Tanıdığım bir çok arkadaşım, edebiyat ve şiir sitelerine üye olduğu gibi, değişik hizmetler veren facebook, twitter, İnstagram gibi sosyal ağlara, paylaşım sitelerine de üye... Ayrıca bir doluda oyun sitesi var. Bunların bir kısmına üyelik paralı, bir kısmında da ücretsiz üyelik mevcut. Bir çok site haliyle ayakta kalabilmek için reklam almak zorunda, masraflarını karşılamak için bu yola başvurmaya mecburlar. Reklam almayan sitelerde var tabi ki... Onlarda kendi öz kaynakları ve mali güçleri nispetinde tutunmaya çalışıyorlar piyasada...


Biz de çocuk olduk yıllar önce, bizim zamanımızda da çeşitli oyunlar ve oyuncaklar vardı. Kurşun askerler, portatif tanklar, uçaklar, makineli tüfekler, oklar, yaylar, plastik tabancalar, su tabancaları, mantar tabancaları vs. Şimdilerde bakıyorum da savaş oyunları hemen hemen her İnternet sitesinde var, bunları çokça görmek olası... Biz duvarın arkasından arkadaşımız olacak mavi kuvvetlerde ki zibidilere degav degav ya da dıkşınya dıkşınya diye ateş ederdik de ortalık kan revan içinde kalmaz ve de kimseler ölmezdi... İlkokul sıralarında anneme ağlayarak zırlayarak oyuncakçıdan kurşun asker aldırdığımı hatırlarım...


Bakıyorsunuz bir edebiyat ya da sosyal paylaşım sitesinin tam ortasında açılan bir pencerede bir tank hareket ediyor ve sizi de tahrik ediyor ''Haydi ne duruyorsun ateş et ateş et!'' diyor görüntüsü sana, hem görsel hem de yazılı olarak... Bir bakıyorsunuz havadan bir uçak çıkıyor karşınıza o da sizi dürtüyor ''Haydi savaşa katıl da şu uçağı düşür.'' Gerçeğinden ayırt etmek neredeyse zor animasyon ürünü olan bu bilgisayar oyunlarını. Edebiyatçılar, şairler ve yazarlar doğaları gereği savaşa karşıdırlar. Yaptıkları iş edebiyat olduğundan dünyaya kendilerince sevgi ve güzellikler katmak için hayatlarını sürdürürler... Bir edebiyat sitesinde böyle savaş çığırtkanlığı yapan oyunların yayınlaması gerçekten edebiyatın özüne ve mantığına ters düşmektedir kanımca...


Oyun deyip de geçmemek lazım. Bu oyunları başta çocuklar ve delikanlılar olmak üzere yediden yetmişe herkes oynamaktadır. Şiddet içeren bu oyunlar haliyle oynayan gençlerin ve yetişkinlerinde bilinç altlarına etki etmektedir. Bilimsel bir istatistik aynen şöyledir. ''Çocuğunuz bilgisayar başında oynarken ne kadar güvende hiç düşündünüz mü? Son günlerde yapılan araştırmalar sonucunda ülkemizdeki çocukların % 70'inin bilgisayar, % 68'inin de oyun konsoluna sahip olduğunu ortaya koymuştur.''


Oyun deyip de geçmeyin. Her oyun gerçeğin birebir aynısı olmasa bile, bu gibi şiddet içeren oyunların zararlı olduklarının bilinçli ebeveynler farkında. Çocuklarımızın ve yetişkinlerimizin ruh sağlığı düzgün olursa daha sağlıklı bir toplum yapısına kavuşarak, daha az sorunlu bir toplum ortaya çıkartacağımız gün gibi aşikardır. Uzman Psikiyatristlerin bu konuda ki görüşlerine kulak verelim. ''Bu tarz savaş oyunları günümüzde o kadar yaygın bir şekilde üretilmeye başlandı ki neredeyse her oyun yapımcısı mutlaka bir savaş oyunu çıkartıyor hatta çıkartmayanlar bile bu tarz oyunlar üretmenin yollarını arıyor. Sebebi elbette ki çocuk yaştaki tüketici kitlesinin bu oyunlara olan merakıdır ancak bu tarz vahşet, kan ve ölüm görüntülerini bünyesinde barındıran oyunlar çocuklarınızı psikolojik olarak yıpratacaktır. Bu oyunlarda gördüğü karakterleri örnek almalarını ve büyüdükleri zaman onlar gibi öldürmek ve güçlü olmak isteğinde bulunacaklardır.''


Çocuklarımızı sadece, kötü alışkanlar olan sigara, içki ve uyuşturucudan korumak için çaba harcamak yetmemekte, insan kişiliği ile birlikte ruh halini de zedeleyen bu tip oyunlardan da uzak tutmak gerekmektedir. Tabi ki bu oyunların yüklü miktarda üretimini yapıp, bütün dünyaya pazarlayan ülkelerin dev şirketleri de var. Ancak üç beş tane şirket milyarlarca dolar, insanların sırtından, hem de onlara ruhsal ve duygusal açıdan zarar vererek para kazanacak diye de çocuklarımızı, gençlerimizi feda edemeyiz, etmememiz lazım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Savaş Oyunları Pek Revaçta Bu Sıralar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.