Yetmişli seksenli yıllar, anarşinin yurdumuzda tavan yaptığı senelerdir. Millet olarak çok çektik o yıllar da. Toplumumuz kamplara bölünmüştü; bir tarafta sağ görüşlüler, bir tarafta sol görüşlüler, başka bir tarafta da, her iki taraftan da olmayan sade vatandaş...


Kahveler sağcı, solcu olarak ayrılmış. Bilmediğin bir kahveye girdin mi, hemen gelirler yanına, sorarlar''Necisin, nereden gelir, nerelere gidersin, bizden misin, onlardan mısın''. Eğer adamların hal ve hareketlerinden, bıyıklarından, sakallarından, kıyafetlerinden anlamadıysan, sağcı mı solcu mu olduklarını, çıra gibi yandığının resmidir. Ya sağcıyım dersen de, solcu çıkarsa adamlar. Ya da tam tersi, solcuyum dersen de, sağcı çıkarsa adamlar. Siyaset ile uğraşmayan, sağ sol olaylarına bulaşmayanların çoğu; ben Atatürkçüyüm, ya da ben tarafsızım diye cevap verirdi bu sorulara... Ancak adamlar ısrar eder''İlla bir tarafı tutacan hemşehrim, ya bizdensin, ya onlardan''derlerdi. Çok zor yıllardı o yıllar. Gencecik fidanlar toprağa girdi. Tarafsızım dedin mi ''sen ot musun kardeşim?'' derlerdi...


Şimdilerde espri niyetine kullanıyoruz o cümleyi, esnaf arkadaşlar, dostlar arasın da. Soruyorum dosta''Bizden misin, onlardan mısın''cevap ''Biz kim siz kim abi onu bir öğreneyim de''cevap''Biz kanarya sevenler siz kartal sevenler''cevap''Biz güvercin sevenlerdeniz bilader''yine bir soru''Bizden misin onlardan mısın''cevap''Biz kim siz kim ya kardeşim, ayrılık gayrılık mı var''cevap ver abi sen yine''Biz kaktüs çiçeğini dikenli sevenler, siz lalelerle muhabbet edenler.''

Bazen alkol alan arkadaşlara soruyorum espri mahiyetinde; dili de dolanarak cevap veriyor. ''Biez rakkıııyııı sulandırıp, ortalıığııı bulandıranlardanız, peki ya siez''diye ağzını yamultarak soruyor. Alkollü arkadaş.''Biz diyorum alkol içenlere karşı olanlara, karşı olanlardanız''kafa bulanık ya, çoğu zaman anlamıyor.''hah'' diyor''biez de onlardanız, biez de''...


Yine iki öğrenci arkadaş konuşuyor.''Ulan Hüsamettin bizdendi, hain onlara geçmiş.''öbürü cevap verir.''Nereden biliyon geçmemiştir belkide'' cevap''Hepimiz karar almıştık, sene sonuna kadar kaşarlı yiyecektik'' yeniden cevap ''Sattı bizi hıyar ağası, dün sosisli tepiştiriyordu kantinde gizlice'' ''vay alçak vay!!! ''


Daha önce şiirime de konu olmuş Aaaamet vardı, biraz akıldan yaya, soruyorum.''Aaamet sen bizden misin yoksa onlardan mı'' cevap'' Buralıyım, buralıyım, hemi de sizdenim ağabeeey'' ''Len iyi ki bizdensin, sen bizdensen sırtımız yere gelmez, afferin ulan afferin''...

( Bizden Misin Onlardan Mı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.