Türkçemizde güzel bir deyiş vardır . Kimsenin yaptığı yanına kar kalmaz . Gerçekten de öyle değil mi ? Bunu gerek etrafta ve gerekse kendi yaşadıklarımızda çok net olarak görebiliriz . Bugün sana . Yarın bana . Bugün eleştirip tenkit ettiğimizin hatta kınadığımızın yarın kendi başımıza geldiğini çok net görürüz . Neyi kınamışsak başa geliyor ve o zaman daha iyi anlayabiliyoruz ve eyvah ben ne yaptım diyebiliyoruz . Etme bulma dünyası . İnanç her ne olursa olsun . Kişi yaptığını yaşamadan , bu dünyada görmeden göç etmiyor . Hesaplar diğer aleme ertelenmiyor . 


Bu durum önce aile bireyleri içinde kendini gösterebiliyor . Zamanında anne babaya asi bir evladın yaptıklarını kendi çocuklarından görmesine çoğu kez tanık olmuşuzdur . Hor gören , ihmal edilen de hor görülüyor ve ihmal ediliyor . Çalma kapıyı çalarlar kapını gibi . Bu hal giderek aile dışına çıkıyor ve tüm toplumu etkileyerek , duyarsız bireyden duyarsız topluma dönüşülüyor . 


Şu soğuk kış günlerinde kendi akrabaları bir yana , komşusunun halinden haberdar olmayanlar çoğunlukta . Tok açın halinden anlamıyor . Ancak ; bugünün tokunun da yarının açının olabileceği gerçeği görmezden gelinebiliyor . Taki başa gelene kadar . 


Yaşlıların , hastaların durumunu da buna ekleyebiliriz . Bugünün yaşlısının dünün genci olduğu unutuluyor . Bugünün hastasının dünün sağlamı olduğu da keza . Dün koşabilen , kendi işini görebilen bugün başkasının bakımına muhtaç olabiliyor . Bir bardak suyu dahi yardımla alanlarımız az değil . Bunu anlayabilmek için illaki kendi başımıza gelmesini beklemek de abesle iştigal . Haftanın bir gününü hastane ziyaretlerine ayırabilsek , bu günkü sahip olduğumuz sağlığımızın değerini çok daha iyi anlayacağımız gerçektir .


Evinde her türlü yalnızlığa , kaderiyle başbaşa kalmış , kapısının zilinin çalınmasına bile hasret kalmış adeta terkedilmiş nice insanlarımız var . Oysa onların dünyaya gelmelerine vesile ; evlatları ve onları bugün toplumda var eden anne babaları böylesine tanımazdan gelen , yabancılaştıran ve her türlü merhamet duygusundan yoksun kılan etkenler neler acaba . Yarın bizlerde çok yaşlanmış , kapımız çalınmaz olacağımız bilinmektedir .


Aile bağlarının kopması kişileri de ergeç yok edecektir . Bilinmeli ki hiçbir hesap ertelenmiyor ve ergeç karşımıza çıkarak , bedeli ağır olarak ödetiliyor . İşte o zaman anlıyoruz ki ; iş işten geçmiştir . Bir başka baharı beklemek ise beyhudedir . Eden bulur , inleyen ölür gerçeği ile başbaşa kaldığımızı anlarız da vakit çok geçtir .


Haydi var mısınız yarın hiç tanımadığımız ilk karşılaştığımız birine selam ,  vermeye bir çocuğun başını okşamaya , bir yaşlının hatırını sormaya , sokak hayvanlarına ve kuşlara bir avuç dolusu yem vermeye ...Hayat daha mutlu olmaz mıydı ...


Refik
26 . 01 . 2017
İstanbul
( Hesaplar Ertelenmiyor başlıklı yazı keskin2011 tarafından 26.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.