''BU  MESAJI  ON  KİŞİYE  GÖNDER'' DEN SAADET  ZİNCİRİNE,  SAADET  ZİNCİRİNDEN   NET  WORK'A...

Her  şey  ben  daha  çocukken  ''  Bu  mesajı  on  kişiye  gönder ''  ile  başladı.

O  zamanlar  böyle  tabii  ki  internet   yok,  cep  telefonu  yok  hatta  televizyon  bile  yok  ya  da  bir  kaç  kişinin  evinde  ve  dahi  tek kanallı  ve  dahi  siyah  beyaz... Bir  yakınımızla  telefon  etmek  için  PTT  ye  gidiyoruz ve  şayet  Adana  aradan  çıkarsa  ve  dahi  yapacağımız  görüşme  normal  değil  de  yıldırım  ise  yaklaşık  iki  saat  PTT  de  bekledikten  sonra  konuşabiliyoruz.Köylerde  ise  bir  tane  manyetolu  telefon  var  o  da  ya  muhtarın  evinde  ya da  köy  bakkalının.  ( PTT  bayileri  sadece  onlar  )

Durum  ve  vaziyet  bu  olduğu  halde  nereden  gelirdi,  kim  gönderirdi  bilinmez  bir  gün  kapımız  çalınır  ve  postacı  elimize  genişçe bir  zarf  sıkıştırırdı.  O  büyük zarfın  içinde  bir mesaj  ve  on  zarf  daha  olurdu. 

Mesajda  kısa  ve  öz  olarak şu  yazardı: (  Tam  hatırlamasam  da  yaklaşık  olarak  şunlar yazardı :)  

'' Ey  Allahın  sevgili  Kulu !

Şu  elinde  gördüğün  şey  var  ya..Hahh.  İşte  o şeye  '' Bal  Tevili''  denir. Bunu  okuduğun  an  herşeden  önce  bütün  günahların  delete  oluyor  (  Pardon..O  zamanlar  henüz  delete diye  bir  kavram yoktu.)  Ancak  olay  bu kadarla  sınırlı  değil.  Yani  tamam  bütün  günahların  siliniyor  ama  Yüce  Rabbim  sana  sadece öteki  alem  saadetini  sunmuyor.  Öte  alemde  işin  iş  olduğu  gibi  bu  alemde  de  işin  iş  oluyor.  

Yalnıııızzzz.

Elbette  ki  zahmetsiz  rahmet olmaz.  Sana  da  bir  görev  düşüyor:  

Lan  Deyno !  Salak  salak  düşünüyorsun  ''Ne  görevi?''  Diye.  Ne  görevi  olacak?  O  on  tane  zarfı  Yüce  Rabbim boşuna  mı  koydu  büyük zarfın  içine?''

Siz tabii  ki  abondone  olmuş  vaziyettesiniz.  Yüce  Rabbim  bana   hem  mesaj  göndermiş,  hem  de  bir  görev  yüklemiş.  Vay  anasını  beee.  ''  Diyerekten. Mesajı  heyecanla  okumaya  devam  ediyorsunuz.

''Görevin  basit.  Bu  on  zarfı  tanıdığın,  bildiğin  on  kişiye  daha  vereceksin. Şimdi  diyorsun  ki  ''  ya  vermezsem?''  Aklının  ucundan  bile  geçirme.  Hem  günah  katsayın  tavan  yapar,  hem  de  bu  dünyada  öylesine  sefil  ve  perişan  olursun  ki  Kurban  Bayramında  bile  aç kalan  köpekten  beter  olursun.

Bak  sonra uyarmadı  deme.  Ulan  yapacağın  alt  tarafı  bu  zarfları on  kişiye  dağıtmak  olacak.  Ne  kaybedersin  ki?''


''Evet  yani.  Ne  kaybederim  ki''  diye düşünürsen  (  Ki  genelde  düşünürsün.) Beleş  cennet,  beleş  dünya  saadeti.  Kim  istemez  ki?  Hani  Nasrettin  Hoca'nın  göle  yoğurt  çalması  gibi. Ya  tutarsa?  Üstelik  senden  para  isteyen  yok  pul  isteyen  yok...N'aapıyorsun.  Hemen  ünlüyorsun  komşuna:

-Gız  Huriyeeeee. Hele  bi  yol  bagıve  gııı.
-Ne  deyon  Şerfe  aba?  Bene  avara  etme.  Gelir  şimdi  cavırın  donuzu  Mıstvali.
-Gız  goş  goşşş.  Bu  Mıstvali'den  çok  daha  möhüm.  
-Ne  odu  ki  Şerfe  aba?
-Gız  sene  bir  zarf  verceen.  Bu  zarfı  al  münasip  bir  yerine...Yoğ  öyle  deeldi.  Bu  zarfı  okuyceen...Bene  bag.  Mutlaga okuyceen  tamam  mı?
-Gız  Şerfe  aba. Merag  ettim  hindi.  Kimden  geleyo  ki.
-Allah'dan  geliyo  gı..  Doğrudan  doğruya  Yüce Irabbımdan  geliyo...
-Aneeeeeyyyy. Gocuman  Irabbım sene megdup  mu  ilediveemiş?   
-  He  gız  heee.
-Gız  Şerfe  aba.  Günah  olur. Memelerinin arasına  goyma  zarfı.  Yüce  Irabbımın  gücüne  gider.  Neyse  ver  sen  bene  ağşama  Mıstavali'ye  okudeverem.

İşte  böyle  başladı  herşey.

Artık delikanlı  olduğumuz dönemlerde,  yani  televizyonların  -  tek  kanallı  olsa  da-  her eve  duhul  eylediği  zamanlarda  işin  şekli  değişti.  Bu  sefer  artık  bu  olayın  bir  adı  vardı :  İnternational  Rulet.

İnternational  Rulet  denen  bu  yeni  formatta  olaya  artık  para  da  giriyordu.  Yalnız  fazla  ürkütücü  olmamak  için zarf  sayısı  üçe  indirilmişti.

Size  bir  zarf geliyordu. O  zarfın  içinde  üç  tane  daha zarf  vardı.  Siz  o  zarfı  aldığınız  anda  İnternational  Rulet  hesabına  belirli  bir  miktar  para  gönderiyor  ve  sisteme  dahil  oluyordunuz. Bu  arada  size  gelen  zarfları  üç  yakınınıza  veriyordunuz  ve  onla  da  İnternational Rulet  hesabına  aynı  miktar parayı  göndererek  sisteme  dahil  olup   her birisi  kendine  gelen  üç  zarfı  tanıdıkları  üç  kişiye veriyorlardı.

Yani  olay  tam  olarak  şu:

Siz--Diyelim  ki  10 Tl  ile  sisteme  dahil  oldunuz.

Üç kişi  üye  yaptınız,  sisteme  30  tl  daha  gitti.

O  üç  kişi  de  üçer  kişi  buldu---Sisteme  90  tl  daha  gitti.

o  dokuz  kişi  de  üçer  vatandaş  buldu--- Sisteme  270  Tl  daha  gitti

o  27  kişi de  üçer  kişi  buldu--Sisteme  810  Tl  para  gitti

o 81  kişi  de  üçer  kişi  buldu---Sisteme  2430 Tl  para  gitti....

Böylece    sizle  başlayan  ağda toplam  81  üyeye ulaştığınız anda   sisteme  toplamda  10+30+90+270+810+2430=  3550 Tl  girmiş  oluyor.

Sistemde sizden  aşağıdaki  sayı diyelim  ki  100  e  ulaştığında  size  de  belirli  miktar  para  gönderiliyor ( Yukarıdaki  hesaba  göre  diyelim  ki  en  fazla  500  TL)  

Ancak  siz  hiç  bir  zaman   para  mara  göremiyorsunuz.  İki  sebeple  göremiyorsunuz  1- Sizden  aşağıdakilerden bir  tanesi  bile  kendine  gelen  zarfları  kaldırıp  çöpe  atarsa (  Ki  bunu  bilmeniz  asla  mümkün  değil )  Ya  da  üç  kişiye  değil de  ancak iki  kişiye  zarf  verebildiyse...O  zarfı alanlar  da  ''Amaaan  yaaa  saçmalık''  dedilerse  siteme  giren  parada  ufacık bir  azalma  söz  konusu  olsa  da  siz  para  yerine  hava  alıyorsunuz.  2-  Asıl  önemlisi  sistemin  başındakiler  namussuz  üçkağıtçılar.  Sistem  tıkır  tıkır  çalışsa da  siz  o  parayı  nahhhh  alırsınız.)))))))))

İşin  içine  para  girdi  ve  İnternational Rulet bir  müddet  devam  ettiyse  de  vatandaşımız  uyandı  belli  bir  süre  sonra(!)

''Len  bunun  adından  hayır  yok.  Gavur  işi  olduğu  besbelli.  Haybeye  para  kaptırmayalım''  dediler  ve  İnternational Rulet  bir  kaç sene  içinde  tamamen  unutuldu.  

Bir  kaç sene  sonra  uyanık  bir  Türk  çıktı  ortaya. İnternational  Ruletin  adını  değiştirdi  ve  aynı  sitemi  kurmuş   olmakla  beraber  buna  ''Titan  Saadet  Zinciri''  dedi.

Bu  uyanık  Türk  Fevzi Barbaros  Şaranoğlu ve  oğlu  Kenan  Şaranoğlu  idi.  Ancak  bunlar  öyle on  lira  ya  da  100  lira  gibi  rakamlara  tenezzül  edecek  insanlar  değildi.  Sisteme  giriş  ücreti  2400  Alman  Markı  idi. 

Ancak  bu  baba  oğul'un  çok  kısa  sürede  kaba  tabirle  g.tü  kalktı. Öylesine  para  harcıyorlar,  öylesine  bir lüks  içinde  yaşıyorlardı  ki  önce  sisteme dahil  olanlar  ''  Hooop  ne  oluyor  yahu ''  Demeye  başladılar.  Zira  giriş  bedeli  2400  Alman  Markı  olduğuna  göre  bu  sisteme  girenler  öyle  varoş  takımı  değildi  ve  birdenbire  bu  denli  su  gibi para  harcayan  baba  oğlun  şaşaalı  hayatından  kıllanmışlardı.

İnsanlar ''  Hoop  ne  oluyor''  Demeye  başlayınca  devlet  de  ''  Hoop  ne  oluyor?''  demeye  başladı  ve  bu  ikilinin   çeşitli etkinliklerde topladıkları  385.700Alman markı, Polger Cens adlı şahıs tarafından yurt dışına çıkarılırken İzmir Atatürk Havalimanı'nda ele geçirilmesiyle  zincir koptu.  Baba -oğul ve  dahi  kutsal  ruh  (  yani  diğer  yöneticiler )tutuklandılar.  25  şer  yıl  hapis  cezasına  çarptırıldılar. 1998  yılında  25  yıl  hapis  cezası  alan bu  zincirin  tüm  kurucuları  Rahşan  affı  denen  afla  serbest  bırakılmışlardır.

Daha  sonra  devlet  ''  Bundan  kelli  bu  tür  zincirler,  ruletler  külliyen  yasaktır.  Yani  herhangi bir  ürün satmadan,  bir  emek  harcamadan  para  kazanmaya  yönelik  bu tür  şeylere  kat'iyyen  müsaadem yoktur ''  Demeye  başladı.

O  böyle  der  de  insanoğlu  durur  mu?

''Ey  madem.  Biz  de  ürün  satarız''  demeye  başladılar  ve  İnternational  rulet  veya  saadet  zinciri  tamamen  yasal  bir  zemine  oturtuldu.  Bu  tamamen  yasal  olan  yeni  sistemin  adı  ise  Net  Work...  Bunların bir  çok  çeşitleri  ve  kurucuları  olsa  da  aşağı  yukarı  hepsinde  sistem  aynı. 

Sistem  size  üç  şey  söylüyor:  1-  Sistemimize  dahil  ol  ve  bizim  ürünlerimizi  kullan  2-Her  ne  kadar  bizim ürünlerimizi kullanman  bizim  için  fena  bir  durum  değilse  de  bu  yeterli  değil.  Ürünlerimizi  tanıt  ve  sat   3-  Ama  bu  da  yeterli  değil.  Sistemimize  bol  bol yeni  üye  dahil  et,bu  işe  tamamen  kendini  ada... Ne  kadar  çok üye  kazandırırsan  o  kadar  kazanırsın.  Yani bize  ne  kadar  çok  kazandırırsan  sen  de  o  kadar kazanırsın.

Ancak...

Ancak  bu  sistemde  kalabilmek  için  puan  biriktirmek  gerekiyor.  Bunun  için  de  her  ay  belli  bir  miktar  para  tutarı  ürün  almanız  gerekiyor.  Sadece  sizin   kesintisiz  olarak  her  ay  onların  ürünlerinden  almanız  da  yeterli  değil.  Sizin  sisteme  dahil  ettiğiniz  kişilerin  de  aynı  şekilde  bir  taraftan  sürekli  üye  kaydetmesi,  öte  taraftan  kesintisiz  olarak  ürün  satın  almanız  gerekiyor  her  ay.

Üye  sayınızı  belirli  bir  miktara  çıkardığınızda (  Diyelim  ki sisteme  yüz  üye kazandırdınız. Bu  yüz  üye  her  ay  en  az  500  Tl  lik  ürün  alarak  firmaya  500000 Tl  (  yani eski hesap  50  Milyar )  kazandırdı  ve  bu  durum  kesintisiz  olarak  devam  ediyor.  İşte  o  zaman siz  de  firmadan  her  ay  3.500  tl  civarında  bir  maaş  alıyorsunuz.   Bunlarda  üçkağıt  yok.  Gerçekten  veriyorlar  eğer  dediğim  gibi  yapabilirseniz.  Yapabilirseniz  diyorum  zira  her  ay  aylık  kazancınızın  560  tl sini  (  Ki  2006  yılı  rakamlarına  göre konuşuyorum. Şimdi  ne  kadar  olmuştur  bilmiyorum )  Kozmetik,  deterjan  ve  beslenme  destek  ürünü  haplara  verip  veremeyeceğiniz,  sisteme  kazandırdığınız  üyelerin  de  aynen  sizin  gibi  davranıp  davranamayacağını  bilemiyorum. Velhasılı  kelam  zor  ama  imkansız  değil  

Şu  anda  Network  sistemi.  Ya  da  Net Work Marketing  sistemi  denen  bu  sisteme  dahil  pek  çok  isim  var  ki  bu  isimlerin  çoğu  yabancı. Mesela  en  başta  Amway,  Herba Life,  Avon, One  Moor Painless  bunlardan adını  bildiğim  sadece  bir kaçı

Bunun  dışında  Ersağ,  Asprin  gibi   Türk  Networkları da  var.  

Kısaca  nerden  nereye  değil  mi?  

Hiç  bir  amacı  olmayan  ''  Bu  mesajı  on  kişiye  yolla''  ( Ki  gerçekten  onun  amacı  neydi  hâla merak  ederim )  olayının daha  sonra  saadet  zincirine,  bu  gün de  karşımıza  Network  sistemi  olarak  çıkacağı  kimin  aklına  gelirdi? 




( ''bu Mesajı On Kişiye Gönder'' Den Saadet Zincirine, Saadet Zincirinden başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.