Hava soğuktu.Gecenin ilerleyen saatlerinde şehir merkezinde az sayıda insanlar evlerine gitmek telaşındaydı.Şehrin saat külesi üşüyordu,zamanı gösterirken.Kale burçları kuşlardan azade yalnızdı.Duvarlar yalnızdı..Caddeler yalnızdı.Üşüyordu Şehir.

Neyi özleyebilirdim bu saatlerde.Hatıralardan başka.Bu soğukda şehir benimdi.Şehir belleğimizi kayıt altına almıştı.Birden Şehrin sinemalarını hatırlıyorum.Şehir yine küçüldü.Birkaç kitap evinin vitrinine bakıyorum.Klasik romanlar vitrinde sıra sıra.Sefiller Victor Hugu,Vadideki Zambak, yazarı ;Honore de Balzac sıra sıra dizilmişler.Yan tarafda Kemalettin Tuğcu,Babasının oğlu..ve diğerleri..Bu zamanlarda okuduğumuz gençliğe geçiş kitaplarının yazarının biyoğrafisini okuyorum.Bir hüzün çöküyor bu soğukta..bir ayakkabısı yok..çünki yürüyemiyor ,yazmaktan başka bir uğraşısı yok.Bize okumayı beğendiren bu yazarı birkaç Edebiyat yazarı güncesine taşıyor.Hatıralarıda soğuk.Bir şubat soğuğu gibi.Oysa O bizim gençliğimizde ne kadar ,sıcak ve anlamlıydı.

Filim afişleri sıra sıra diziliyor.Gösterilen filim ;Alageyik.Oyuncular;Cüneyt Arkın.Mine Mutlu  şimdi hatırlıyorum ,Onların birçoğunu  kaybedeli yıllar olmuş.Kimse hatırlamıyor.Yanız bizim kuşak hatırlıyor.O zamanın sinemalarını.O binalar şimdi büyük iş merkezi.Bir yer tarif ederken O sinemaların yakının da diyoruz.Alışmışız.Adres soran bakıyor yüzümüze şaşkın.Acaba ne sorduğumu anlamadı mı diye.

Gecenin soğuğunda Sokaklar geliyor aklıma.Şimdi bir bir ana yol oldular.En çok Maşallah sokağını özlüyorum.İlk sevdamız.Aynı sokak da tesadüf  rastlaşmanın heyecanını duyuyorum.Üşümüyorum Maşallah sokağında.Elimde okul çantam yürüyorum.Yalnız.Kimseye rastlamıyorum.Hatıralar meşgül belleğimde..Biraz daha yürüsem bu avare gecede,sabah olacak.Ben O Çukur kitapevi dediğimiz yerden gazeteler alacağım.Yeni çıkan Edebiyat dergisinin Şubat sayısını alacağım.öyküler,şiirler..okuyacağım.Bu sayıda kimler var. Merak ediyorum.içindekiler diye sıralanıyorlar..çoğu vefat etmiş.Şimdi sahaflarda bazı sayıları meraklı okuyucularını bekliyor.Sararan yapraklarında.
Maşalllah sokağında beklerken .Otobüsüm geliyor.Binmek için tereddüt ediyorum.Binmiyorum.Ben biraz daha yürüyeceğim şöyle temiz hava almak için.
( Şubat Soğuğunda başlıklı yazı M.Filizman tarafından 3.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.