“İnsanlardan bazıları Allah'tan başkasını Allah'a denk tanrılar edinir de onları Allah'ı sever gibi severler. İman edenlerin Allah'a olan sevgileri ise (onlarınkinden) çok daha fazladır. Keşke zalimler azabı gördükleri zaman (anlayacakları gibi) bütün kuvvetin Allah'a ait olduğunu ve Allah'ın azabının çok şiddetli olduğunu önceden anlayabilselerdi.”, Bakara,165


Sevmek der dururuz. Âşık olur seviyoruz deriz. Peki, sevgi nedir, buna neden ihtiyaç duyarız? Neden seven birine, dosta yahut âşık olacağımız birinin yanımızda olmasını isteriz. Neden eğer sevgi yoksa yalnızlık bundandır der dururuz? Neden sevgiyi varlığımızla bütünleştiririz. İki kişi ilk kez karşılaşıp, sevgiye giden yollar zamanla nasıl bulunur, keşfedilir ki, insan kendini sevmezken?  


Sevgi, ilahidir, manevidir. Elle tutulmaz, çarşıda pazarda satılmaz. Sevgi, kişinin zayıflıklarını tamamlayan, onu değerlendiren, var olduğunu hissettiren bir limandır. Kişinin her gün karşısına geçip de kendine çeki düzen verdiği aynasıdır. O aynada, göremediklerini görür, kendini güzelleştirir. O ayna olmasa, kendini görmeden dışarı çıksa; ne göremedikleri, kusurları varsa insanlar görür, onu ayıplar, alay eder ve toplumda düzenli bir hayatın içinde olmaz. Kişiliksiz olur. Eğer aynalar çoğalırsa, yaydıkları ışık da çoğalır, göremediği detayları en ince ayrıntısına kadar görür. Gördükçe, kendini düzeltir ve güzelleşir. Eğer o ayna, bir gün gelir kararmaya başlarsa-sevgisizlik başlarsa, eski görevini yapmazsa; ona bakan kişide kararmaya, görünen küçük yerden baktığı kadarıyla ayakta durmaya çalışan kişi haline gelir. Eğer insan sevgiyle beslenmiyorsa, iki günü birbirine benziyorsa ziyandadır. İşte böylesi sevgi daima besler, kişiyi zenginleştirir.


Yaşamın en güzel meyvesi, işte bu manada, kendisini seven dostlarının olmasıdır herhalde. Her türlü lükse sahip olabilirsiniz ama sizi karşılıksız seven birine sahip olmak büyük bir nimettir ve bulduysanız işte bu hakiki zenginliktir. Eğer böyle birine rastlarsanız, onun kıymetini bilip, asla onu üzmeyin. Düşünün ki, topraktan bir hazine buldunuz. Hiç yokken bulduğunuz bu hazine, sizi karşılıksız seven bu kişiye benzer. Yaşadığınız hayatı kolaylaştır, konuşamadıklarınızı konuşur, güvenir ve gerçek mutluluğu yaşarsınız böylelikle.


Diğer yandan en yüce dost, sevginin temeli Allah’tır. Bizden sadece Ona kul olmamızı istiyor, karşılığında karşılıksız ne istersek veriyor. Onun sevgisini parayla satın alamazsınız. Hiç bir insanda da bu ilahi sevgiyi bulamazsınız. Ancak, bu sevgiye gidecek yola ışık kişiler olabilir. Gerçekten Allah'ı seviyorsanız, gerçek sevgiyi keşfetmişsinizdir demektir. Bu sevgi sayesinde Mevlana, Yunus, Hacı Bektaş olursunuz. Ebediyete kadar kalplerde yaşarsınız, sevgiyle... Kalbinizi sevgiyle kuşatın. Sevgi Allah tarafından verilen ve insanlarla paylaştıkça çoğalan en güzel hediyedir insana...


Sevgi varsa dünyada huzur, barış ve müreffeh hayat vardır, birlik ve beraberlik yardır. İnsan olduğumuzu anlar; yazar, çizer ve anlatırız, paylaşımcı ve sosyal insan oluruz. Ancak, görünen tablo böyle değil dünyada. Çağımızın en büyük eksikliği sevgisizliktir. Günümüz insanı, sanaldan çıkmayan insan aklı, mağarada yaşayan insan gibidir. Karanlık, loş ve kalın duvarların içinde ışığını keşfedememiş, zaman geçtikçe de ilkelleşen ve yaşamda gaye ve araçları reddeden kişiliksiz ve silik yaşamaya devam eden kişidir.


Mağaradan-sanaldan çıkıp, insanların arasına karışın. İnsanları karşılıksız sevin. Allah için sevin. Çay için, kahve için, ayran, limonata için. Muhabbete karışın. İnsan olun. Âşık olun, hayal kurun. Aşk için acı çekin, özleyin. Çiçekler gibi olun, soğuğa direnip, meyve olun, tat verin damaklara… Bırak ihanet edene etsin, aldatan aldatsın, onlarda anlayacak ki, sevgisiz olmuyor; pişman olsunlar, sevgiler yayılsın, yayılmasına izin verin.


Sevgiyle kalın,


Saffet Kuramaz

( Doya Doya Allah'ı Sevin, Âşık Olun başlıklı yazı safdeha tarafından 24.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.