İnsan ömrü çok kısa . Doğduk , büyüdük , geçti seneler yaşlandık , ihtiyarladık . Arkamıza baktığımızda kocaman bir hiç . İyi ile kötü arkadaş . Birbirini tamamlayan iki kelime . Biri olmazsa diğeri olmaz . Hasta olmazsak sağlığın değerini ve anlamını bilemeyiz .


Daha dün caddede koşturuyorken , bugün ayaklarımızın üzerinde duramıyoruz . Dizlerimiz sancılı , acılarla aşina olmuşuz . Yatağa mahkum olmuşuz . Konuşan diller konuşmuyor verirlerse yiyor içiyor . Belki de en yakınlarımızı bile tanıyamıyoruz . 


Beşeri hayatta en büyük ve gerçek sevgi anne sevgisi . Gençliklerinden bu güne evlatlarının üzerine titreyen annelerimiz . Herşey yolunda iken acaba gerçek değerlerini bilebildik mi ? Hangimiz kırmadık kaçımız gözyaşlarına neden olmadık . Oysa onlar öyle değildi . En zor anlarımızda bile daima yanımızda olanlardı . Kendim için diyorum . Çocukluğumda , gençliğimde ne kadar da üzmüştüm . Kaç yaşımda olursam olayım , o yine açlığımı soranım , sağlığımı soranım , üzerimi örtenimdi . Şimdi elden ayaktan düştü . Yatağa mahkum . Verirsem yiyor . Oğlum diyemiyor . Bazen de tanımıyor . Üzerine her ne kadar düşsem ve ilgilensem de sağlıklı iken yapamadıklarım ve ihmalim için derin pişmanlıklardayım . Keşke herşeyin farkında iken annem , anneciğim diyebilseydim . Ve ona da bu duyguların hazzını yaşatabilseydim . Tek tesellim onun böyle günlerinde de olsa yanında olabilmemdir . 


İyi günde insanın arkadaşı da , dostu da çok oluyor . Hele bir düşmeye gör . Şemsiye gibi oluyorlar . En gerekli zamanlarda , yağmurda yanında göremiyorsun . Yanından hiç ayrılmayanları cımbızla arasan bulamıyorsun . Sağlıklıyken de öyle etrafında fır fır dönenleri yatağa mahkum olduğunda veya hastane köşelerine düştüğünde , gözlerin kapılarda kalıyor . Arasan bulamıyor , göremiyorsun o dostları . 


Herşey yerinde ve zamanında güzel , anlamlı . Düğünden sonra kına bir işe yaramıyor . İş işten geçmeden sevdiklerimizi unutmayalım ve sarılalım . Zira bugün onların yaşadıklarını yarın bizlerin yaşamayacağının hiçbir garantisi yok . Hem sevginin de sınırı yok . Sadece kan bağı ve dostları değil . Yaratılmışı yaratandan ötürü sevmek ve elinden tutmak burdayım yanındayım demek . İyi günde , kötü günde , hastalıkta ve sağlıkta seninleyim diyebilmek ... Galiba hüner ve erdem artık .


Refik
03 . 03 . 2017
İstanbul
( İyi Günde Kötü Günde ... Hastalıkta Sağlıkta başlıklı yazı keskin2011 tarafından 3.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.