Karagöz koşarak Hacivat'ın evine varır, hızlı hızlı kapıyı çalar. Nefes nefese kalmıştır, soluklanmadan.

-Ha ha hacı atım...

Hacivat pencere çıkar, soluk soluğa kalan Karagözü görür.

-Buyur Karagözüm, nefes nefese kalmışsın az soluklan hele.

-Çok çok ayıp utanmadan söylüyorsun, ben miyim kapıyı suratına kapatan?

-Yok, Karagözüm yok az soluklan dedim.

-Yılan mı soktu dedin? Doktora gittin mi?

Karagözünde anlamamazlığa vurduğunu anlar Hacivat, aynı kendisi gibi.

-Bit için doktoramı gittin?

-Ne biti Hacivat'ım?

-Sen dedin ya, bitinle bize gelme, bize de serpersin.

-Beni çok mu seversin?

-Evet, karagözüm hamurun üstüne un serperim.

-Bende o zaman içeriye girerim.

-Gir Karagözüm gir, sensin bu gönlüme çilingir.

-Kaçtı mı sizin beygir? Düşeydin sende peşine.

-Geri gelir Karagözüm, sen karışma Allah’ın işine.

- Az yiyeydin Hacivat’ım nohut mu kaçtı dişine?

-Karışma diyorum Allah’ın işine. Beygir nasıl kaçtıysa gidişine geri gelir.

- Bizim hanım beygir arama işini ne bilir?

-Çok konuştuk karagözüm. Kapattık perdeyi eylemedik viran, Kul Mehmet’in kusuru varsa af ola, devamı derseniz hele bir yarın ola.

 

Mehmet Aluç/Kul Mehmet

( Hacivat Ve Karagözü Ziyaret Edelim-2.bölüm başlıklı yazı kul mehmet tarafından 17.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.