Evet mi hayır mı?

Söyle bana nedir senin cevabın?

Beklemek istemem

Ne olacak bilinmez ki yarın…

 

Nerdeyse otuz yıllık bir şarkı. Bir zamanlar Füsun Önal söylerdi ve oldukça popülerdi. Her yerde evet mi hayır mı konuşulurken, aklıma geldi. O kadar çok konuşuluyor ki, baskılar o kadar şiddetli ki, bu şarkıyı bile dinleyen olur mu, bilmiyorum. Bu referandumun sonucu her ne olursa olsun, Türkiye’nin artık o eski Türkiye olmayacağı kesin.

 

Benim önümde ki nesil teker teker ölüyor. Uzay çağıyla uyanmış, internetle medyayı tanımış bir nesil geliyor. Artık hiçbir şey saklanamıyor, yasaklı da olsa o yasağı delen her araştırmaya açık bir internet ortamı mevcut. Sizi bir olaya ikna etmeye çalışan insana, dur bakayım internette ne yazıyor, gerçekten sen doğru mu söylüyorsun diyebiliyor dinleyen ve anında o iddiacı kişiyle yüzleşebiliyor.

 

Geçmişe baktığımda, yıkılmaz denilen komünizm yıkıldı, Berlin duvarı yerle bir oldu. Yugoslavya, karşılığında acılarla dolu bedeller ödenerek paramparça oldu, küçük devletlere ayrıştı. Arap dünyasının tek lider aileli devletleri yerle bir oldu. Krallıklar çöktü. Son parçası olan Suriye’de ise, krallığını elinden bırakmak istemeyen cani Esed, nerdeyse bir milyon vatandaşını öldürdü, beş milyondan fazla insanı mülteci konumuna soktu, ona destek veren güçlü devletlerle bir olup hala direniyor O da yok olup gidecek inşallah. O kadar çok değişim oldu ki… Böylesi değişim içinde, o değişime deve kuşu gibi bakıp, değişmemeye hayır demek ne kadar mümkün ki… On beş temmuzda nerdeyse, bizi de paramparça edeceklerdi. Allah korudu, elhamdülillah. Bu bize nereye gidiyoruz diye düşündüren, ezber bir politik yaşamın artık tarihe karıştığını gösteren, birlik ve beraberlik içinde, sağlam bir demokrasiye ülkemin çobanına kadar özgürlüğü yayan gereksinimin olduğu konusunda her kesimden ses getirdi. Özgürlük başkasının özgürlüğünü engelliyorsa bu özgürlük olabilir mi? Elbette ortak noktalarda birleşen ve tüm insanımıza eşitçe yaşama hakkı tanıyan kanunlara ihtiyaç var. Eğer biz bunu gerçekleştirmekte başarıya ulaşamazsak, güçlü devletler kendi fikirleri ve vicdanları ölçüsünde bize demokrasiyi yaşama hakkı vereceklerdir. Geçmişte acı olan bedelleriyle yaşadıklarımız gibi…

 

Vatanım, Müslüman bir ülke… Tarihi İslam dininin etkisiyle dolu, savaşlar kazanılmış, destanlar yazılmış olaylarla dolu. İslam tam manasıyla yaşanmış dönemlerinde dünya tarihinde çığırlar açmışız, âlimler, bilginler yetiştirmişiz, İbni Sina, Mevlana, Yunus Emre, İbni Haldun, Muhyiddin Arabi… Gibileri! İslam’ı yaşayan bu nesiller dünyanın tarihini yazmışlar ve dünyada söz sahibi olmuşlar. O zaman şu soruyu soruyorum, neden İslam’ı yaşamaktan korkuyoruz ki… Neden inandım, iman ettim derken, camiler dolmuyor, beş vakit namaz kılınmıyor, zekât verilmiyor, fahişeler fellik fellik ortalıkta geziyor, riyakâr insanlara inanıp peşinden gidiyoruz, neden rızkı Allah’tan değil de, milletvekilinden, bakandan bekliyoruz. Neden bu kadar değiştik, farklı bir dini ortaya çıkarıp yaşar olduk. Dili Müslüman, kalbi münafık, aklı vesvese dolu yaşar olduk. Eğer biz müreffeh ve zenginlik istiyorsak, iman ettik ve yaşadık, yaşatacağız demeliyiz. Kimse Hristiyan yahut Yahudi yahut Budist kadına açık saçık giyiyorsun diyemez yahut niçin şarap tüketiyorsun diyemez. İnancı böyle ve o sadece inandığı gibi yaşıyor dostum. Ama bir Müslümana bunları niçin yapıyorsun şeklinde eleştiri yapılır, neden kızın çıplak geziyor, neden başörtüsü örtmüyor, neden şarap içiyorsun, neden insanları kandırıyorsun, neden yalan söylüyorsun… İşin özü cehalette yatıyor. Cumhuriyetle, demokrasi ile ters değil ki İslam. Niçin korkuyorsunuz? Hangi ayet bu düşünceyi reddediyor, Kur’anı okuyun ve öğrenin Allah aşkına!!!

 

Artık deve kuşu gibi yaşamaktan uzaklaşmalıyız. Değişen bir dünya var. Bu dünyada eğer söz sahibi olacaksak, dualarımızda, aldığımız nefesimizde, paylaştığımızda, yalnız kaldığımızda kısacası her anımızda Allah’ı kalbimizde ve aklımızda bekçi bileceğiz, kimse görmüyor ama Allah görüyor diyerek şerden, günahtan uzak duracağız. İşimizin en doğrusunu yapacağız. Dünyayı intikam duygusuyla değil, Allah’ın rahmetini yayarak dolaşıp, yöneteceğiz. Bu düşünceye erişmiş aklıselim insan, zaten evet mi hayır mı sorusunun cevabını tartışmaz ve doğrusu nedir bilir ve ona mührü basar.

 

Aynı vatanda, birlik ve beraberlik içinde kenetlenmiş geleceğe, yeniden doğacak güneşle merhaba diyeceğiz inşallah. Değişen dünyada, en iyi ayarı yapıp huzur içinde yaşayacağız Allah’ın izniyle… Biz eğer vazifemizi inandığımız gibi yaparsak, Allah ol der olur her şey inşallah…

 

Selam ve dua ile…

 

Saffet Kuramaz

( İnsan Bilmediğinden Korkar başlıklı yazı safdeha tarafından 14.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.