ANILARIMDA  BURHAN ÖZDEMİR

 

 Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 15 Şubat 2017

………………………………………………....

 

       Değerli dostum Burhan Özdemir’in 75 yaş yıldönümünü kutlarken 75 kere maşallah diyorum. Burhan Özdemir, “Benim boyumun çıkmadığına bakmayın, ben yaşlıyım” Sözleri  ile arkadaşlar arasında esprilerini sürdürür. Gerçekten de,  benim de ablam kadar sevdiğim rahmetli ablası, Ayşe abla, O’nun 1944 doğumlu olduğunu söylerdi. O söyleme göre 73 yaşında oluyor ama, biz yetmiş  beş yaş olarak kabul ediyoruz  ve 75 yaşında, sağlık ve mutluluk içinde nice yıllara diyoruz.

       Aslında biz Burhan Özdemir’e ve rahmetli babası Batallı Mehmet Özdemir Amcaya çok şey borçluyuz. Benim çocukluk arkadaşlarım Mehmet Şevket İspir, Burhan Özdemir ve  Cuma  Salman. Ben  küçük yaşta  Cahit Sıtkı Tarancı’nın 35 yaş, Ümit Yaşar  Oğuzcan’ın Beni Unutma, Şemsi Belli’nin  Satırbaşı. Bir yabacı yazarın  Pol Ve Virjin, Rıza Polat Akkoyunlu’nun Güneyden Geliyorum, Halide Edip Adıvar’ın Sinekli Bakkal,  Ayrıca,  Kerime Nadir, Esat Mahmut Karakurt gibi nice şair ve yazarları, kitapları ile onun sayesinde tanıdık. Daha sonra, Yaşar Kemal’i,  “İnce Memed,”i ve “Yer Demir  Gök Bakır” İsimli romanları  ile  tanıdık. Bunları Mehmet Özdemir Amca, nereden nasıl temin etmiş ise bilemiyorum. Biz Burhan ile  arkadaş olmasaydık, babasını, babasını tanımasaydık sözü edilen kıymetli şair ve yazarların kitaplarına  ulaşamazdık. Ben okuma ve yazma alışkanlığına  o günlerde alıştım ve devam ediyorum. Ömrümün sonuna  kadar da devam etmeye niyetliyim.

       Kıymetli arkadaşım ve aile dostum Burhan Özdemir, şimdi Almanya da işçi emeklisidir.  Bazen Güneş Gazetesindeki köşe yazılarımı internetten  okur ve bana telefon açar. Mütevazı ve tatlı bir dille, “Yazılarınızda eleştiri yapmaya iznin var mı? “ diye. Ben de, elbette diye cevap veririm. Bazen yazılarımdaki tarih yanlışlıklarından söz eder. Bazen de yazılarımı yeniden gözden geçirmemi  söyler. Bu yaşta iyi bir okuyucudur. Burhan Özdemir Bana  ikinci Cumhurbaşkanımız Rahmetli İsmet İnönü’yü hatırlatır. İsmet Paşa bir gün radyoda “Ben bu yaşta halen okuyorum,  öğrencilerimiz okumuyor” diyerek  bizlere mesaj veriyor ve sitem ediyordu . Burhan Özdemir halen okur, araştırır.  Boş zamanlarını okuyarak ve araştırarak değerlendirir. İyi ki, Zemge yayınevinde, Mehmet Kara’ya  uğramışım. Zemge Yayınevinde Murat Kuruş, Öykü kavramını, Doç. Dr. Mehmet Yılmaz ise Doğudan  Batıya Düşünce  Serüvenini anlatırken, Burhan’ın küçük kardeşi emekli  öğretmen Coşkun Özdemir de,  Felsefeyi  anlatıyor. Ben de orada bazı  dostlarım ile dinleyici olarak bulunuyorum. Burhan’ı orada hatırladım ve hatırladığıma da  sevindim. Bu yazıyı  kaleme almama Coşkun Hocamın Felsefe konulu sunumları  vesile oldu. Yine ölümün elinden gelecek kuşaklar  için,  bir şeyler kopardık sanıyorum. Bu yazımda Rahmetli Batallı Mehmet Özdemir Amcayı da rahmetle  anmış olduk. Ben Burhan Özdemir’e 75 yaşında, tekrar 75 kere maşallah derken, sağlık ve mutluluk dolu  yıllar diliyorum.

 

                                   
( Anılarımda Burhan Özdemir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.