Karagöz, heyecanlı heyecanlı Hacivat’ın yanına varmak için adımlarını sıklaştırdı. Bir an önce varmak, 16 Nisandaki referandum için oyunun rengini öğrenmek istiyordu. Gerçi biliyordu. Vatan için  “evet”diyeceğini en önemli özelliği, yürütmeyi iki başlı olmaktan çıkarması,koalisyon ihtimali yok etmesi ve istikrar üretmesi açısından… Evet diyeceğini biliyordu, biraz ona takılmadan edemeyeceği için kafasından da planlar uyguluyordu. Kararı evet ise, hayır kelimesini hiç kullanmayacağınızda biliyordu. Karagöz Hacivat’ın kapısına vardı, yine hızlı hızlı alacaklı gibi çaldı. Hacivat yine telaşla pencereye çıktı. Karagözü gördü, kızgın bir ifade içinde.

-Karagözüm bu ne hız sabahın köründe, yine alacaklı gibi kapıyı çaldın.

-İn aşağı Hacivat’ım sana soracağım sorularım var.

-Ne borusu aldın Karagözüm, evde su borusu mu patladı.

-Sen bir aşağıya in gel hele.

-Kaşık alıp yanına mı geleyim, bekle hemen geliyorum, sakın bensiz yemeği yeme…

Hacivat elinde iki kaşıkla aşağıya indi, şaşırdı, Hacivat’ın eli boştu.

-Kaşığı al gel dedin ama senin elin boş, sen benimle dalgamı geçiyorsun, al san al sana iki güzel tokat.

-Yapma Hacivat’ım, aşağıya gel dedim, sen yine yanlış anladın kaşık anladın.

-Peki, neden çağırdın beni aşağıya sabahın köründe.

-Hacivat’ım 16 Nisanda referandum var biliyorsun, rengini öğrenmek istedim. Hayır, oyumu vereceksin.

Hacivat hemen cevap vermedi, Karagözün niyetini anladı.

-Evet karagözüm.

-Her şeyde bir hayır vardır, sence de hayır mıdır Hacivat’ım?

-Evet, karagözüm, âmâ bu dediğin senin dediğinle alakası yok.

-Ben ne diyorum ki?

-Sen biliyorsun, biraz önce söyledin ya sen?

-Neyi söyledim “Evet”?

-Evet, söyledin, kaynana size geliyormuş hayırdır.

-Ne hayrı?

 -Hacivat’ım gelmesin, bunun neresi hayır.

-Hayır, mı diyeceksin?

-Evet diyeceğim kaynanama gelmesin.

-Hanımın hayır bilmez ama karagözüm.

-Ben ona da anlatırım evet imi.

-Yani referandumda “Evet” mi diyeceksin?

-…

Karagöz, Hacivat’ı gırgıra almaya çalışırken bir anda kendisinin gırgırla alay edildiğini anladı. Ansızın yakalanmak bu olsa diye düşündü, hafiften gülümsedi. Çözmek isterken daha fazla dolanmamak adına karagöz.

 

-Hayır, Hacivat’ım Evet.

-Evet, mi hayır mı?

Karagöz

 

Evet, Hacivat’ım evet

Evet’te vardır Rahmet

Kula çektirmez zahmet

Birlik beraberlik istiyor

Sende katıl bir zahmet

 

Aldı Hacivat sazı eline...

 

Evet’te var diyorsun Rahmet

E haydi verelim Evet’i bir zahmet

Birbirimize de verelim kıymet

Madem bizden birlik istiyor Evet

Haydi, katılalım başımıza yağsın Rahmet

 -Ağzına sağlık Hacivat’ım, Evet, Hacivat’ım tabii ki evet olacak oyumuz, yıllardır bize zor bulmacayı önümüze koyarak çözemeyeceğimizi sanıyorlardı, yanıldılar, işte çözdük bulmacayı, bundan sonra az da onlar zor bulmacayı çözmek için uğraşsınlar bakalım … Kapattık perdeyi eylemedik viran, Kul Mehmet’in kusuru varsa af ola, devamı derseniz hele bir yarın ola.

Mehmet Aluç/Kul Mehmet

 

 

 

( Hacivat Ve Karagözü Ziyaret Edelim-5-bölüm başlıklı yazı kul mehmet tarafından 25.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.