Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 24.03.2017
Okunma Sayısı : 1873
Yorum Sayısı : 0
Maddi manevi açlık ve tatmin yolları

Cadde başında bir börekçi düşünün.
Yoldan geçen insanların önünü kesip:
"Siz açsınız, benim böreklerimden yemeniz lâzım" dese ve karşı çıkanlara da küreği ile vursa, ne kadar hukuksuz, ahlaksız, ilkel, bağnaz bir davranış olur değil mi?

Adamların aç olduğunu nereden biliyoruz, hadi aç diyelim, belki lahmacunu tercih edecekler?

Din de; duyguları, manevi açlıkları besleyen bir öğüttür, tavsiyedir, reçetedir, öneridir.
Buradan hareketle, hiçbir insan bir dini inancı kabul etmeye, inancını da terk etmeye zorlanamaz. Daha açıkcası "benim gibi inanmak zorundasın" diye, sözlü, fiili, manevi şiddet uygulayamaz. Dinin ana öğretisine, ilkesine aykırı bu durum.

Bunun  zaten 3 ilahi dinin ana kaynaklarında olduğunu biliyoruz. Zamanla ihtiyaçlara göre çarpıtıldığını, bir ay içinde okuduğum:
1. Prof. Dr. Ahmet Akbulut (sahabe dönemi iktidar kavgası)
2. Prof.Dr. Kadir Albayrak(tek tanrılı dinlerde barış ve şiddet ikilemi)
Adlı eserlerinde daha net görmüş oldum.
Din adına, dini basamak yaparak can alanlar, zaafiyet ve karanlık emellerine dayanak arayan, insan kamuflajlı çiğ yaratıklardır.

23.03.2017
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr

#armozdeyis
( Maddi Manevi Açlık Ve Tatmin Yolları başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.