V

...

15 Temmuzu bize yaşatıp kaçan alçaklara kucak açan ABD, Almanya, Fransa, Belçika ve diğerleri batılı ülkeler değil mi? İçimizdeki tüm operasyonlarda Batının eli, ayağı hatta kolu yok mu?  Sizce de devletimizin üzerine çullanmaya çalışanların arkasında muazzam bir kolektif akıl yok mudur? 

 

     Altı yüz yıla yakın Avrupa ile çok savaştık. Buna rağmen biz dost olmaya razıyız. Ama onların dost olamaya hala bir niyetleri yoktur. Dost olamayacaksak da, yine mücadele etmeye ve savaşmaya hazırız.

 

     Onun için Rusya yakın zamanda iki uçağını ve çok değerli üç diplomatını kaybetti. Putin en sevdiği ve güvendiği şoförünü kaybetti. İki uçağın da düşürülme talimatını CİA-NATO veriyordu. Türkiye’de ise her patlamada 40-50 kişi birden ölüyordu. En ucuz, en kirli ve en can yakıcı olan savaş türü terör değil miydi? Eh, işte Batı da bunu kullanıyordu. İşin garip tarafı; Batı bile kendi içinde yekvücut değilken…  

 

     Devletlerin sınırlarına sığmadığı, yanlış terzinin diktiği elbiseler dar geliyor artık... Akıl, para, enerji ve silahların prim yaptığı günlerdeyiz. Akıllı olan, bölgeyi iyi bilen ve olayları iyi okuyabilen ülkeler birkaç adım önde olacaklardır.

 

     Rusya-Türkiye ittifakına demek istiyorum ama ittifak kelimesinin altı tamamen boş ve altı doldurulamaz. Rusya’da en az Batı kadar güvenilmesi zor ve kindar bir ülkedir…  Bilmeliyiz ki ülkeler arası dostluk olmaz. Ancak çıkar ilişkileri olur. Biz bunun adına yakınlaşma diyelim. ABD’den şamar yiyen Fransa ve Almanya’da bu yakınlaşmaya dâhil olmaya çalışıyor. Bu hengâmede dünya da kendi eksenini bulmaya çalışıyor.

 

     Trump; ‘Kürtlerin mücadelesine hayran olduğunu’ söylüyormuş. Kürtler anasının dostu değil ki hayranlık duysun? İte yal döküyordur. Bu iti diğer itlerle dalaştırmak için…

 

     ABD, Rusya ile daha dengeli bir siyaset izleyecek olması Türkiye’nin de lehinedir. Aksi durum yer yer sıkıntılar verir. Zira bu ülke ile komşu olan ve jeopolitik riskler, ikili ekonomik anlaşmalar ve doğalgaz ihtiyacı nedeniyle Rusya ile bozuşmayı kolay kolay göze alamayan Türkiye, ABD-Rusya ilişkileri gerildiğinde zor durumlara düşmektedir.

 

     ‘Trump’ın Siyasal İslam karşıtı demeç ve uygulamalarına devam etmesi halinde Erdoğan’ı seçmenlerinin gözünde zor duruma düşürme ihtimali de vardır,’ diye yazanlar da vardır. Karşıdakinin elinde silah yoksa cop veya sopa çoğu kez karşıdakini korkutmaya yarar.

 

     ‘Trump’ın demokrasiyi pek önemsememesi ve otoriter yönetimlere destek vermesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a kurmak istediği başkanlık konusunda büyük bir destek haline de gelebilir,’ ifadesi de yetersiz kalıyor. Çünkü Trump ve arkasındaki takımın demokrasi ve insan hakları ile uğraşacak hiç mi hiç zamanları yoktur. Öyle bir niyet ve hevesleri de yoktur.

 

     Şu anda Dolar-Euro savaşı varken, bunları insanların aklına kimler düşürür ki? Altı boş ve tamamen çürümüş bir dolar, karşısında kendine kafa tutacak bir para birimini asla istemez… Güçlü bir para birimi olan doları tahtından eder ve tüm dünya doların enkazı altında kalır.

 

     Amerika’dan çıkıp İngiltere üzerinden dünyaya yayılan kocaman bir kavga var. İki dünya savaşıyla alınıp paylaşılamayan şimdi terörle çözmeye çalışılıyor. Birkaç hamle sonrası ne yapacağını bilemeyenlerin bu oyunda yeri yoktur. İdaresi ve istihbaratı iyi olanlar bir adım önde olurlar. Yeni bir dünya kuruluyor ve Türkiye’de bu dünyada yerini almalıdır.

 

     İstesek de istemesek de Ortadoğu dünyanın merkezidir. Ortadoğu’nun da kalbi Türkiye’dir. 15 Temmuz o kalbin ele geçirilmesi operasyonuydu. Türkiye 15 Temmuz ile hem kendini, hem de doğuyu kurtardı. Merkezde kim varsa güçlü kararları da onlar alır.

 

     …

     Ant-100217

     ...

     ...Devamı var...

( Trump Ve Ortadoğu-5 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 12.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.