Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 25.03.2017
Okunma Sayısı : 1157
Yorum Sayısı : 0
Haklının Hatırı yok mu?

"Hakkın ve haklının hatırı yücedir, hiçbir şeye feda edilemez" prensibine inanır da insanoğlu  bunu boşa çıkaracak neler neler yapar ?:

- haklı da olsa 40 günlük dostunu, 40 yıllık dostu için feda eder, ya da hayata onun gibi bakmasını, gönlünü / ufkunu onun bakış açısına indirgemesini bekler
- iki kişi arasında bir tercih yapmak zorunda kaldığında, menfaat ve inanç şablonları devreye girer. Komşusu, aynı tastan su içtiği, aynı gazeteyi okuduğu, aynı gazetede yazdığını, aynı mekanda çalıştığını, (haksız ve suçlu da olsa) inandığı değerleri inkâr etme pahasına, haklı olan diğer kişilere tercih eder.
- politik gözlük ve şablon da öyledir. Tarikat taassubu da öyledir. Aynı gömleği giyenler, üzerlerine dar gelse bile, başka renk kazak giyenlere çoğunlukla şüphe ile bakarlar.
Yol alabilmek için, (normalde aykırı bulsa da) haham elbisesi bile giymeyi göze alanlar, peşlerine takamadıkları insanları uyduruk kriterlerle, dinsiz ve düşman olarak lanse ederler.
- hak, özgürlük, zenginlik, güç ve menfaati, aynı çeşmeden su içenlerin hakkı olarak görürler.

Çünkü tüm ceza, zındık ya da muhalif belledikleri  içindir ve cehennemin odunu sadece onlar olacaktır.
İşte hak, işte adalet, işte gerçek, işte tercih...
Herkes gönlüne göre seçsin, hayırını görsün.

24.03.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Haklının Hatırı Yok Mu? başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 25.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.