Karagöz gözleri nemli çalar Hacivat’ın kapısını. Hacivat pencereye çıkar
-Karagözüm ne oldu çalarsın kapıyı acı acı?
-Gel Hacivat’ım gel, unutulmadık. Unutulmak çok acı
-Neyi bulmadık o kim o bacı?
-Ne bacısı Hacivat’ım Mehmet Aluç Kul Mehmet yeniden yazıyor bizi.
-Neyi yedin Karagözüm avuç avuç? Hem Allah kuluna çektirmez ki zahmet!
-Yemedim avuç avuç, nereden çıktı bu zahmet?
-Sen diyorsun ya Karagözüm.
-Bir zahmet aşağıya gel.
-Rüzgâr çıktı esiyor mu yel?
-Evet Hacivat’ım.
Hacivat aşağıya inerken, Karagöz gözünden akan iki damla yaşı siler.
-Geldim Karagözüm söyle.
-Söyledim ya Hacivat’ım yeniden hatırlanıyoruz, unutulmadık yani.
-Bana da getireydin Karagözüm bir tas yahni.
-Yahni değil, yani dedim.
-Yahniyi bensiz mi yedin, boğazından nasıl aşağıya indi?
Karagöz baş edemeyeceğini anlayınca.
-Kim dolmuşa bindi?
-Kimse binmedi Karagözüm.
-Kim dolmuştan indi bindi?
-Bu güzelliği yazan bizden biri.
-Erkekliğin mi diri?
-Kes tıraşı Karagözüm, beni taklit etme sana yakışmıyor. Hem benim rolümü çalma.
-Sende adamı hasta ediyorsun.
-Pastamı yiyorsun?
-Yok, Hacivat’ım hasta hasta!
-Kim hasta çok mu yedi pasta?
-Ben sana hastayım.
-Niye kim öldü ki sen yastasın Karagözüm.
-Halamın yeğeninin dayısının kuzenin, beni de şaşırttın sen Hacivat’ım.
-Sende kaçırmasaydın keçiyi.
-Kaçırmadım keçiyi ama az kaldı.
-Dalda elbisen mi kaldı, Hacivat’ım elbiseni içeriye asaydın ya uçmazdı dala.
Karagöz Hacivat’ın üstüne yürür hafiften vurmaya başlar.
-Alsana dal, al sana elbise, yıkmadık perdeyi eylemedik viran, sizlerle buluştuk, bizi sizlerle buluşturan Kul Mehmet’e karşı selama durduk. Kul Mehmet’in kusuru varsa af ola, devamı derseniz hele bir yarın ola.
Mehmet Aluç /Kul Mehmet
( Hacivat Ve Karagözü Ziyaret Edelim-3.bölüm başlıklı yazı kul mehmet tarafından 20.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.