi boşa çıkartma. Cehennemliklerden değil; Cennetlik olan seçkin kullarından eyle… Elbette ki sen, hayır ve şerlerin kimde ve nerden nasıl geleceğimizi bilmiş olduğun sonumuzu hayır eyle; her şeyin hakkında son karar hükmünü Âdil verensin…  

-Yâ Rab… Âziz vatanımızın uğruna, kendilerini feda eden şehit ve gazilerimizden razı ol; onların hakkını gözetip, ecrindeki layık makamı onlara lütfeyle. Kahraman güvenlik güçlerimize Kara da, Deniz de, Hava da, görev yaptığı dünyanın her yerinde onları Hafız, Kayyum, Kadir, Hâkim ve Rahim isimlerin hürmetine onların yar ve yardımcıları ol… Vatanımızı ve Ümmeti Muhammedi, tüm düşmanların şerrinden bizleri muhafaza eyle, Onların karşısında bizleri muzaffer eyle. ıslah olanları ıslah eyle; eğer iyileşmezlerse, onları sana havale ediyoruz. Şüphesiz her şeyi bilip yerli yerince, yönetip gözeten ve hakkında en iyisini bilensin.

-Yâ Rab… İzzet ve celalin hakkı için, yaratılmış her şeyden farklı ve hiç birine ihtiyacı olmayan eşsiz Rabbim, Resullerine salatı selam olsun. Ve en yüce övgüler ile şükür etmeye layık olan sensin. Şu Cumâ günün için de, duaların kabulünün saklı olduğu bir anda, lütfen kutsal mübarek mekânlarda, edilen hayır dualarla birlikte, bizlerin de dualarını kabul eyle, Âmiyin…

19.01.2017                  

A.S (Ene fani)

 

 

( Cumâ Duası: başlıklı yazı Aydede tarafından 19.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.