VIII

 

     …

     Dünya âlem toplanmış; ‘Trump ne yapacak!’ diyerek fikir yürütmeye çalışmaktadırlar. Trump ‘iyi mi’ ‘kötü mü’ tartışması saçmalığın daniskasıdır. Trump neler yapmayacak ki!

 

     Obama ve şövalyeleri sarı öküzü (pardon İngiltere’yi) Avrupa Birliğinden koparıp aldılar. Sırada Mor öküz var.

 

     2020 yılına kadar Avrupa Birliği diye bir şey kalmayacak… Askeri ve ekonomik olarak zayıf durumda olan Fransa ve Almanya’ gereğinden fazla hırpalanacak... Almanya ve Fransa yeniden bir birlik kurmaya zamanları olamayacak… Tespih tanesi gibi ortaya saçılan diğer Avrupa ülkeleri ABD’nin kucağına oturup, ABD başlarını sıvazlarken; dolar vesayet ve himayesi altına girmek zorunda kalacaklar.  

 

     İngilizleri kendi safına çeken ABD, Euro’yu bitirmeye kararlı… Bu hengâmede hem Avrupa, hem Asya ve hem Afrika yeniden şekillenecek… Rusya boş durmayacak, gerekirse doğu Avrupa’da kaybettiği yerlerin bir kısmını geri almak için epey bir gayret sarf edecektir.

 

     Obama’nın yaralayıp yarım bıraktığı Ortadoğu’yu en seri şekilde kanını emip nasıl sömürebilirimin yoluna bakacaklar… Trump, Obama’dan devraldığı yerden devam edecek daha sert ve daha kararlı bir şekilde… ABD adına ve kendilerine hizmet edebilecek güvenli bölgeler oluşturmaya ve köleler devşirmeye devam edeceklerdir.

 

     Hiç şüpheniz olmasın… Son on günde Türkiye’ye gelip gidenlere bakacak olursanız, Türkiye’nin dengedeki yeri daha da iyi anlaşılacaktır.

 

     “Dünya nükleer silahlar konusunda aklını başına alıncaya kadar, Amerika nükleer kapasitesini önemli ölçüde güçlendirmek ve büyütmek zorunda diyen” kaçık bir liderden çok şeyler beklemek ahmaklığa ve hezimetlere yeni kapılar aralayacaktır.

 

          Türkiye ne yapmalı? Burada bölen, bölünen ve kalan sürecinde bölünen ve kalan olmamak için elinden gelenin çok daha fazlasını yapmalıTürkiye; Büyük Ortadoğu Projesinin hedefi ve çalışma sahası içindedir.

 

     Türkiye artık, on-yirmi yıl önceki orta ölçekli bir Türkiye değildir. Asya’dan Afrika’ya uzanan, geleceğe dönük büyük hesapları olan, buna güç ve imkânı da yeten bir ülke konumundadır. Ankara bölgeyi etkileyebilecek çok önemli bir merkezdir.

 

     ABD’nin kendi içindeki güçler çatışması, İran’la restleşme ve Rusya ile yakınlaşma elbette yakından izlenirken, diğer yanda kendi yoluna ve hedeflerine adım adım da olsa yürümelidir.

 

     Eisonhower, Rockafeller, Fullbright ve benzeri burslarla okyanus ötesinde yetiştirilen siyasetçilerin yüzyıldır Türk siyasetine egemen olduğu herkesin malumudur.

 

     Amerika’nın, İngiltere’nin, Almanya’nın ve diğerlerinin orospuluğu iki dilli yılan gibi ortadadır… Yüzünüze söylenen başka, arkanızdan söylenen başkadır… Düşmanın dürüst ve mert olanını bulmak çok zordur. Onun için işimiz de zordur.

 

     Üst devlet aklı gerekir. Zor işleri başarmak için ehil insanlar gerekir. Beyinlerde millîlik ve yeterlilik gerekir.

 

     Elbette ABD ve NATO ittifak ilişkilerinin tamiri gerekiyor. Obama döneminin açtığı güven uçurumunun elbette kapatılması gerekiyor. Açtığı uçurumu kapatmak da çukuru açana düşer.

 

     ABD Türkiye ile yakınlaşmak istiyorsa, Türkiye’yi kuşatma planından vazgeçmelidir. Irak ve Suriye üzerinde uyguladığı ikiyüzlü politikalarından ve Suriye’deki ‘koridor projesinden’ vazgeçmelidir. PKK/YPG ve FETÖ’ye desteği kesmelidir.

 

     Bizde evlat acısı, ABD’de kuyruk acısı varken; birbirimize ne kadar güvenebileceğiz? Güven bunalımını nasıl aşacağız?

 

     Biz terörle değil, terörün arkasına saklanan devletlerle uğraşıyoruz. İçimizde ki dirençle değil, dışarıdan gelen saldırılarla savaş halindeyiz. Suriye’de örgütler değil, devletler hesaplaşmaktadır. Tereddüdümüz ve tedirginliklerimiz var.

 

     Türkiye eski Türkiye değildir. Belki binlerce daha şehit verebiliriz ama ABD’yi tarihin derinliklerin gömebilecek kadar çılgınlıklar (kahramanlıklar) yapabilecek bir milletiz. Tarih şahidimizdir. Gerekirse bir kere daha tarih yazarız.

 

     Eğer Türkiye ölecek ise Dünyayı insanlığa mezar yapar öyle ölürüz.

 

     Ant.-100217

 

( Trump Ve Ortadoğu-8 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 8.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.