ALARM!... ŞOK!.... FLASH!...DİKKAT!..
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Bundan 40 yıl önce, ilkadım ortaokulunda bize öğretilen müzik notaları, tarih ve coğrafya bilgileri halen zihnimde, 10 tane müzik eserinin notasını ölçü ve makamına göre şimdi söyleyebilirim.
Çünkü Üzeyir Doğru gibi mesleğine aşık müzik öğretmenimiz vardı.
Samsun Teknik lisede ise, üniversite ve fabrika gibi çalışan, mesleğini rüyada gören hocalarımız vardı. Ama biz de çok çalışırdık.
Hem de Elektrik kesintilerinde gaz lambasında.
Ne internet vardı, ne pc, ne yazıcı..
Bazen ders anlatırken,dalgınlıkla  yanlış ya da noksan bilgi veren hocamızı da uyardığımız olurdu.
İnsanlık hali, hep öğrenci hata yapacak değil ya.
Minnetle anacağımız tüm hocaları buraya sığdırmak zor. Bazılarını yazayım:
Emin Kadıoğlu Müjgan Kırca Gürkan Batuç merhum oktay yılmaz, ismet küpçü cemal söyler
Recai nursoy zeki gürkan, nuri kiziroğlu, cengiz işsever....güven görmüş, rezzan çelik. İlyas çay
Sezai atak

Gel gelelim bugüne:
Öğretmende de,öğrencide de, dikkat, öğrenim arzusu, empati, organize yetisi zayıfladı.
Öğretim ve öğretmen kalitesi. 36 yılda en az 100 kat artması gerekirken, üzülerek söylüyorum.
Oran vermek haksızlık abartı olur ama
36 yıl öncekinden çooook aşağıdayız.
Öğrenme yani öğrenci kalitemiz ise evlere şenlik.
Tam bir oyun nesli yetiştiriyoruz.
Baş edemiyoruz, ilaç yutturacak,çocuk dövecek halimiz yok.
Aile bakanlığı, milli eğitim bakanlığı
Tüm gücünü bu işe en azından 5 yıl ayırmalıdır.
Eğitim ve gençlik alarm veriyor.
Kitap okutamıyoruz, ders çalıştıramıyoruz, deney yaptıramıyoruz.
Bu yükü sadece ailelere bırakmak hata olur.
Ülke, gençlik, gelecek hepimizin...
Birlikte çıkamazsak, birlikte batacağız.
Toplum olarak 24 saatimizin yarısı yönetim telaşı ve kavgalarıyla geçiyor.
Uçak üretecek isek, önce eğitimi uçurmalıyız.
Boş cevizin kavgası mı olur?...
Önce eğitim. Sağlık, üretim lütfen.....

21.02.2017
Ali Rıza Malkoç
( Eğitimde Kalite Ruhu başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 22.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.