B, evet evet en sevdiğim harf bu. İsmimin içinde de hiç bir tane yok. Hatta soyadımda bile yok. Durun durun oğlumun isminin içinde var diye mi seviyorum ben bu harfi yoksa? Araştıralım mı B ile başlayan ya da içinde B geçen kelime ve cümleleri... Eskiden benim hatırladığım B.B diye bir seks yıldızı vardı Fransız. Yaşı bana yakın olanlar bilirler Brigitte Bardot diye yazılır Brijit Bardo diye okunurdu.İki tane B yi de yan yana getirirseniz bebe olur. Kelime olarak tabi ki canım, yoksa bebe başka şekilde olur hepiniz biliyorsunuz. Şimdilerde sağ olsun İnternet biraderden her şeyi öğreniyor tam tekmil bütün zamane veletleri...

Düşünmeye başlayayım bu B'nin üzerine, sevdiğim ya da sevmediğim neler var neler bakalım da resmini çıkartalım. Çok yemek var mıdır B ile başlayan? Hah buldum biber dolması ile bamya desek. Biber dolmasını hadi severim severim de, o bamyaya hiç ısınamadım gitti bir türlü, halbuki çok faydalı bir yemek olduğu da söylenir durur, hem Ümit Usta tarafından hem de diğer kadrolu aşçılar tarafından. Ümit Usta'da nereden çıktı diyorsanız, çikletten çıkmadı herhalde, çıkar durur yıllar yılı televizyonlara...

Şimdi fark ettim, B'yi sırt üstü yatırdınız mı kadın göğsüne de benziyor biraz. Birinci kelimesi de B ile başlıyor ne güzel. Bir ile inciyi de ayırırsanız, iki değişik ve güzel kelime çıkar. Birinci ile beraber üç kelime eder.

Her ne kadar A'dan sonra gelse de Türkçe sözlükte B ile başlayan kelimelerin sayısı 2896, İngilizce Sözlükte 4319, Almanca Sözlükte ise 3872 dir. Bunları nereden mi biliyorum, saydım desem tek tek inanır mısınız? İnanmadınız, inanmayın ben de salladım zaten, espri olsun diye araya sıkıştırılmış cümleler sayın işte. Bir de şair başbakanımız vardı değil mi adının baş harfi B ile başlayan. Hani şu Modern Folk Üçlüsü'nün söylediği ''Takalar geliyor allı yeşilli.''şarkısının sözlerini de O yazmıştır.

Hepimiz bazen Of be! Bazen de Oh be! deriz. Birisi huzursuzluğu, birisi de rahatlığı anlatır alabildiğine. Dileyelim ki bizlerin de Of Be dediğimiz zaman dilimleri, Oh be dediğimiz zaman dilimlerinden daha az olsun...

Çoğu zaman ben diye cümleler kurmuşuzdur. Hepimiz ben delikanlı iken, ben askerdeyken, ben çocukken, ben büyüyünce, ben okudum, ben yazdım, ben çizdim, bu vatanı ben kurtardım, insanları ben üzdüm, genç kızları ben süzdüm. Oysa ki yine B ile başlayan, ondan çok daha önemli, çok daha güzel bir söz vardır. ''Biz'' Biz diyebilmek çok daha önemlidir benden ve benlik davasından. Toplumlar benlik duygusundan kurtulup ''Biz'' olma bilincine erdikleri zaman, ancak özlenen, gelişmiş medeniyet seviyesine ulaşabilirler. Bizim çocuklarımız, bizim evimiz, bizim arabamız, bizim insanımız, bizim vatanımız, Ben de teklik, biz de çokluk ve birliktelik vardır. Yanlış anlamayın ''Ben'' de teklik var derken, teklik para değildir, bu sıralar meteliğe kurşun atıyorum da, tek tek de değil, makineli tüfek ile saydırıyorum var sayın. Yeni doğmuş bebelerin ilk söylediği sözlerden de birisidir Baba... Ha bir de eskilerden, Dem Baba vardı değil mi? Beşiktaşlı futbolcu; onu da içki içip de demlenen baba zannetmeyin sakın adamın adı bu, ne yapalım anası babası öyle uygun görmüş. Hani çocukluğumuzdan kalma meşhur bir berberli tekerleme vardır ''Bir berber bir berbere bire berber.'' diye devam eder gider. Orta Okul yıllarında girdiğim bir berberde bunu söyleyince berber amca ile karşılıklı çok gülmüştük...

Koyun ve kuzuların ise ses çıkardıkları zaman Beee mi yoksa Meee mi dedikleri hâlâ bilim adamları tarafından çözülebilmiş değildir. Belki ileri de bunun ile ilgili bir komisyon kurulup daha detaylı ve derinlemesine araştırılabilir bu konu. Yirmi ikinci yüzyıla da kalmaması lazım değil mi ama? Getirin A ile B yi yan yana, sonra tekrar B ile A yı o da dünyaca ünlü ABBA Müzik Gurubunun adına denk geliyor. Yaz yaz bitmez daha B ile ilgili konular. Ne diyelim Allah B'lerinizi eksik etmesin. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( B Li Bir Yazı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.